Ράικου Νατάσσα

Ράικου Νατάσσα

Ράικου Νατάσσα

Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Παιδαγωγικά: Εκπαιδευτικοί Σχεδιασμοί και Παιδαγωγικές Πρακτικές

Email: araikou@uth.gr

Γραφείο: Συγκρότημα Παπαστράτου, Κτίριο Ρόζα Ιμβριώτη, 2ος όροφος, Νο 11

Τηλέφωνο: 24210-74348

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές:  Τετάρτη 13.00-15.00 και Πέμπτη 10.00-12.00  Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει ο φοιτητής/τρια να στείλει ενα email στο araikou@uth.gr">araikou@uth.gr για ραντεβού είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως.

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Διδασκαλία και μάθηση, εκπαίδευση εκπαιδευτικών, πανεπιστημιακή εκπαίδευση, κριτικά στοχαστική διεργασία, αναστοχασμός, ανατροφοδότηση, σύνδεση θεωρητικών γνώσεων με πρακτικές, εμπειρική μάθηση, μετασχηματίζουσα μάθηση, αισθητική εμπειρία και μάθηση, ολιστική προσέγγιση της μάθησης
  • Η εκπαίδευση εκπαιδευτικών, αρχική και συνεχιζόμενη. Έμφαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και στον ρόλο της πρακτικής άσκησης.
  • Σύνδεση θεωρητικών προσεγγίσεων με εκπαιδευτικές πρακτικές, καθώς και συσχέτιση εκπαιδευτικού σχεδιασμού, διδασκαλίας και αναστοχασμού
  • Χαρακτηριστικά, διαστάσεις και διεργασίες κριτικού στοχασμού, συσχέτιση κριτικού στοχασμού με τη διδασκαλία και μάθηση. Μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας που ενισχύουν τον κριτικό στοχασμό
  • Προσεγγίσεις εμπειρικής, μετασχηματίζουσας, χειραφετητικής και ολιστικής μάθησης
  • Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ψυχοδυναμική της ομάδας. Ο ρόλος της ομάδας στον κριτικό στοχασμό και στη μάθηση
  • Αισθητική εμπειρία και μάθηση. Η αξιοποίηση της τέχνης στην κριτικά στοχαστική διδασκαλία
  • Προσεγγίσεις της αναπτυξιακής και γνωστικής ψυχολογίας ενηλίκου, με έμφαση την περίοδο της αναδυόμενης ενηλικιότητας των φοιτητών
  • Πανεπιστημιακή παιδαγωγική, διδασκαλία και μάθηση στο πανεπιστήμιο. Μέθοδοι/τεχνικές διδασκαλίας, ρόλος πανεπιστημιακού δασκάλου, χαρακτηριστικά φοιτητών ως εκπαιδευομένων, σχέσεις καθηγητών-φοιτητών, στοχοθεσία πανεπιστημιακών προγραμμάτων, ολιστική προσέγγιση του πανεπιστημιακού πλαισίου ως χώρος μάθησης
  • Η διά βίου μάθηση και η συσχέτισή της με τη διά βίου ανάπτυξη του ατόμου

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Πρακτική Άσκηση Γενικής Αγωγής Ι (δασκάλων)
  • Πρακτική Άσκηση Γενικής Αγωγής ΙΙ (δασκάλων)
  • Θεωρία Διδασκαλίας II
  • Στοχαστικοκριτική διδασκαλία 

Επιστημονικές εργασίες - Δημοσιεύσεις

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

Raikou, N. (2022). Emerging adulthood and university students: The case of an Educational Greek Department. Mediterranean Journal of Education, 2(1), 1-12.

Karalis, T., & Raikou, Ν. (2021). Flipping the Classroom Remotely: Implementation of a Flipped Classroom Course in Higher Education during the COVID-19 pandemic. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 6(2), 21-38. DOI: 10.46827/ejoe.v6i2.3809

Filippidi, Α., Fotopoulou, V. S., & Raikou, N. (2019). Investigating school placement as an opportunity for reflection for prospective teachers, European Journal of Alternative Education Studies, 4(2), 60-71.

Raikou, N. (2019). Investigating the reflective opportunities of aesthetic experience in education.  Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 6(2), 105-113.

Raikou, N. (2019). Teacher Education at the forefront: Long-term study through the prism of University Pedagogy and Transformative Learning theory. European Journal of Education Studies, 6(3), 88-102.

Raikou, N., Karalis, Th. & Ravanis, K. (2017). Implementing an innovative method to develop critical thinking skills in student teachers. Acta Didactica Napocensia, 10(2), 21-30.

Raikou, N. (2016). Development of critical thinking through aesthetic experience: the case of students of an educational department. Journal of Transformative Education, 14(1), 53-70.

Raikou, N. (2014). Promoting critical reflection through teacher’s education. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 1(1), 11-19.

Raikou, N. (2014). Preparing critical teachers in University: The role of practicum in teachers’ education. Journal of Social Science Research, 4(2), 485-488.

Raikou, N. (2012). Can University be a Transformative Environment? Fostering Critical Reflection through Art in Higher Education. Journal of Literature and Art Studies, 2(3), 416-421.

Raikou, N., & Karalis, T. (2020). Seeking the traces of Dewey’s thought in Mezirow’s work. In A. Kokkos & ass. (ed.), Expanding Transformation Theory: affinities between Jack Mezirow and other emancipatory educationalists (27-40). Routledge.

Ράικου, Ν. (2011). Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία: Απόπειρα εφαρμογής της διδακτικής μεθόδου σε φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Πατρών. Στο Α. Κόκκος, Εκπαίδευση μέσα από τις Τέχνες (123 – 137). Μεταίχμιο.

Ράικου, Ν. (2022). Ανάπτυξη δεξιοτήτων στο πανεπιστήμιο: ευκαιρίες και προκλήσεις μέσα από το παράδειγμα της πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου Πατρών (Εισήγηση σε στρογγυλό τραπέζι στη θεματική ‘Εκπαιδευτικές Πρακτικές Ανάπτυξης Δεξιοτήτων’), Στο Πρακτικά του 7ου Συνεδρίου της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στη Σχολική Εκπαίδευση», 5-8 Μαΐου 2022, 170-172.

Ράικου, Ν., & Φιλιππίδη, Α. (2019). Αναδυόμενη ενηλικιότητα στο πλαίσιο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών, Στο Πρακτικά του 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος «Βασική και συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ένα σύνθετο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον» (τόμος Α’), 23-25 Νοεμβρίου 2018, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, 108-116.

 Raikou, N. (2018). Orientations on Disorienting Dilemma: Towards an integral conceptualization between theory and practice, In Proceedings of the 3rd Conference of ESREA’s Network Interrogating Transformative Processes in Learning and Education: ‘Contemporary Dilemmas and Learning for Transformation’, 28th June – 1st July 2018, ESREA & Italian Transformative Learning Network, Available online: https://drive.google.com/file/d/1F-2JSx-H8sBM_Ws_BevIrZ3urg6QbBF7/view

Ράικου, Ν., Καμπεζά, Μ., & Καραλής, Θ. (2017). Οι απόψεις των μελλοντικών εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης για τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη: Από τη θεωρία στην πράξη, Στο Πρακτικά του 6ου Συνεδρίου της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων «Καλές Εκπαιδευτικές Πρακτικές: Κριτική Σκέψη και Δημιουργικότητα», 23-25 Ιουνίου 2017, Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων, 850-866.

Raikou, Ν., Karalis, A. & Kampeza, M. (2017). Encouraging pre-service teachers to reflect on their teaching during practicum, In Kakana, D-M. & Manoli, P. (eds.), Digital Proceedings from the 3rd International Symposium on New Issues on Teacher Education-ISNITE 2015, Volos, Greece, 11-13 September 2015, University of Thessaly Press, 372-380.

Raikou, N., Liodaki, N., & Karalis, T. (2016). Critical reflection and dialogue on pre-service teachers’ practicum, In D. Andritsakou, & E. Kostara (eds.), Proceedings of the 2nd Conference of ESREA’s Network Interrogating Transformative Processes in Learning and Education: An International Dialogue ‘The Role, Nature and Difficulties of Dialogue in Transformative Learning’, 24-26 June 2016, ESREA & Hellenic Adult Education Association, 307-315.

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο