Γκανά Ελένη
Γκανά Ελένη
Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια
Γνωστικό Αντικείμενο: Γραμματισμοί, Γλώσσα & Εκπαιδευτικές Πρακτικές
Email: egana@uth.gr
Γραφείο: Συγκρότημα Παπαστράτου, Κτίριο Ρόζα Ιμβριώτη, 1ος όροφος, Νο 11Α
Τηλέφωνο: 24210-74747
Ώρες συνεργασίας με φοιτητές: Tρίτη 18:30 – 20:30 & Τετάρτη 10:30 – 15:00
Βιογραφικό
Η Ελένη Γκανά είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο γνωστικό αντικείμενο «Γραμματισμοί, Γλώσσα και Εκπαιδευτικές Πρακτικές». Ολοκλήρωσε τις βασικές σπουδές στο Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (ΑΠΘ) και στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές (Μaitrise, DEA) στα Πανεπιστήμια Sorbonne III και Sorbonne I και υποστήριξε τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική ηλικία. Συμμετείχε ως επισκέπτρια ερευνήτρια ετήσιας διάρκειας σε μεταπτυχιακά προγράμματα στο Ιndiana University (HΠΑ) και στο University of Leicester (UK).
Μαθήματα ΠΤΕΑ
- Διδασκαλία του γραπτού λόγου
- Ανάπτυξη του λόγου
- Πολυγραμματισμοί και Εκπαίδευση
- Κοινωνιογλωσσικές προσεγγίσεις στη γλώσσα και τη διδασκαλία της
Επιστημονικές εργασίες - Δημοσιεύσεις
Eργογραφία (επιλογή)
- Gana, E, Vassilaki, E., Kitsiou, R. & Papadopoulou, M. (2021). Identity investment for identity empowerment: implications of task-based learning in a language course for immigrant. The International Journal of Learner Diversity and Identities28 (1), 135-152.
- Bασιλάκη, Ε., Γκανά, Ε. & Σελίμης, Ε (2021) Ανιχνεύοντας γλωσσοδιδακτικούς λόγους στην πρακτική άσκηση μελλοντικών εκπαιδευτικών. Στο Mότσιου, Ε., Βασιλάκη, Ε., Γκανά, Ε. & Κωστούλας, Α. (επιμ), Ιδεολογίες, Γλωσσική Επικοινωνία και Εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
- Gana, E., Stathopoulou, Ch., Govaris, Ch. (2020). Expanded pedagogical spaces: enhancing Roma students’ involvement in school. In E. Skourtou, V. Kourtis -Kazoullis, T. Aravossitas, & P. P. Trifonas (Eds.), Language Diversity in Greece: Local Challenges with International Implications. Clevedon, UK: Multilingual Matters, vol 36.
- Vitsou, M., Papadopoulou, M., & Gana, E. (2020). Getting them back to class: a project to engage refugee children in school using drama pedagogy. Scenariο journal, XIV (2), 42-59.
- Kitsiou, R., Gana, E., Vassilaki, E., Zaga, R., Zourou, R., & Tsioli, S. (2020). Designing educational material for blended learning: an interdisciplinary approach for refugee education. In A. Chatzidaki, P. Thomou, D. Kontogianni, Th. Michelakaki & M. Αrgyroudi (Eds.) Selected Papers from the 5th International Conference “Crossroads of Languages and Cultures: Languages and cultures at home and at school”, (pp. 388-401), Rethymno, 1-3 June 2018. EDIAMME
- Valai, F., Gana, E., & Papadopoulou, M. (2020). Literacy Practices in a Roma Community in Greece: Exploring their Communicability. Proceedings of the 3rd International Conference ‘Literacy and Contemporary Society: Identities, Texts, Institutions’, Cyprus.
- Βασιλάκη, Ε., Γκανά, Ε., Παπαδοπούλου, Μ., Κίτσιου, Ρ., Παντελούκα, Η., Σκουρμαλλά, Α. (2019). Η εργασιοκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία της ελληνικής σε μεταναστευτικό κοινό. Στο Βασιλάκη, Ε., Καλμπένη,Σ.& Κίτσιου, Ρ. (Επιμ.) Πρώτη γλώσσα & Πολυγλωσσία. Εκπαιδευτικές & Κοινωνικοπολιτισμικές Προσεγγίσεις, (pp. 96-110)
- Gana, E., Stathopoulou, Ch. & Chaviaris, O. (2015). Considering the classroom space: towards a multimodal analysis of the pedagogical discourse, In Geller, U., Giménez, J., Hahn C. & S. Kafoussi (Eds). Ways into Mathematics: A C.I.E.A.E.M. Sourcebook, Springer International Publishing.