Σαπουντζάκη Γαλήνη
Σαπουντζάκη Γαλήνη
Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια
Γνωστικό αντικείμενο: Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
E-mail: gsapountz@uth.gr
Γραφείο: Συγκρότημα Παπαστράτου, Κτίριο Ρόζα Ιμβριώτη, 1ος όροφος, Νο 18
Τηλέφωνο: 24210-74755
Ώρες συνεργασίας με φοιτητές: Τρίτη 11:00 – 12:00 και Πέμπτη 12:00 – 13:00
Βιογραφικό σημείωμα
Σπουδές
Ιούν.2005 Απόκτηση διδακτορικού τίτλου (PhD) από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ της Αγγλίας ως υπότροφος του ΙΚΥ με θέμα τους βοηθητικούς δείκτες ως πιθανά βοηθητικά ρήματα στη γραμματική της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Υπεύθυνη επιβλέπουσα σπουδών εκ μέρους του Ι.Κ.Υ.: καθ. Βενέττα Λαμπροπούλου. Επιτηρήτρια σπουδών στο Παν/μιο Bristol: Dr Rachel Sutton-Spence.
Φεβρουάριος 1997: Δίπλωμα διερμηνείας από και προς την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Οκτ. 1990-Σεπτ. 1994: Αποφοίτηση από το Τμήμα Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, αποφοίτηση από τη Γλωσσολογική κατεύθυνση.
Ξένες γλώσσες:
- Αγγλικά: Επάρκεια (Certificate of Proficiency in English, Univ. of Cambridge)
- Ελλ. Νοηματική: Επάρκεια (δίπλωμα διερμηνείας Ε.Ν.Γ. Σωματείου Διερμηνέων Ε.Ν.Γ.).
- Επίσης, γνώση Γαλλικής, Γερμανικής, Ρωσικής γλώσσας, καθώς και Βρετανικής Νοηματικής γλώσσας σε επίπεδα χαμηλότερα της επάρκειας.
Εργασιακή εμπειρία
2015- 16 Διδασκαλία στα πλαίσια του μαθήματος «Φροντίδα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες», Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας «Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας» 2015- 16
27/1/2012 – έως τώρα Διορισμός ως Λέκτορας με θητεία στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με γνωστικό αντικείμενο: «Γλωσσολογία: Περιγραφή και Διδακτική Μεθοδολογία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας».
Ακαδ. έτη 2006-7, 2007-8, 2008-9, 2009-10
Διδάσκουσα με βάση το Π.Δ. 407/80 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Παν/ μιο Θεσσαλίας. Μαθήματα: ‘Ελληνική Νοηματική Γλώσσα 1’, ‘Ελληνική Νοηματική Γλώσσα 2’, ‘Ελληνική Νοηματική Γλώσσα 3’, ‘Γραμματισμός Κωφού Παιδιού’, ‘Πρόσβαση του Κωφού Παιδιού στην Εκπαίδευση και το Αναλυτικό Πρόγραμμα’.
2007 – Διδάσκουσα των μαθημάτων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (θεωρία και πράξη), Βαρηκοΐας και Κώφωσης στα Σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή που διοργανώθηκαν σε Αθήνα και Δράμα κατά το 2008-2009 από το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Παν/μίου Θεσσαλίας (υπεύθυνος καθηγητής κ. Λάμνιας Κ.) και στα ετήσια Προγράμματα Κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή και την Ψυχολογία (Αξιολόγηση, Διάγνωση και Θεραπευτική Αποκατάσταση) του Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατά το 2007-2015 (υπεύθυνος καθηγητής κ. Καραπέτσας Α.).
Απρίλιος 2004 – Μέλος ΕΤΕΠ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με ειδίκευση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Καθήκοντα: υποστηρικτικές συνεδρίες με φοιτητές σε θέματα που σχετίζονται με τη γραμματική, την εκμάθηση & τη χρήση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Διαλέξεις με τα παραπάνω θέματα στα πλαίσια μαθημάτων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος. Διερμηνεία από / προς Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Επεξεργασία & μεταφράσεις εργασιών σχετικών με τις νοηματικές γλώσσες και τη γλωσσική ανάπτυξη των κωφών και βαρήκοων παιδιών. Δημιουργία & επεξεργασία βιντεοκειμένων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, κ.ά.
Οκτώβριος 2003 – Συνεργασία με το Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) στα πλαίσια του προγράμματος «ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ» με στόχο την ανάπτυξη δικτυακής πλατφόρμας για την από απόσταση διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως πρώτης γλώσσας, και του προγράμματος «ΔΙΑΝΟΗΜΑ», αναλαμβάνοντας την ηλεκτρονική καταγραφή, την κωδικοποίηση και τη γραμματική ανάλυση φυσικών προτάσεων της ΕΝΓ. +++
Οκτώβριος 2003 – Διδασκαλία στη Σχολή Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της Ένωσης Κωφών Βορείου Ελλάδος της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος σε τμήματα κατάρτισης υποψηφίων διερμηνέων, και δασκάλων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Αντικείμενο διδασκαλίας: γραμματική δομή νοηματικών γλωσσών, θεωρητικές αρχές γλωσσολογίας, εφαρμογές γλωσσολογίας στην Ε.Ν.Γ.
Μάρτιος 2004 Συνεργασία με το Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στην επιμέλεια κειμένων του υπό έκδοση αναλυτικού προγράμματος διδασκαλίας της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας στα δημόσια σχολεία.
1994-7 & 2001-2 Υποστηρικτικές συνεδρίες με κωφούς φοιτητές (support tuition) University of Bristol Access Centre στην Αγγλία καθώς και ιδιωτικά στην Ελλάδα.
Σχ. έτη 1993 – 2003 Διδασκαλία Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας σε κωφούς, αλλοδαπούς και παλιννοστούντες φοιτητές σε συνεργασία με τους εξής φορείς, καθώς και ιδιωτικά: City of Bristol College (UK), Soundwell College, Bristol (UK), Volkhochschule, Salzburg, (Austria), Διαπολιτισμικό Λύκειο Βαρυμπόμπης & Γυμνάσιο/Λύκειο Κωφών & Βαρηκόων Αργ/λης (Αθήνα).
Μάρτ.- Σεπτ. 2000 ΚΕΚ ΑΜΕΑ Γαλατσίου: Διερμηνέας – σύμβουλος Ε.Ν.Γ. για κωφούς σπουδαστές στα πλαίσια της στήριξης κοινωνικά αποκλεισμένων ατόμων.
Αύγ. 1999 & 2000 Παρουσίαση ημερησίων δελτίων ειδήσεων στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα στον τηλεοπτικό σταθμό Αnt1.
Σχ. έτη 1996 – 1999 Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων αναλυτικού προγράμματος Β΄θμιας Εκπαίδευσης στο Ειδικό Γυμνάσιο/Λύκειο Κωφών & Βαρηκόων Αργυρούπολης και στο 1ο Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Παλιννοστούντων Βαρυμπόμπης. Παράλληλα, εκπρόσωπος του σχολείου μου στην Εθνική Επιτροπή Νοηματικής Γλώσσας στα πλαίσια του Κοινοτικού Project Sign On Europe, με ευθύνη να ερευνήσω το κεφάλαιο Τεχνολογίες και Πολυμέσα σε σχέση με την Κώφωση στην Ελλάδα.
1997 – Διερμηνείες από και προς την Ελληνική Νοηματική, την Ελληνική και την Αγγλική ομιλουμένη γλώσσα. Στις ίδιες γλώσσες, μεταφράσεις κειμένων.
Επιστημονικές εργασίες - Δημοσιεύσεις (Επιλεγμένες )
Βιβλία
1.1 Sapountzaki, G. (2010) Markers of Tense, Aspect, Modality and Agreement as possible auxiliaries in Greek Sign Language. VDM Publishing House, Beau-Bassin
1.2 Σαπουντζάκη, Γ. (2016). ‘Μπες στο Νόημα! Β’ μέρος: αντιπαραβολή σημασιολογικών πεδίων μεταξύ ομιλούμενης Ελληνικής και Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Βιβλίο και DVD. Αυτοέκδοση
1.3 Σαπουντζάκη, Γ. (υπό έκδοση). ‘Μπες στο Νόημα! Α’ μέρος: βασικές γραμματικές και συντακτικές δομές Ελληνικής και Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Βιβλίο και DVD. Αυτοέκδοση