Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης και Αναπτυξιακών Διαταραχών

ΔιευθυντήςΦίλιππος Βλάχος, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής

ΦΕΚ ίδρυσης

Επικοινωνία: Tηλ. 24210-74739 e-mail: fvlachos@uth.gr


tpe2

Σκοπός

Το εργαστήριο έχει σκοπό να συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και την αναβάθμιση της αρχικής εκπαίδευσης και της εξειδίκευσης των ειδικών παιδαγωγών μέσα από την καλλιέργεια της έρευνας κυρίως σε τρεις άξονες:

  1. Tην προαγωγή του θεωρητικού μας υπόβαθρου σχετικά με τους τρόπους που οι σύγχρονες γνώσεις για τη λειτουργία του ανθρωπίνου εγκεφάλου μπορούν να βρουν εφαρμογές στην εκπαίδευση.
  2. Tην ανάπτυξη διαδικασιών αξιολόγησης για την πληρέστερη κατανόηση των διαταραχών της ανάπτυξης
  3. Tην παραγωγή γνώσεων κι εργαλείων ώστε τα δεδομένα της νευροεπιστημονικής έρευνας να βρουν άμεσες εφαρμογές στο χώρο της πρώιμης ανίχνευσης, της έγκυρης διάγνωσης, της έγκαιρης και εξατομικευμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης.

Τομείς έρευνας/ακαδημαϊκή δραστηριότητα

  • Στο πλαίσιο των ερευνητικών κι ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου περιλαμβάνονται:
  • Η έρευνα για την κατανόηση της νευροβιολογικής βάσης των μηχανισμών της μάθησης
  • Η μελέτη και αξιολόγηση του σχολικού περιβάλλοντος σε σχέση με τις ανάγκες των μαθησιακές ανάγκες των μαθητών
  • Η ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικών μεθοδολογιών βασισμένων στα ευρήματα της νευροεπιστημονικής έρευνας
  • H διερεύνηση της εγκεφαλικής πλευρίωσης και των σχέσεών της με την ανάπτυξη των γνωστικών ικανοτήτων, την ακαδημαϊκή επίδοση και τους τρόπους μάθησης, τόσο σε τυπικά άτομα όσο και σε κλινικούς πληθυσμούς
  • Η διερεύνηση των νευροβιολογικών μηχανισμών ανάπτυξης προφορικού και γραπτού λόγου
  • Η διερεύνηση των νευροβιολογικών μηχανισμών ανάπτυξης μαθηματικών ικανοτήτων
  • Η διερεύνηση της φύσης και των αιτίων των αναπτυξιακών διαταραχών
  • Η ανάπτυξη διαδικασιών ανίχνευσης για τις νευροαναπτυξιακές διαταραχές
  • Η ανάπτυξη και αξιολόγηση διαγνωστικών διαδικασιών για τις νευροαναπτυξιακές διαταραχές
  • Η ερευνητική τεκμηρίωση της αρτιότητας και της αποτελεσματικότητας μεθόδων παρέμβασης και αντιμετώπισης των Αναπτυξιακών Διαταραχών
  • Η διαχρονική μελέτη των Αναπτυξιακών Διαταραχών σε όλο το φάσμα της εξέλιξης του ατόμου και η σύνδεση αυτών με την επαγγελματική αποκατάσταση και την ποιότητα ζωής του
  • Η ανάπτυξη συνεργασίας με τις οργανώσεις γονέων και ατόμων με Αναπτυξιακές Διαταραχές και η προώθηση της στήριξής τους
  • Η παραγωγή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικού λογισμικού
  • Η κατάλληλη επιμόρφωση και εξειδίκευση των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε δομές τυπικής εκπαίδευσης, όσο και σε δομές Ειδικής Αγωγής
  • Η κάλυψη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο διδακτικών και ερευνητικών αναγκών του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, καθώς και των άλλων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στα αντικείμενα με τα οποία ασχολείται.
  • Η συνεργασία και ανταλλαγή επιστημονικών γνώσεων με άλλα ακαδημαϊκά ή ερευνητικά ιδρύματα της ημεδαπής και αλλοδαπής.
  • Η οργάνωση σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδριάσεων, διαλέξεων, καθώς και την πραγματοποίηση δημοσιεύσεων και εκδόσεων.
  • Η παροχή υπηρεσιών κατά τα προβλεπόμενα στο Π.δ. 159/1984 «Προϋποθέσεις παροχής υπηρεσιών από τα Πανεπιστημιακά εργαστήρια σε ιδιώτες και κάθε νομικής μορφής οργανισμούς» (Α΄ 53).

Δράσεις – Eκδήλωσεις

16/3/2023 – Είμαστε ο εγκέφαλός μας! – 8ο Γενικό Λύκειο Βόλου

17/3/2023 – Γνωρίζουμε τον Εγκέφαλο μας; – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αμφιθέατρο Σαράτση

13/3/2024 – Ανακαλύπτοντας τον εγκέφαλό μας! – 8ο Γενικό Λύκειο Βόλου

02/4/2024 – Ημερίδα: Αξιολόγηση και Παρέμβαση στον Αυτισμό με έμφαση στη Γλωσσική Ανάπτυξη, – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αμφιθέατρο Σαράτση


Ενδεικτικές δημοσιεύσεις μελών του εργαστηρίου

  • Βλάχος Φ. (2018). Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. Αθήνα: Gutenberg.
  • Vlachos, F. & Karapetsas, A. (2003). Visual memory deficits in children with dysgraphia. Perceptual & Motor Skills, 97, 1281-1288. https://doi.org/10.2466/pms.2003.97.3f.1281
  • Vlachos, F., & Bonoti, F. (2006). Explaining age and sex differences in children’s handwriting: A neurobiological approach. European Journal of Developmental Psychology, 3, 113-123. https://doi.org/10.1080/17405620500371455
    Vlachos, F., Papathanasiou, I., & Andreou, G. (2007). Cerebellum and reading
  • Folia Phoniatrica et Logopaedica, 59, 177-183. https://doi.org/10.1159/000102929
  • Vlachos, F., Tsiftzi, F., & Agapitou, P. (2007). Evidence of cerebellar dysfunction in low-functioning children with autism. Cognition Brain Behavior, 11, 507-517. https://www.cbbjournal.ro/index.php/en/developmental-cognitive-neuropsychology/352-evidence-of-cerebellar-dysfunction-in-low-functioning-children-with-autism
  • Kasselimis, D., Margarity, M., & Vlachos, F. (2008). Cerebellar function, dyslexia and articulation speed. Child Neuropsychology, 14, 303-313. https://doi.org/10.1080/09297040701550138
  • Vlachos, F., Andreou, E., Delliou, A. & Agapitou, P. (2013). Dyslexia and hand preference in secondary school students. Psychology & Neuroscience, 6, 67-72. https://doi.org/10.3922/j.psns.2013.1.10
  • Vlachos, F., Avramidis, E., Dedousis, G., Chalmpe, M. Ntalla, I., & Giannakopoulou, M. (2013). Prevalence and gender ratio of dyslexia in Greek adolescents and its association with parental history and brain injury. American Journal of Educational Research, 1, 22-25. https://doi.org/10.12691/education-1-1-5
  • Vlachos, F. Andreou, E., Delliou, A. (2013). Brain hemisphericity and developmental dyslexia. Research in Developmental Disabilities, 34, 1536-1540. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2013.01.027
  • Vlachos, F., Avramidis, E., Dedousis, G., Katsigianni, E., Ntalla, I., Giannakopoulou, M. & Chalmpe, M. (2013). Incidence and gender differences for handedness among Greek adolescents and its association with familial history and brain injury. Research in Psychology and Behavioral Sciences, 1, 6-10. https://doi.org/10.12691/education-1-1-5
  • Vlachos, F., Gaillard, F., Vaitsis, K. & Karapetsas, A. (2013). Developmental risk: Evidence from large non right-handed samples. Child Development Research, 2013, Article ID 169509, 10 pages, 2013. https://doi.org/10.1155/2013/169509
  • Andreou, E. & Vlachos, F. (2013). Learning styles of typical readers and dyslexic adolescents. Journal of Visual Literacy, 32(2), 1-14. https://doi.org/10.1080/23796529.2013.11674707
  • Andreou, E., Vlachos, F., Stavroussi, P. (2013). Multiple intelligences of typical readers and dyslexic adolescences. International Journal of Education, Learning and Development, 1, 61-72. https://doi.org/10.1080/23796529.2013.11674707
  • Papadimitriou, A. & Vlachos, F. (2014). Which specific skills developing during preschool years predict the reading performance in the first and second grade of primary school? Early Child Development and Care, 184, 1706-1722.https://doi.org/10.1080/03004430.2013.875542
  • Vlachos, F., & Papadimitriou, A. (2015). Effect of age and gender on children’s reading performance: The possible neural underpinnings. Cogent Psychology, 2, 1045224. https://doi.org/10.1080/23311908.2015.1045224
    Stavrussi, P., Vlachos, F., & Pisina, A. (2016). An examination of language and nonverbal abilities in twins with Apert syndrome. International Journal on Disability and Human Development, 15 (1), 63-68. https://doi.org/10.1515/ijdhd-2014-0027
  • Vlachos, F., Argiropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2017). Effects of handedness and blindness on braille reading accuracy. Advances in Neurodevelopmental Disorders, 1, 141-148. https://doi.org/10.1007/s41252-017-0020-x
    Papadatou-Pastou, M., Haliou, E., Vlachos, F. (2017). Brain knowledge and the prevalence of neuromyths among prospective teachers in Greece. Frontiers in Psychology, section Educational Psychology. 8:804. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00804
  • Zygouris, N., Vlachos, F., Dadaliaris, A., Oikonomou, P., Stamoulis, G., Vavougios, D., Nerantzaki, E., & Striftou, A. (2017). A neuropsychological approach of developmental dyscalculia and a screening test via a web application. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 4, 51-65. https://doi.org/10.3991/ijep.v7i4.7434
  • Segkouli, S., Paliokas, I., Tzovaras, D., Lazarou, I., Karagiannidis, C., Vlachos, F. & Tsolaki, M. (2017). A computerized test for the assessment of mild cognitive impairment subtypes in sentence processing. Aging, Neuropsychology, and Cognition: A Journal on Normal and Dysfunctional Development. 25(6), 829-851. https://doi.org/10.1080/13825585.2017.1377679
  • Vlachos, F. & Avramidis, E. (2020). The difference between developmental dyslexia and dysgraphia: Recent neurobiological evidence. International Journal of Neuroscience and Behavioral Science, 8(1), 1-5. https://doi.org/10.13189/ijnbs.2020.080101
  • Kosmatos, G., Nisiotou, I., Stavroussi, I., Vlachos, F. (2021). Hand Preference in Three Genetic Syndromes Associated with Intellectual Disability. International Journal of Education, Learning and Development, 9(9), 43-50. https://doi.org/10.37745/ijeld.2013
  • Papadopoulou, A-K., Vlachos, F., Papadatou- Pastou., M. (2022). Cerebral lateralization of written language in children at risk for dyslexia and the effects of a phonological intervention. Dialogues in Clinical Neuroscience & Mental Health, 5(2), 89-97. https://doi.org/10.26386/obrela.v5i2.228
  • Zygouris, N., Vlachos, F., Stamoulis, G. (2022). ERPs in children and adolescents with Generalized Anxiety Disorder before and after an intervention program. Brain Sciences, 12(9), 1174. https://doi.org/10.3390/brainsci12091174
  • Lagoudakis, N., Vlachos, F., Christidou, V., Vavougios, D. (2022). Τhe effectiveness of a teaching approach using Brain Based Learning elements on students’ performance in a Biology course. Cogent Education. 9:1, https://doi.org/10.1080/2331186X.2022.2158672
  • Βλάχος, Φ. (2006). Εγκέφαλος και μάθηση. Επιστημονική Επετηρίδα Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Τόμος 2, 111-121.
  • Βλάχος, Φ. (2006). Ο ρόλος της παρεγκεφαλίδας στην ανάγνωση και τη δυσλεξία. Επιστημονική Επετηρίδα Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδας, 4, 263-281.
  • Andreou, G., Vlachos, F., & Haftouras, N. (2007). The cerebellum and language functions. Ψυχολογία, 14, 113-126. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23856
  • Βλάχος, Φ., Αγαπητού, Π., & Νησιώτου, Ι. (2008). Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα: Μια προσέγγιση της αιτιολογίας της με βάση σύγχρονα ερευνητικά ευρήματα. Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 1, 175-193.
  • Βλάχος, Φ. (2008). Προκλητά δυναμικά στη βρεφική και νηπιακή ηλικία: Η συμβολή τους στην ανίχνευση της αναπτυξιακής δυσλεξίας. Εγκέφαλος, 45, 160-166. http://www.encephalos.gr/full/45-3-02g.htm
  • Βλάχος, Φ. (2008). Πλευρίωση και γνώση: Η συμβολή των Ελλήνων επιστημόνων. Ελεύθερνα: Επιστημονική Επετηρίδα Τμήμ. Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, 4, 23-39. https://ejournals.lib.uoc.gr/index.php/eleutherna/article/view/127
  • Βλάχος, Φ. & Ανδρέου, Γ. (2009). Εγκεφαλική ασυμμετρία και εκπαίδευση. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 14(54), 61-81. https://journals.lib.uth.gr/index.php/tovima/article/download/26/12/14
  • Βλάχος, Φ. (2010). Δυσλεξία: Μια συνθετική προσέγγιση αιτιολογικών θεωριών. Hellenic Journal of Psychology, 7, 205-240. https://pseve.org/wp-content/uploads/2018/03/Volume07_Issue2_Vlachos.pdf
  • Βλάχος, Φ., & Νησιώτου, Ι. (2013). Γονίδια της δυσλεξίας; Παιδιατρική, 76, 20-25. http://e-child.gr/magazine/76-4-10-11-12-2013/
  • Νησιώτου, Ι. & Βλάχος, Φ. (2014). Νευροαναπτυξιακές διαταραχές: Υπάρχει κοινή βιολογική βάση; Ψυχιατρική παιδιού και εφήβου, 2, 31-41.
  • Ψωμά-Μακρή, Μ. & Βλάχος, Φ. (2013). Οι αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού: Νευρογνωστικές προσεγγίσεις. Ελεύθερνα: Επιστημονική Επετηρίδα Τμήματος Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, 6, 139-174. https://ejournals.lib.uoc.gr/index.php/eleutherna/article/view/107
  • Παυλίδου, Μ. Τέλιου, Ε. Βλάχος, Φ. (2017). Ετερογένεια στο γνωστικό προφίλ των δυσλεξικών Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 17-36.
  • Χαλμπέ, Μ. Βλάχος, Φ. Αβραμίδης, Η. Ανδρέου, Γ. (2017). Διερεύνηση της φωνολογικής και της οπτικο-χωρικής μνήμης σε παιδιά με δυσλεξία Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 37-58.
  • Αλεβυζάκη, Γ. Βλάχος, Φ. Μπονώτη, Φ. Αβραμίδης, Η. (2017). Διερεύνηση των διαστάσεων της άρθρωσης σε παιδιά με δυσλεξία Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 59-77.
  • Παπανικολάου, Α. Τζάκου, Ε. Βλάχος, Φ. (2017). Σύγχρονα μοντέλα πολλαπλών ελλειμμάτων για την αναπτυξιακή δυσλεξία. Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 79-98.
  • Παπαδημητρίου, Α. Βλάχος, Φ. Μπονώτη, Φ. (2017). Προσχολικοί δείκτες πρόβλεψης της αναγνωστικής επίδοσης παιδιών με χαμηλές αναγνωστικές ικανότητες στην Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 99-120.
  • Λοΐζου, Β., Ρηγάκη, Κ., Βλάχος, Φ. (2017). Μη λεκτικές μαθησιακές δυσκολίες: Μύθος ή πραγματικότητα; Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 29, 47-69.
  • Βλάχος, Φ. (2020). Tα οφέλη της γραφής με το χέρι στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας: Ανασκόπηση νευροαπεικονιστικών ευρημάτων. Ψυχολογία, 25(2), 1-12. https://doi.org/10.12681/psy_hps.25575
  • Βλάχος, Φ. & Μπονώτη, Φ. (2020). Προτίμηση χεριού και γνωστικές ικανότητες. Επιστημονική Eπετηρίδα Tμήματος Ψυχολογίας Α.Π.Θ., 13, 1-23. https://doi.org/10.26262/sasp.v13i0.7737
  • Σέχα, Β., Βλάχος, Φ., Τζιβινίκου, Σ., Σταθοπούλου, Χ. (2021). Διερευνηση λαθων μαθητων με δυσλεξια κατα την επιλυση μαθηματικων προβληματων. Επιστήμες της Αγωγής, 1, 123-146. https://ejournals.lib.uoc.gr/index.php/edusci/article/view/1519
  • Vlachos, F., Stavroussi, P., Pisina, A. (2012). Handedness distribution in children and adolescents with genetic syndromes associated with intellectual disability. In M. Vucovic (Ed.) Proceedings of the Sixth International Scientific Conference “Special Education and Rehabilitation Today”, (pp. 81-85). Belgrade: University of Belgrade. ISBN 978-86-6203-037-5.
  • Argyropoulos, V., Papadimitriou, V., Vlachos, F. (2013). Hand preference of adults with blindness in everyday activities. Proceedings of the 6th ICEVI Balkan Conference, Cluj Napoca, Romania: International Council for Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment.
  • Zygouris, N., Vlachos, F., et al., (2015). Learning difficulties screening web application. Proceedings of the 18th International Conference on Interactive Collaborative Learning, (pp. 650-654). Florence, Italy: IEEE Conference Publications. DOI: 10.1109/ICL.2015.7318103
  • Zygouris, Ν., Stamoulis, G., Vlachos, F., et al., (2017). Screening for disorders of mathematics via a web application. In: 2017 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), (pp. 502-507). Athens, Greece: IEEE Conference Publications. doi: 10.1109/EDUCON.2017.
  • Zygouris, Ν., Vlachos, F., Dadaliaris, D., et al., (2018). New tasks for a dyslexia screening web application. In ICL2018 – 21th International Conference on Interactive Collaborative Learning, (pp. 1322-1330). Kos Island, Greece: IEEE Conference Publications.
  • Andreou, G., Vlachos, F., & Makanikas, K. (2012). Neurocognitive deficits in patients with Obstructive Sleep Apnea Syndrome (OSAS). In T. Heinbockel (Ed.): Neuroscience (pp. 93-114). InTech, ISBN 979-953-307-407-7. Available from: http://www.intechopen.com/books/neuroscience/neurocognitive-deficits-in-patients-with-obstructive-sleep-apnea-syndrome-osas
  • Zygouris, N., Vlachos, F., Dadaliaris, A. et al., (2017). The implementation of a web application for screening children with dyslexia. In M.E. Auer et al. (Eds.), Interactive Collaborative Learning, Advances in Intelligent Systems and Computing (pp. 415-423). DOI 10.1007/978-3-319-50340-0_36. Cham, Switzerland: Springer International Publishing. ISBN 978-3-319-50339-4
  • Zygouris, N., Vlachos, F., Dadaliaris, A., Karagos, A., Oikonomou, P., Striftou, A., Vavouguios, D. & Stamoulis, G. (2020). New Tasks for a Dyslexia Screening Web Application. In M. E. Auer and T. Tsiatsos (Eds.): The Challenges of the
  • Digital Transformation in Education, Advances in Intelligent Systems and Computing, (pp. 263-271). DOI:10.1007/978-3-030-11932-4_26. Cham, Switzerland: Springer International Publishing. ISBN 978-3-030-11931-7
  • Βλάχος, Φ. (2010). Νευροεπιστήμες & εκπαίδευση: Οι μύθοι του παρελθόντος και οι προκλήσεις του μέλλοντος. Στο Μ. Ζουμπουλάκης (Επιμ.) Επιστημονικά Ανάλεκτα: Επετειακός τόμος για τα 20 χρόνια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (σελ. 53-68). Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.
  • Βλάχος, Φ., & Ανδρέου, Γ. (2011). Γλωσσική ανάπτυξη στη βρεφική και παιδική ηλικία: Νευροεπιστημονική προσέγγιση και σύγχρονα ηλεκτροφυσιολογικά ευρήματα. Στο Α. Καραπέτσας (Επιμ.) Σύγχρονα θέματα νευροψυχολογίας (σελ. 140-170). Βόλος: Εκδόσεις Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. ISBN 978-960-93-3241-5
  • Bλάχος, Φ. (2011). Η χρήση των προκλητών δυναμικών στη διερεύνηση της αναπτυξιακής δυσλεξίας. Στο Α. Καραπέτσας (Επιμ.) Σύγχρονα θέματα νευροψυχολογίας (σελ. 171-202). Βόλος: Εκδόσεις Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. ISBN 978-960-93-3241-5
  • Βλάχος, Φ. (2010). Νευροεπιστήμη και ειδική αγωγή. Στο Κ. Κορνηλάκη, Μ. Κυπριωτάκη & Γ. Μανωλίτσης (Επιμ.) Πρώιμη Παρέμβαση: Διεπιστημονική Θεώρηση. (σελ. 45-68). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
  • Βλάχος, Φ. (2011). Ψυχοβιολογικές προσεγγίσεις των διαταραχών της μάθησης. Στο Μ. Κωνσταντίνου & Μ. Κοσμίδου (Επιμ.) Νευροψυχολογία των μαθησιακών διαταραχών (σελ. 151-172). Αθήνα: Εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε. ISBN 978-960-93-3241-5
  • Αρματάς, Β., Σταυρούση, Π., Βλάχος, Φ. (2011). Άτυπη πλευρίωση σε παιδιά και εφήβους με γενετικά σύνδρομα νοητικής καθυστέρησης. Στο Π. Γιαβρίμης, Ε. Παπάνης & Α. Βίκη (Επιμ.) Έρευνα και εκπαιδευτική πράξη στην ειδική αγωγή (σελ. 53-61). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Αδελφών Κυριακίδη. ISBN 978-960-394-796-7
  • Βλάχος, Φ. (2014). Η συμβολή των ηλεκτροφυσιολογικών τεχνικών στη διερεύνηση της γλωσσικής λειτουργίας και την ανίχνευση των αναπτυξιακών διαταραχών της. Στο Γ. Ανδρέου (Επιμ.) Γλώσσα και Ειδική Αγωγή (σελ. 163-184). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Γιαχούδη. ISBN: 978-960-6700-92-7
  • Βλάχος, Φ. (2018). Η επίδραση της γραφής με το χέρι στην οργάνωση του εγκεφάλου: Ευρήματα από το χώρο των νευροεπιστημών. Στο: Βλάχος Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή (σελ. 146-160). Αθήνα: Gutenberg.
  • Βλάχος, Φ. (2018). Νευροεπιστημονικές προσεγγίσεις της ανάγνωσης και της δυσλεξίας Στο: Βλάχος Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 177-201) Αθήνα: Gutenberg.
  • Βλάχος, Φ. (2018). Το νευροβιολογικό υπόβαθρο της αριθμητικής σκέψης και της δυσαριθμησίας. Στο: Βλάχος Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 257-274) Αθήνα: Gutenberg.
  • Βλάχος, Φ. (2018). Η βιολογική βάση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Στο: Βλάχος Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 307-327) Αθήνα: Gutenberg.
  • Tσιφτζή, Φ. & Βλάχος, Φ. (2018). H νευροβιολογική βάση των Διαταραχών του Αυτιστικού Φάσματος. Στο: Βλάχος Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 368-394) Αθήνα: Gutenberg.
  • Ψωμά, Μ. & Βλάχος, Φ. (2018). Νευρογνωστικές προσεγγίσεις στις Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος. Στο: Βλάχος Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 395-434) Αθήνα: Gutenberg.
  • Βλάχος, Φ. & Κατσιγιάννη, Ε. (2021). Σύνδρομο Apert. Στο: Μ. Κοσμίδου & Α. Μαλεγιαννάκη (Επιμ.). Νευροψυχολογία των Γενετικών Συνδρόμων. (σελ. 431-449) Αθήνα: Gutenberg.
  • Βλάχος, Φ. & Χαλμπέ, Μ. (2021). Υπάρχει ένα συγκεκριμένο γνωστικό προφίλ στα παιδιά με αναπτυξιακή δυσλεξία;. Στο Σ. Σταυρακάκη (Eπιμ.), Λόγος και νόηση σε διαταραχές ενηλίκων και παιδιών. (σελ. 21-38) Αθήνα: ΒΗΤΑ Ιατρικές εκδόσεις
Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο