Καλογιαννάκης Μιχαήλ

Καλογιαννάκης

Καλογιαννάκης Μιχαήλ

Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής

Γνωστικό Αντικείμενο: Διδακτική Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση

Email: mkalogian@uth.gr

Γραφείο: Συγκρότημα Παπαστράτου, Κτίριο Ρόζα Ιμβριώτη, 2ος όροφος, Νο 15

Τηλέφωνο: 24210-74826

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές:  Δευτέρα 09:00-11:00 &  Τρίτη 09:00-11:00

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Διδακτική των φυσικών επιστημών
  • Εκπαίδευση και επιστημολογία του STEM (Science Technology Engineering Mathematics)
  • Κινητή μάθηση (mobile learning) στη διδακτική των φυσικών επιστημών
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διδακτική των φυσικών επιστημών
  • Εκπαιδευτική ρομποτική στις φυσικές επιστήμες
  • Δημιουργία πολυμορφικού υλικού για την εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες
  • Καλλιέργεια της υπολογιστική σκέψης (computational thinking) και διδασκαλία των φυσικών επιστημών
  • Ζητήματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών
  • Πειράματα – Προσομοιώσεις και χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών για τη διδακτική των φυσικών επιστημών

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Διδακτική φυσικών επιστημών
  • Πειραματική διδασκαλία φυσικών επιστημών
  • Βασικές έννοιες φυσικών επιστημών
  • Έννοιες φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία

Επιστημονικές εργασίες - Δημοσιεύσεις

Selected recent publications

Detailed information and free access to his scientific work can be found at the following link:  https://www.researchgate.net/profile/Michail-Kalogiannakis

In 2021 and 2022 was included in the ranking of the world’s most outstanding scientists. The selection is based on the top 100,000 scientists by c-score (with and without self-citations) or a percentile rank of 2% or above in the sub-field. This work uses Scopus data provided by Elsevier through ICSR Lab (https://www.elsevier.com/icsr/icsrlab).

The Stanford University team study for 2021 is available here: Baas, Jeroen; Boyack, Kevin; Ioannidis, John P.A. (2021), “August 2021 data-update for “Updated science-wide author databases of standardized citation indicators””, Mendeley Data, V3, doi: 10.17632/btchxktzyw.3

The Stanford University team study for 2022 is available here: Ioannidis, John P.A. (2022), “September 2022 data-update for “Updated science-wide author databases of standardized citation indicators””, Mendeley Data, V4, doi: 10.17632/btchxktzyw.4

Α) Βιβλία - Επιμέλειες συλλογικών τόμων

Αναλυτικά στοιχεία και ελεύθερη πρόσβαση στο συγγραφικό έργο του μπορούν να αναζητηθούν στον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.researchgate.net/profile/Michail-Kalogiannakis

Επιπρόσθετα, τα έτη  2021 και 2022 συμπεριλήφθηκε στην κατάταξη των πιο διακεκριμένων επιστημόνων του κόσμου (top 2% scientists) σύμφωνα με τη μελέτη “Updated Science-wide author databases of standardized citation indicators” που δημοσιεύτηκε από μια ομάδα καθηγητών του Πανεπιστημίου Στάνφορντ βάσει τον αντίκτυπο των επιστημονικών εργασιών του. Η αξιολόγηση βασίζεται στις αναφορές που έχει λάβει στη βάση δεδομένων Scopus της βιβλιομετρικής μελέτης των Ioannidis J. et al. https://elsevier.digitalcommonsdata.com/datasets/btchxktzyw/5

  1. Καλογιαννάκης, Μ. (2018). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Προκλήσεις και Προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg.
  2. Stavrou, D., Kalogiannakis, M., Michailidi, E., Kokolaki, A., & Nipyrakis, A. (2019). ESERA (European Science Education Research Association) 2019 Summer School – Book of Synopses, 4-9 June 2019, University of Crete, School of Education, Science Teaching Laboratory, https://esera2019.edc.uoc.gr/index.php/esera2019/esera2019
  3. Papadakis, St., & Kalogiannakis, M. (Eds). (2019). Mobile Learning Applications in Early Childhood Education. USA-PA: IGI Global.
  4. Kalogiannakis, M., & Papadakis, St. (Eds). (2020). Handbook of Research on Tools for Teaching Computational Thinking in P-12 Education. USA-PA: IGI Global.
  5. Papadakis, St., & Kalogiannakis, M. (Eds). (2021). Handbook of Research on Using Education Robotics to Facilitate Student Learning. USA-PA: IGI Global.
  6. Papadakis, St., & Kalogiannakis, M. (Eds.) (2022). STEM, Robotics, Mobile Apps in Early Childhood and Primary Education – Technology to promote teaching and learning (Part of the Springer Book Series on “Advances in STEM Education”), Switzerland: Springer, https://doi.org/10.1007/978-981-19-0568-1
  7. Kalogiannakis, M., & Ampartzaki, M. (Eds.) (2022). Advances in Research in STEM London, United Kingdom: Intechopenhttp://dx.doi.org/10.5772/intechopen.98076https://www.intechopen.com/books/11279
  8. Ampartzaki, Μ., & Kalogiannakis, Μ. (Eds.) (2023). Early Childhood Education – Innovative Pedagogical Approaches in the Post-modern Era. London, United Kingdom: Intechopen, https://www.intechopen.com/books/11281
  9. Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Gözüm, A. I. C., (Eds.) (2023). Stem, steam, computational thinking and coding: Evidence-based research and practice in children’s development. Lausanne: Frontiers Media SA. http://dx.doi.org/10.3389/978-2-83251-168-8
  10. Ampartzaki, Μ., & Kalogiannakis, Μ. (Eds.) (2023). Pedagogy, Learning, and Creativity. London, United Kingdom: Intechopen (expected November/December 2023).
  11. Papadakis, S., Kalogiannakis, M. (Eds.) (2024). Education, Development and Intervention – Toward Participatory and Integrated Solutions. Switzerland: Springer (under publication – contract signed).
  12. Papadakis, S., Kalogiannakis, M. (Eds.) (2025). Computational Thinking, Artificial Intelligence and STEM in School Learning Environments. Cham: Palgrave Macmillan (under publication – contract signed).

Β) Κεφάλαια σε ξενόγλωσσους συλλογικούς τόμους μετά από κρίση

  1. Kalogiannakis, M., & Papadakis, S. (2019). The Use of Developmentally Mobile Applications for Preparing Pre-Service Teachers to Promote STEM Activities in Preschool Classrooms. In S. Papadakis, & M. Kalogiannakis (Eds.), Mobile Learning Applications in Early Childhood Education (pp. 82-100). Hershey, PA: IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-1486-3.ch005
  2. Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2019). A Research Synthesis of the Real Value of Self-Proclaimed Mobile Educational Applications for Young Children. In S. Papadakis, & M. Kalogiannakis (Eds.), Mobile Learning Applications in Early Childhood Education (pp. 1-19). Hershey, PA: IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-1486-3.ch001
  3. Kalogiannakis, M., & Kanaki, K. (2020). Introducing Computational Thinking Unplugged in Early Childhood Education Within the Context of Physical and Natural Science Courses: A Pilot Study in Greece. In J. Keengwe, & P. Wachira (Eds.), Handbook of Research on Integrating Computer Science and Computational Thinking in K-12 Education(pp. 164-190). Hershey, PA: IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-1479-5.ch010
  4. Chatzopoulos, A., Papoutsidakis, M., Kalogiannakis, M., & Psycharis, S. (2020). Innovative Robot for Educational Robotics and STEM. In V. Kumar & C. Troussas (Eds.), Intelligent Tutoring Systems, ITS 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol 12149, (pp. 95–104). Switzerland, Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-49663-0_13
  5. Kanaki, K., Kalogiannakis, M., & Stamovlasis, D. (2020). Assessing Algorithmic Thinking Skills in Early Childhood Education: Evaluation in Physical and Natural Science Courses. In M. Kalogiannakis, & S. Papadakis (Ed.), Handbook of Research on Tools for Teaching Computational Thinking in P-12 Education(pp. 104-139). IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-4576-8.ch005
  6. Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2020). Exploring Preservice Teachers’ Attitudes About the Usage of Educational Robotics in Preschool Education. In M. Kalogiannakis, & S. Papadakis (Ed.), Handbook of Research on Tools for Teaching Computational Thinking in P-12 Education(pp. 339-355). IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-4576-8.ch013
  7. Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2020). Learning Computational Thinking Development in Young Children With Bee-Bot Educational Robotics. In M. Kalogiannakis, & S. Papadakis (Ed.), Handbook of Research on Tools for Teaching Computational Thinking in P-12 Education(pp. 289-309). IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-7998-4576-8.ch011
  8. Vidakis, N., Barianos, A.K., Trampas, A.M., Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Vassilakis, K. (2020) in-Game Raw Data Collection and Visualization in the Context of the “ThimelEdu” Educational Game. In H.C Lane, S. Zvacek, J. Uhomoibhi (Eds.), Computer Supported Education. CSEDU 2019. Communications in Computer and Information Science, vol 1220, (pp. 629-646), Cham: Springer.
  9. Vlasopoulou, M., Kalogiannakis, M., & Sifaki, E. (2021). Investigating Teachers’ Attitude and Behavioral Intentions for the Impending Integration of STEM Education in Primary School. In St. Papadakis and M. Kalogiannakis (Eds.), Handbook of Research on Using Education Robotics to Facilitate Student Learning (pp. 235-256). Hershey, PA: IGI Global. https://doi.org/4018/978-1-7998-6717-3.ch009
  10. Chatzopoulos, A., Kalogiannakis, M., Papadakis, S., Papoutsidakis, M., Elza, D., & Psycharis, S. (2021). DuBot: An Open-Source, Low-Cost Robot for STEM and Educational Robotics. In St. Papadakis and M. Kalogiannakis (Eds.), Handbook of Research on Using Educational Robotics to Facilitate Student Learning (pp. 441-465). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-6717-3.ch018
  11. Tzagkaraki, E., Papadakis, St., & Kalogiannakis, Μ. (2021). Exploring the Use of Educational Robotics in primary school and its possible place in the curricula. In M. Malvezzi, D. Alimisis, & M. Moro (Eds). Education in & with Robotics to Foster 21st Century Skills. Proceedings of EDUROBOTICS 2020, Online Conference February 25-26, 2021, 216-229, Switzerland, Cham: Springer, https://doi.org/10.1007/978-3-030-77022-8_19
  12. Kalogiannakis, M., & Papadakis, S. (2022). Preparing Greek Pre-service Kindergarten Teachers to Promote Creativity: Opportunities Using Scratch and Makey Makey. In K.-J, Murcia, C., Campbell, M.-M. Joubert & S. Wilson (Eds.), Children’s Creative Inquiry in STEM. Sociocultural Explorations of Science Education, vol 25. (pp. 347-354), Switzerland, Cham: Springer, https://doi.org/10.1007/978-3-030-94724-8_20
  13. Ampartzaki, M., Kalogiannakis, M., Papadakis, St., & Giannakou, V. (2022). Perceptions About STEM and the Arts: Teachers’, Parents’ Professionals’ and Artists’ Understandings About the Role of Arts in STEM Education. In St. Papadakis & M. Kalogiannakis (Eds), STEM, Robotics, Mobile Apps in Early Childhood and Primary Education – Technology to promote teaching and learning. Lecture Notes in Educational Technology, (pp. 601-624). Switzerland, Cham: Springer, https://doi.org/10.1007/978-981-19-0568-1_25
  14. Tzagaraki, E., Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2022). Teachers’ Attitudes on the Use of Educational Robotics in Primary School. In St. Papadakis & M. Kalogiannakis (Eds), STEM, Robotics, Mobile Apps in Early Childhood and Primary Education-Technology to promote teaching and learning. Lecture Notes in Educational Technology, (pp. 257-283). Springer, Singapore, https://doi.org/10.1007/978-981-19-0568-1_13
  15. Papadakis, S., Gözüm, A.İ.C., Kalogiannakis, M., & Kandır, A. (2022). A Comparison of Turkish and Greek Parental Mediation Strategies for Digital Games for Children During the COVID-19 Pandemic. In St. Papadakis & M. Kalogiannakis (Eds), STEM, Robotics, Mobile Apps in Early Childhood and Primary Education – Technology to promote teaching and learning. Lecture Notes in Educational Technology, (pp. 555-588). Springer, Singapore, https://doi.org/10.1007/978-981-19-0568-1_23
  16. Voicu, C. D., Ampartzaki, M., Dogan, Z. Y., & Kalogiannakis, M. (2022). STEAM Implementation in Preschool and Primary School Education: Experiences from Six Countries. In M. Ampartzaki & M. Kalogiannakis (Eds.), Early Childhood Education-Innovative Pedagogical Approaches in the Post-modern Era. London, United Kingdom: Intechopen, https://doi.org/10.5772/intechopen.107886
  17. Logothetis, I., Barianos, A.-K., Papadakis, A., Christinaki, E., Charalampakos, O., Katsaris, I., Kalogiannakis, M., & Vidakis, N. (2022). Gamification Techniques Capitalizing on State-of-the-Art Technologies. In St. Papadakis and A. Kapaniaris (Eds.). The Digital Folklore of Cyberculture and Digital Humanities (pp. 206-229), USA: IGI Global, https://doi.org/10.4018/978-1-6684-4461-0.ch012
  18. Barianos, A. K., Logothetis, I., Kalogiannakis, M., & Vidakis, N. (2022). Teaching Ancient Greek Theatre Through In-Game Exploration: The Case of ThimelEdu. In S. Papadakis, & A. Kapaniaris (Eds.), The Digital Folklore of Cyberculture and Digital Humanities(pp. 186-205), USA: IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-6684-4461-0.ch011
  19. Zourmpakis, I.-A., Kalogiannakis, M., & Papadakis, St. (2023). A Review of the Literature for Designing and Developing a Framework for Adaptive Gamification in Physics Education. In M.-F. Taşar and P.-R.-L. Heron (Eds), The International Handbook of Physics Education Research: Teaching Physics, (pp. 5.1-5.26), Melville, New York: AIP Publishing, https://doi.org/10.1063/9780735425712_005
  20. Papadakis, S., Zourmpakis, A.-I., & Kalogiannakis, M. (2023). Analyzing the Impact of a Gamification Approach on Primary Students’ Motivation and Learning in Science Education. In M.-E., Auer, W., Pachatz and T. Rüütmann (Eds.) Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems, Vol 633. Springer, Cham, https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_66

Γ) Κεφάλαια σε Ελληνόγλωσσους συλλογικούς τόμους μετά από κρίση

  1. Ρεκούμη, Χ., & Καλογιαννακης, Μ. (2016). Δημιουργία εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών για τη διδασκαλία γεωλογικών φαινομένων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας: η διδασκαλία της γεωποικιλότητας-βιοποικιλότητας. Στο Β. Τσελφές (Επιμ.), Προσχολική ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών, 213-230, Αθήνα: Άρτεμις Πετροπούλου.
  2. Δορούκα, Π., Θεοδώρου, Κ., Μανταδάκη, Ε., Σηφάκη, Ε., & Καλογιαννάκης, Μ. (2019). Ευαισθητοποίηση μικρών παιδιών σε θέματα από το χώρο των φυσικών επιστημών μέσα από οπτικοακουστικά έργα. Η περίπτωση της ταινίας “Sid The Science Kid: The Movie”. Στο Π. Παντίδος (Επιμ.), Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση, 521-542, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
  3. Καλογιαννάκης, Μ., Ρεκούμη, Χ., & Πρωτοπαπάς, Δ. (2019). Το νερό ως παράγοντας διαμόρφωσης του γήινου ανάγλυφου: μια διδακτική πρόταση για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας. Στο Π. Παντίδος (Επιμ.), Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση, 421-438, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
  4. Νιανιούρης, Α., & Καλογιαννάκης, Μ. (2022). Η πρόκληση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας του Αναπνευστικού συστήματος βασιζόμενο στην ενότητα «Ερευνώ και Ανακαλύπτω» της Στ’ τάξης: κριτική αποτίμηση και αναθεωρήσεις. Στο Α. Αναστασιάδης & Κ. Κωτσίδης (Επιμ.). ΤΠΕ, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Δημιουργικότητα στο Σχολείο του 21ου Αιώνα, eLearning eCreativity | 21st (pp. 572-592). Πανεπιστήμιο Κρήτης-Π.Δ.Δ.Ε: Εργαστήριο Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α].
  5. Ζαχαρής, Γ., Καλογιαννάκης, Μ. & Ψυχάρης, Σ. (2023). Σύγχρονες απόψεις για τη σχέση των ΤΠΕ με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με έμφαση στην κινητή μάθηση. Συνοδευτικά κείμενα για την Θεματική Ενότητα ΕΚΠ63 «Διδακτική των Φυσικών Επιστημών». Πάτρα: ΜΠΣ «Επιστήμες της Αγωγής», Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο