Νικολαραΐζη Μάγδα
Νικολαραΐζη Μάγδα
Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Γνωστικό αντικείμενο: Ειδική Αγωγή – Αγωγή Κωφών
Email: mnikolar@uth.gr
Γραφείο: Συγκρότημα Παπαστράτου, Κτίριο Ρόζα Ιμβριώτη, 2ος όροφος, Νο 14
Τηλέφωνο: 24210-74751
Ώρες συνεργασίας με φοιτητές: Τρίτη 12:00 – 13:00 και Πέμπτη 9:00 – 10:00 ή κάθε ημέρα μετά από ραντεβού
Βιογραφικό σημείωμα
Η κα Νικολαραΐζη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ειδικής αγωγής-αγωγής κωφών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο οποίο υπηρετεί από τον Σεπτέμβριο του 2002. Επίσης, από το 2012 είναι επιστημονική υπεύθυνη της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ της υπηρεσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που έχει ως στόχο την υποστήριξη των φοιτητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ήταν επιστημονική υπεύθυνη και έχει συμμετάσχει ως μέλος ομάδας σε μια σειρά από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα στον τομέα της ειδικής αγωγής, της εκπαίδευσης των κωφών και βαρήκοων ατόμων και σε θέματα προσβασιμότητας. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 40 άρθρα σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνώς συνεδρίων και έχει 500 ετεροαναφορές (citations).
Είναι κάτοχος του Πτυχίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ (1992), Diploma in Special Education (education of the deaf), University of Birmingham (1994), Postgraduate Certificate in Research methods (1997), PhD in education, University of Birmingham (1997).
Τα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην πρόσβαση και συμμετοχή των ατόμων με αναπηρίες στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση με έμφαση σε άτομα που είναι κωφά ή βαρήκοα.
Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος
- Ειδική και ενταξιακή εκπαίδευση ατόμων με αναπηρίες και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικότερα ατόμων κωφών ή βαρήκοων.
- Πρόσβαση στη τυπική και μη τυπική εκπαίδευση και ειδικότερα στη μουσειακή εκπαίδευση για άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες με έμφαση σε άτομα κωφά ή βαρήκοα.
- Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για άτομα με αναπηρίες
- Διαφοροποιημένη διδασκαλία για κωφά ή βαρήκοα άτομα
- Έγκαιρη παρέμβαση για κωφά ή βαρήκοα παιδιά με ή χωρίς συνοδές αναπηρίες
Μαθήματα ΠΤΕΑ
- Βασικές αρχές επικοινωνίας και εκπαίδευσης κωφών και βαρήκοων ατόμων (προπτυχιακό)
- Η γλωσσική ανάπτυξη των κωφών/βαρήκοων παιδιών: Ο ρόλος της έγκαιρης παρέμβασης (προπτυχιακό)
- Η αξιολόγηση και η διδασκαλία δεξιοτήτων γραμματισμού σε κωφά/βαρήκοα παιδιά (προπτυχιακό)
- Προσβάσιμη και διαφοροποιημένη μάθηση σε τυπικά και μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης: Εφαρμογές για κωφά και βαρήκοα άτομα (προπτυχιακό)
- Βασικά χαρακτηριστικά και μαθησιακές ανάγκες διαφορετικών πληθυσμών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μεταπτυχιακό)
- Αξιολόγηση στην Ειδική Αγωγή (μεταπτυχιακό)
Επιστημονικές εργασίες - Δημοσιεύσεις
Πρόσφατες δημοσιεύσεις
- Nikolaraizi, M., Argyropoulos, V., Papazafiri, M., & Kofidou, C. (2021) Promoting accessible and inclusive education on disaster risk reduction: the case of students with sensory disabilities, International Journal of Inclusive Education, DOI: 10.1080/13603116.2020.1862408
- Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., & Papazafiri, M. (2020). Alternative Routes Toward Literacy for Individuals with Deafblindness: The Role of Assistive Technology (pp. 371-384). In S. Easterbrooks & H. Dostal (Eds.), The Oxford Handbook of Deaf Studies in Literacy. Oxford University Press.
- Rowland, J., Arenas, M., Cordani, F., Grisi, A., Nikolaraizi, M., Papazafiri, M., Williams LIoyd A., Goto, A. & Bingley, A. (2021). Participatory tools for disaster risk management with children and young people (pp.117-150). In M.Mort, I.Rodriguez-Giralt, & A.Delicado (Eds.) Children and young people’s participation in disaster risk reduction. Bristol University Press.
- Stinson, M. & Nikolaraizi, M. (2020). Assisting people who are deaf or hard of hearing through technology. In A. Tatnall (Ed) Encyclopedia of Education and Information Technologies. Heidelberg: Springer Nature.
- Nikolaraizi, M., Kanari, C., & Marschark, M. (2020). Tickets for the inclusive museum: Accessible opportunities for non-formal learning by deaf and hard-of-hearing individuals. In M. Marschark & H. Knoors (Eds.), The Oxford Handbook of Deaf Studies in Learning and Cognition. New York, NY: Oxford University Press.
- Nikolaraizi, M., Kofidou, C. & Hyde, M. (2019). The role of self-advocacy in academic access for students who are deaf or hard of hearing in higher education. In S.Halder & V.Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and access for individuals with disabilities (pp.383-408). Palgrave Macmillan, Singapore