Αργυρόπουλος Βασίλης

Αργυρόπουλος Βασίλης

Αργυρόπουλος Βασίλης

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Καθηγητής

Γνωστικό Αντικείμενο: Εκπαιδευτική Παρέμβαση σε Άτομα με Αναπηρία Όρασης

Email: vassargi@uth.gr

Γραφείο: Συγκρότημα Παπαστράτου, Κτίριο Ρόζα Ιμβριώτη, 2ος όροφος, Νο 19

Τηλέφωνο: 24210-74860

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές: Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει ο φοιτητής/τρια να στείλει ένα email για ραντεβού είτε δια ζώσης είτε εξ’ αποστάσεως.

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Εκπαίδευση και ένταξη ατόμων με αναπηρία όρασης
  • Ζητήματα προσβασιμότητας στη γνώση και στο φυσικό περιβάλλον
  • Κώδικας γραφής και ανάγνωσης Braille
  • Γραμματισμός στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία όρασης
  • Καθολικός σχεδιασμός στη μάθηση
  • Σχεδιασμός και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία όρασης
  • Διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα
  • Ζητήματα αξιολόγησης στην εκπαίδευση παιδιών με τύφλωση και επιπρόσθετες αναπηρίες

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Εισαγωγή στην εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα όρασης
  • Διδακτικές στρατηγικές και ζητήματα αξιολόγησης στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης και επιπρόσθετες αναπηρίες
  • Η διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης
  • Εργαστήριο γραφής και ανάγνωσης στον κώδικα braille

Επιστημονικές εργασίες - Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύσεις σε Ελληνικά επιστημονικά περιοδικά με επετηρίδες και κριτές

  1. Κανάρη, Χ., Νικολαραΐζη, Μ., Αργυρόπουλος, Β., & Παπαζαφείρη, Μ. (2021). Μουσεία και άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες: Πραγματικότητα, προκλήσεις και προοπτικές για ένα μουσείο για όλους. Culture – Journal of Culture in Tourism, Αrt and Education, 1(1), 45-56.
  2. Παπαζαφείρη, Μ., & Αργυρόπουλος, Β. (2021). Επαγγελματίες και παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση: σύγχρονες προκλήσεις και προτάσεις. Επιστήμες της Αγωγής, 2, 177-197.
  3. Παπαδημητρίου, Β. & Αργυρόπουλος, Β. (2020). Κώδικας braille και αλφαβητική στρατηγική ανάγνωσης: ανάλυση λαθών και εφαρμογές στην εκπαίδευση. Επιστήμες της Αγωγής, 3, 7-22.
  4. Αργυρόπουλος, Β. & Κατσαντώνη, Σ. (2020). Μουσεία, καθολικός σχεδιασμός και άτομα με αναπηρία όρασης: μια οικολογική προσέγγιση. Επιστήμες της Αγωγής, 1, 149-170.
  5. Αργυρόπουλος, Β., & Βλαχογιάννη, Α. (2019). Ερευνώντας τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαφοροποίηση μέσα από την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους. Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Καινοτόμες Δράσεις», Τομ. 31, 76-102, Παν/μιο Ιωαννίνων.
  6. Παπαδημητρίου, Β., & Αργυρόπουλος, Β. (2019). Ο ρόλος της προτίμησης χεριού στη μηχανική διαδικασία γραφής μέσω braille. Επιστήμες της Αγωγής, 106-119.
  7. Αργυρόπουλος, Β., Κανάρη, Χ., & Χαμονικολάου, Σ. (2017). Επιμορφωτικές δράσεις σε θέματα προσβασιμότητας ατόμων με αναπηρία σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους: Μια μελέτη περίπτωσης, Museumedu, 5, 35-53.
  8. Κανάρη, Χ., Αργυρόπουλος, Β., & Φιλιππάτου, Δ. (2017). Κοινωνική ένταξη και μουσεία: Απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για τη συνεισφορά των μουσείων στην κοινωνική ένταξη μαθητών με αναπηρία όρασης, Museumedu, 107-133.
  9. Αργυρόπουλος, Β., & Παπαδημητρίου, Β. (2016). Άτομα με αναπηρία όρασης και διερεύνηση της ακρίβειας ανάγνωσης μέσω του κώδικα braille, Μέντορας, 150-166.
  10. Χάλαζα, Β., & Αργυρόπουλος, Β. (2013). Οι αντιλήψεις των ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης για τη διαθέσιμη στο περιβάλλον τους κοινωνική στήριξη. Επιστήμες της Αγωγής, 1-2, 140-158.

Δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά με κριτές

  1. Nikolaraizi, M., Argyropoulos, V., Papazafiri, M., & Kofidou, C. (2021) Promoting accessible and inclusive education on disaster risk reduction: the case of students with sensory disabilities, International Journal of Inclusive Education, DOI: 10.1080/13603116.2020.1862408
  2. Martos, A., Kouroupetroglou, G., Argyropoulos, V., & Papadopoulos, K. (2020). Tactile Identification of Embossed Lines and Square Areas in Diverse Dot Heights by Blind Individuals. Universal Access in the Information Society, doi 10.1007/s10209-020-00729-4
  3. Argyropoulos, V., Sideridis, G., Padeliadu, S., Martos, A., Koutsogiorgou, S., & Nikolaraizi, M. (2020). Refreshable Braille Displays and Reading Fluency: a pilot study in individuals with blindness. Education and Information Technologies, 25(5), 3613-3630 https://doi.org/10.1007/s10639-020-10126-2
  4. Papadimitriou, V. & Argyropoulos, V. (2019). Tracing the effectiveness of braille reading patterns in individuals with blindness: handedness and error analysis. British Journal of Visual Impairment, 38(2), 209-221.
  5. Argyropoulos, V., Hathazi, A., & Nikolaraizi, M. (2019). Undergraduate Student Education Programs Regarding Braille Literacy: A Transnational Comparative Study. Higher Education Studies, 9(4), 44-57.
  6. Argyropoulos, V. & Padeliadu, S., Avramidis, E., Tsiakali, T., & Nikolaraizi, M. (2019). An investigation of preferences and choices of students with vision impairments on literacy mediums for studying. British Journal of Visual Impairment, 37(2), 154-198.
  7. Argyropoulos, V., Paveli, A. & Nikolaraizi, M. (2019). The role of DAISY digital talking books in the education of individuals with blindness: A pilot study. Education and Information Technologies, 24(1), 693-709. 8.       Papadimitriou, V. & Argyropoulos, V. (2017). The effect of hand movements on braille reading accuracy. International Journal of Educational Research85, 43-50. 9.       Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2017). Spelling accuracy and students with visual impairments: A quantitative and qualitative approach of spelling errors. International Journal of Educational Research83, 135-141. 10.   Vlachos, F., Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2017). Effects of handedness and blindness on braille reading accuracy. Advances in Neurodevelopmental Disorders, 1, 141-148.11.   Argyropoulos, V., Masoura, E., Tsiakali, T., Nikolaraizi, M., & Lappa, C. (2017). Verbal working memory and reading abilities among students with visual impairment. Research in Developmental Disabilities, 64, 87-95.12.   Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2015). Braille Reading Accuracy of Students Who Are Visually Impaired: The Effects of Gender, Age of Sight Loss, and Level of Education. Journal of Visual Impairment and Blindness, 109(2)107-118.13.   Argyropoulos, V., & Kanari, C. (2015). Re-imagining the museum through “touch”: reflections of individuals with visual disability on their experience of museum-visiting in Greece. European Journal on Disability Research, 9(2), 130-143.
  8. Argyropoulos, V., Sideridis, G., & Papadimitriou, V. (2014). Hand Preference of Individuals with Blindness in Everyday Activities: The Effects of Age of Sight Loss, Age and Gender. Research in Developmental Disabilities35(8), 1885-1898.
  9. Argyropoulos, V., & Thymakis, P. (2014). Multiple Disabilities and Visual Impairment: An Action Research Project. Journal of Visual Impairment and Blindness, 108(2), 163-167.
  10. Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., Tsiakali, T., Kountrias, P., Koutsogiorgou, S., & Martos, A. (2014). Collaborative Action Research Approach Promoting Professional Development for Teachers of Students with Visual Impairment in Assistive Technology. Journal of International Special Needs Education, 17(1), 33-43.
  11. Kanari, H., & Argyropoulos, V. (2014). Museum Educational Programs for Children with Visual Disabilities. The International Journal of the Inclusive Museum, 6(3), 13-26.
  12. Argyropoulos, V., Sideridis, G. D., Botsas, G. & Padeliadu, S. (2012). Assessing Self-Regulation in Individuals with Visual Impairments: Generality versus Specificity in Self-Regulatory Functioning. Assessment for Effective Intervention, 37(3)171-182.

Δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων μετά από κρίση

  1. Argyropoulos, V., Cascio, V., David, A., Elek, D., Hurtado Martínez, F., & Lemanczyk, A. (2021). Empowering young people with visual impairments to become active agents for social inclusion: the case of the ADD@ME project (to be published). 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation.
  2. Argyropoulos, V., Kanari, C., Hathazi, A., Kyriakou, M., Papazafiri, M., & Nikolaraizi, M. (2020). Children with vision impairment and multiple disabilities: issues of communication skills and professionals’ challenges. In M. Carmo (Ed.), Proceedings of the International Conference on Education and New Developments (pp. 271-275). Lisbon, Portugal: inScience Press.
  3. Argyropoulos, V., Kanari, C., Papazafiri, M., & Nikolaraizi, M. (2020). Effective Communication for Individuals with vision impairment and multiple disabilities: the case of the PrECIVIM project. In M. Mira Tzvetkova-Arsova & M. Tomova (Eds), Proceedings of the 7th ICEVI Balkan Conference (pp. 143-149). Sofia, Bulgaria: ICEVI-Europe.
  4. Argyropoulos, V., & Nikolaraizi, M. (2019). Bridging the gap between teaching and researching in the field of visual impairment. Proceedings of IASTEM International Conference (pp. 33-36). London. United Kingdom.
  5. Argyropoulos, V., & Thymakis. P. (2018). Special education teachers and self-determination of students with vision disability. Proceedings of EDULEARN18 Conference (pp. 6598-6603). Palma de Mallorca, Spain.
  6. Papazafiri, M., & Argyropoulos, V. (2018). Assistive Technology and special education teachers: the case of students with multiple disabilities and vision impairment. Proceedings of EDULEARN18 Conference (pp. 5485-5492). Palma de Mallorca, Spain.
  7. Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., & Papazafiri, M. (2018). Disaster Education and children with visual impairment. Proceedings of the 20th International Conference on Advanced Pedagogical Sciences and Educational Policies (pp. 2134-2137). Sydney, Australia.
  8. Argyropoulos, V., & Papazafiri, M. (2017). Investigating tactile exploratory procedures of students with multiple disabilities and visual impairment: current trends in education. Proceedings of ICERI2017 (pp. 2023-2029). Seville, Spain.
  9. Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., Kanari, C., & Chamonikolaou, S. (2017). Current and future trends in museums regarding visitors with disabilities: the case of visitors with visual impairments. Proceedings of the 9th ICEVI “empowered by dialogue” (pp. 32-33). Bruges, Belgium.

Βιβλία – Επιμέλειες

  1. Παπαζαφείρη, Μ. & Αργυρόπουλος, Β. (2021). Παιδιά με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
  2. Halder, S., & Argyropoulos, V. (Eds) (2019). Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World. Cham: Palgrave McMillan.
  3. Argyropoulos, V. (section-Ed, 2019). Subsection: Assistive Technologies for Special Education and People with Disabilities. In A. Tatnall (Ed) Encyclopedia of Education and Information Technologies. Heidelberg: Springer Nature publishing company.
  4. Αργυρόπουλος, Β., Χαμονικολάου, Σ., & Κανάρη, Χ. (Επιμ) (2015) ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ/ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων. Βόλος: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  5. Παντελιάδου, Σ., & Αργυρόπουλος, Β. (2013) (Επιμ.) Ειδική Αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.

Κεφάλαια σε βιβλία

  • Grisi, A., Cordani, F., Ribeiro, S., Kanari, C., Argyropoulos, V., Arenas, M., & Delicado, A. (2020). Dialogues with children, mutual learning exercises and national policy debates. In M. Mort, I. Rodriguez-Giralt, & A. Delicado (Eds.) Children and young people’s participation in disaster risk reduction (37-62). Bristol: Bristol University Press.
  • Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., & Papazafiri, M. (2020). Alternative Routes Toward Literacy for Individuals with Deafblindness: The Role of Assistive Technology (pp. 371-384). In S. Easterbrooks & H. Dostal (Eds.), The Oxford Handbook of Deaf Studies in Literacy. London: Oxford University Press.
  • Argyropoulos, V., & Gentle, F. (2019). Formal and non-formal education for individuals with vision impairment or multiple disabilities and vision impairment. In J. Ravenscroft (Εd.) The Routledge Handbook of Visual Impairment (pp. 118-142). Abingdon: Routledge.
  • Αργυρόπουλος, Β. (2019). Οπτική Αναπηρία σε Τυπικά και μη Τυπικά Περιβάλλοντα Μάθησης μέσα από Θεωρίες Μετάβασης. Στο Α. Ζήση & Μ. Σαββάκης (Επιμ.), Αναπηρία και Κοινωνία: Σύγχρονες Θεωρητικές Προκλήσεις και Ερευνητικές Προοπτικές (σσ. 75-99). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα.
  • Argyropoulos, V., & Halder, S. (2019). Disability within contemporary inclusion dynamics: a global point of view. Στο S. Halder & V. Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World (pp. 1-15). Cham: Palgrave McMillan.
  • Halder, S., & Argyropoulos, V. (2019). Challenges and strategic pathways to participation, equity, and access. Στο S. Halder & V. Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World (pp. 665-688). Cham: Palgrave McMillan.
  • Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2019). Examining the inclusion of people with visual disabilities in workplace: a Greek case study. Στο S. Halder & V. Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World (pp. 243-262). Cham: Palgrave McMillan.
  • Argyropoulos, V., & Kanari, C. (2019). The role of non-formal learning environments in education and socialization of children with visual disability: the case of museums. Στο S. Halder & V. Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World (pp. 125-151). Cham: Palgrave McMillan.
  • Argyropoulos V., Ravenscroft J. (2019) Assisting People with Vision Impairments through Technology. In: A. Tatnall (Ed.), Encyclopedia of Education and Information Technologies (pp. 31-58). Cham: Springer Nature.
  • Αργυρόπουλος, Β. (2015). Αναπηρία Όρασης και θέματα προσβασιμότητας στα πολιτιστικά αγαθά και τα μουσεία. Στο Β. Αργυρόπουλος, Σ. Χαμονικολάου, & Χ. Κανάρη (Επιμ), ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ/ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων (σσ. 28-44). Βόλος: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  • Αργυρόπουλος, Β. (2013). Διαφοροποίηση και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Θεωρητικό Υπόβαθρο και Βασικές Αρχές. Στο Σ. Παντελιάδου & Α. Φιλιππάτου (Επιμ.), Διαφοροποίηση της διδασκαλίας: θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές (σσ. 27-59). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
  • Παντελιάδου, Σ., & Αργυρόπουλος, Β. (2011). Έρευνα και διδακτική πράξη: παράλληλες ή ασύμβατες πορείες. Στο Σ. Παντελιάδου & Β. Αργυρόπουλος (Επιμ.), Ειδική Αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη (σσ. 13-28). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
  • Αργυρόπουλος, Β. (2011). Η εκπαίδευση των παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης: ερευνητική και πρακτική προσέγγιση στο χώρο της διδασκαλίας. Στο Σ. Παντελιάδου & Β. Αργυρόπουλος (Επιμ.), Ειδική Αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη (σσ. 29-81). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο