see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

papudi 

Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Ειδική Αγωγή – Εκπαίδευση Ατόμων στο Φάσμα του Αυτισμού

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ: 24210-74824

Βιογραφικό σημείωμα

   

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Ειδική και ενταξιακή εκπαίδευση ατόμων με αυτισμό
  • Πρώιμη παρέμβαση παιδιών με αυτισμό
  • Επικοινωνία και παιχνίδι σε παιδιά με αυτισμό
  • Αλληλεπιδραστικές προσεγγίσεις στην εκπαίδευση παιδιών με αυτισμό
  • Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις με επίκεντρο την επικοινωνία και το παιχνίδι

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Εισαγωγή στο Φάσμα του Αυτισμού
  • Σύγχρονα διδακτικά μοντέλα για μαθητές με αυτισμό
  • Διδασκαλία κοινωνικής κατανόησης σε παιδιά με Αυτισμό
  • Αναλυτικά προγράμματα για παιδιά με αυτισμό

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές:

Γραφείο 8, 2ος όροφος

  •   Δευτέρα  6-7 μμ
  •   Τρίτη     12-1 μμ ή κατόπιν συνεννόησης μέσω mail

Διδακτορική Διατριβή
«Interpersonal Play and Communication between Young Autistic Children and their Mothers», σ. 386 («Διαπροσωπικό παιχνίδι και επικοινωνία μεταξύ μικρών αυτιστικών παιδιών και των μητέρων τους»), University of Edinburgh.

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

Παπούδη, Δ. (1992). Παιδικός αυτισμός: αποτυχία ανάπτυξης του συμβολικού παιχνιδιού; Στο Γ. Κουγιουμουτζάκης (Επιμέλεια Έκδοσης), Πρόοδος στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία των Πρώτων Χρόνων. Ηράκλειο, Κρήτη: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Trevarthen, C., Aitken, K.J., Papoudi, D., & Robarts, J.Z. (1998). Children with Autism: Diagnosis and Interventions to Meet their Needs. 2nd Edition. London: Jessica Kingsley Publishers.

Παπούδη, Δ. (2008). Ένταξη παιδιών με διαταραχή Asperger στο γενικό σχολείο. Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 1: 195-207.

Μισαηλίδη, Π. & Παπούδη, Δ. (2009). Έκφραση, αντίληψη και κατανόηση συναισθημάτων στον αυτισμό: ψυχολογικά και νευροβιολογικά ευρήματα. Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 54: 127-145.

Χαϊδή, Ε., Παπούδη, Δ., Γκούσκος, Δ. & Μεϊμάρης, Μ. (2011). Τεχνολογικά ενισχυμένη μάθηση μέσω ψηφιακών παιχνιδιών για μαθητές στο φάσμα του αυτισμού. Στο Π. Γιαβρίμης, Ε. Παπάνης & Α. Βίκη (Επιμ. Έκδοσης), Έρευνα και Εκπαιδευτική Πράξη στην Ειδική Αγωγή, (Τόμος ΙΙ). Θεσσαλονίνη: Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη.

Argyropoulou, Z. & Papoudi, D. (2012). The training of a child with autism in a Greek preschool inclusive class through intensive interaction: A case study. European Journal of Special Needs Education, 27 (1): 99-114.

Ταβουλάρη, Α. & Παπούδη, Δ. (2012). Η μιμητική ικανότητα ενός παιδιού με αυτισμό: πώς ανταποκρίνεται, με ποιον τρόπο και σε ποια είδη παρέμβασης; Στο Α. Ζώνιου-Σιδέρη, Ε. Ντεροπούλου & Κ. Παπαδοπούλου (Επιμ. Έκδοσης). Συλλογικός Περιοδικός Τόμος (Τόμος Α΄): Η έρευνα στην ειδική αγωγή, στην ενταξιακή εκπαίδευση και στην αναπηρία (σελ. 193-207). Αθήνα: Πεδίο.

Παπούδη, Δ. (2013). Η συμβολή του παιχνιδιού στην ανάπτυξη και στην εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό. Στα Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου Παιγνιοθήκες, χώροι επικοινωνίας και ψυχαγωγίας (σελ. 105-115). Αθήνα.

Petrogiannis, K., Papadopoulou, K. & Papoudi, D. (2013). Measuring parental beliefs about the developmental significance of preschool children’s daily activities: the Children’s daily activities-parental beliefs scale. Journal of Educational and Developmental Psychology, 3: 2.

Misailidi, P., Papoudi, D. & Brouzos, A. (2013). Mind what teachers say: Kindergarten teachers’ use of mental state language during picture-story narration. Early Education and Development, 24 (8): 1161-1174.

Μαυράκη, Μ., Γκούσκος, Δ. & Παπούδη, Δ. (2014). Μάθηση βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι: Η βελτίωση της επικοινωνίας μαθητών στο φάσμα του αυτισμού παίζοντας το ψηφιακό παιχνίδι ‘Μαγικό Φίλτρο’. Πρακτικά του Συνεδρίου Η Εκπαίδευση στην Εποχή των ΤΠΕ (σελ. 1390-1398). Αθήνα. ISBN 978-960-99435-6-7.

Παπούδη, Δ. & Βακαλοπούλου, Μ. (2014). Ο ρόλος της από κοινού εστίασης της προσοχής στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών με αυτισμό. Στο Γ. Ανδρέου (Επ. Έκδοσης) Γλώσσα και Ειδική Αγωγή: Ψυχογλωσσική Προσέγγιση (σελ. 111-133). Θεσσαλονίκη: Σ. Γιαχούδης & ΣΙΑ Ο.Ε. ISBN: 978-960-6700‐92‐7.

Παπούδη, Δ. (2015). The intersubjective motives of play: The case of autism. Στο Θ. Kοκκινάκη & C. Trevarthen (Επιμέλεια Έκδοσης) Intersubjective Paths to Interpersonal Relationships and Learning. Ελεύθερνα: Επιστημονικό Περιοδικό του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Ειδικό τεύχος, Τόμος VII (pp. 202-239). Κρήτη: Πανεπιστήμιο Κρήτης. http://elocus.lib.uoc.gr/dlib/8/5/a/metadata-dlib-1329729318-602079-22262.tkl

Kossyvaki, L. & Papoudi, D. (2016). A review of play interventions for children with autism at school, International Journal of Disability, Development and Education, 63 (1): 45-63.

Loukisas, T., & Papoudi, D. (2016). Mothers’ Experiences of Children in the Autistic Spectrum in Greece: Narratives of development, education and disability across their blogs. International Journal of Disability, Development and Education 63 (1): 64-78.

Παπούδη, Δ., (2016). Τα βρέφη, τα νήπια και ο αυτισμός. Στο Γ. Κουγιουμουτζάκης (Επιμ. Έκδοσης). Ανάπτυξη και Συν-ανάπτυξη κατά τη Βρεφική και τη Νηπιακή Ηλικία (σελ. 379-396). Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Παπούδη, Δ. (2016). Έρευνα της επικοινωνίας σε παιδιά με αυτισμό. Στο Γ. Κουγιουμουτζάκης (Επιμ. Έκδοσης), Ανάπτυξη και Συν-ανάπτυξη κατά τη Βρεφική και τη Νηπιακή Ηλικία (σελ. 397-410). Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.

Papoudi, D. & Kossyvaki, L. (2018). Play and children with autism: Insights from research and implications for practice. In P. Smith & J. Roopnarine (Eds.), The Cambridge Handbook of Play: Developmental and Disciplinary Perspectives (pp. 563-579). Cambridge: Cambridge University Press.
doi:10.1017/9781108131384.031 https://www.cambridge.org/core/books/cambridge-handbook-of-play/6B4287832E65EB295732E11EC1868511

Prompona, S., Papoudi, D., & Papadopoulou, K. (2019). Play during recess: primary school children’s perspectives and agency. Education 3-13, 1-14.

Papoudi, D., Jørgensen C., Guldberg, K. & Meadan, H. (2020). Perceptions, Experiences and Needs of Parents of Culturally and Linguistically Diverse Children with Autism: A Scoping Review. Review Journal of Autism and Developmental Disorders, 8, 195–212.
https://doi.org/10.1007/s40489-020-00210-1

Go to top