Γκόρια Σοφία

Γκόρια Σοφία

Γκόρια Σοφία

Ειδικό Διδακτικό Επιστημονικό Προσωπικό

Σπουδές: Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του διδασκαλείου Νηπιαγωγών του ΤΕΠΑΕ του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι διδάκτωρ του Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η διδακτορική διατριβή της αναφέρεται στην κατανόηση και παραγωγή πολυτροπικών κειμένων στην προσχολική ηλικία και, συγκεκριμένα, στις στρατηγικές αποκωδικοποίησης, ερμηνευτικής προσέγγισης των χαρτών και των χαρτογραφικών συμβόλων από τα νήπια.

Κατέχει επίσης μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης από το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης και Ανάπτυξης Διδακτικού Υλικού» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με κατεύθυνση στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες. Έχει διετή εκπαίδευση σε ρόλο μέντορα για την επαγγελματική ανάπτυξη υποψήφιων εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης. Φορέας Εργαστήριο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής (Ε.Θ.Ε.Π.) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Επίσης εργάστηκε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεκαεννιά έτη συνολικά και για τέσσερα (4) έτη στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην πρακτική άσκηση των φοιτητών του τμήματος. Δίδαξε για τέσσερα (4) εξάμηνα στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση ως ακαδημαϊκή υπότροφος τα μαθήματα «Θεωρίες Προσχολικής Εκπαίδευσης» και «Η Διαδικασία της αξιολόγησης στην Προσχολική Εκπαίδευση».

Συμμετείχε σε διάφορα βιωματικά, ψυχοπαιδαγωγικά σεμινάρια, εργαστήρια και συνέδρια και αποτελεί μέλος της παιδαγωγικής, επιστημονικής ομάδας της ψηφιακής πλατφόρμας για το γραμματισμό (www.literacy.gr) που πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Λόγου & Πολιτισμού του Π.Τ.Π.Ε. με στόχο το σχεδιασμό και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για τη Γλώσσα. Επίσης, είναι μέλος της Παγκόσμιας Οργάνωσης για την Προσχολική Αγωγή «ΟΜΕΡ» και της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.). Έχει κάνει ανακοινώσεις σε ελληνικά και ξένα συνέδρια, καθώς και δημοσιεύσεις σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά με κριτές, σε πρακτικά συνεδρίων και σε συλλογικές εκδόσεις

Επικοινωνία: 24210-74716, sgkoria@uth.gr

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές:  Τρίτη 10:00-12:00 και Τετάρτη 12:00-14:00

Γραφείο: Συγκρότημα Παπαστράτου, Κτίριο Ρόζα Ιμβριώτη, 1ος όροφος, Νο 20


Βιογραφικό Σημείωμα

Curriculum Vitae

Επιστημονικές εργασίες - Δημοσιεύσεις

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

Maria Papadopoulou, Sophia Goria, Polyxeni Manoli & Evgenia Pagkourelia (2018) Developing multimodal literacy in tertiary education, Journal of Visual Literacy, 37:4, 317-329, DOI: 10.1080/1051144X.2018.1540177

Γκόρια, Σ., & Παπαδοπούλου, Μ. (2018). Αντιλήψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας για την έννοια και τη λειτουργία των χαρτών. Στο Μ. Καλογιαννάκης (Eπιμ.), Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Προκλήσεις και προοπτικές, (σελ. 44-58). Αθήνα, εκδόσεις Gutenberg. ISBN: 978-960-01-1927-5

Γκόρια, Σ., Χρηστίδου, Β., & Παπαδοπούλου, Μ. (2016). Διδακτική παρέμβαση με τη χρήση χαρτών στο νηπιαγωγείο στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής των Πολυγραμματισμών. Στο Μ., Σκουμιός & Χ., Σκουμπουρδή (Επιμ.), Το εκπαιδευτικό υλικό στα Μαθηματικά και το εκπαιδευτικό υλικό στις Φυσικές Επιστήμες: μοναχικές πορείες ή αλληλεπιδράσεις;», (σελ. 216-225). Ψηφιακά πρακτικά στον ιστότοπο http://ltee.aegean.gr/sekpy/2016/files/proceedings.pdf. ISBN: 978-960-86791-6-0

Goria, S. & Papadopoulou, M. (2012) Icons versus symbols: investigating preschoolers’ cartographic design. Open acess Journal for cartography: meta-cartosemiotics, vol. 5 (2012). Διαθέσιμο στο διαδικτυακό τόπο: http://meta-cartosemiotics.org/uploads/mcs_vol5_2012/MCS_Vol5_2012_Goria.pdf

Goria, S. & Papadopoulou, M. (2008). Preschoolers Using Maps: An Educational Approach. International Journal of Learning, Vol. 15, p. 117-127

Γκόρια, Σ. (2010). Πολυτροπικότητα και Διδακτική Αξιοποίηση των Πινάκων Αναφοράς στο Νηπιαγωγείο. Στο: Π. Παπούλια-Τζελέπη & Α. Φτερνιάτη (Επιμ.), Πρακτικά του 5ου Διεθνούς Συνεδρίου Γραμματισμού, Γραφή και Γραφές στον 21ο αιώνα. Η πρόκληση για την εκπαίδευση (Έκδοση CD-Rom, σελ. 401-415). Πάτρα, Ελληνική Εταιρεία Γλώσσας και Γραμματισμού, ΠΤΔΕ Παν/μίου Πατρών.

Γκόρια, Σ., & Παπαδοπούλου, Μ. (2010). Οι χάρτες ως εργαλεία πλοήγησης στο χώρο από παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στο Κ. Πλακίτση (Eπιμ.). Επιστήμη και Κοινωνία: Οι Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση(σελ. 9-16). Αθήνα: Πατάκης. (Ψηφιακή έκδοση: http://users.uoi.gr/5conns/ebook_FINAL_32.pdf).

Γκόρια, Σ., & Παπαδοπούλου, Μ. (2011). Πολυτροπικά κείμενα στο νηπιαγωγείο: Η περίπτωση των χαρτών. Στο Μ. Πουρκός & Ε. Κατσαρού (Eπιμ.), Βίωμα, μεταφορά και πολυτροπικότητα: Εφαρμογές στην επικοινωνία, την εκπαίδευση, τη μάθηση και τη γνώση, (σσ.445- 466). Θεσσαλονίκη: Νησίδες.

Γκόρια, Σ., & Παπαδοπούλου, Μ. (2008). Οπτικός γραμματισμός στην προσχολική ηλικία. Μια διδακτική παρέμβαση με τη χρήση χαρτών. Στο Ε. Σταυρίδου, Χ. Σολομωνίδου, Μ. Παπαρούση (Επιμ.), Προωθώντας τη μάθηση: Έρευνα σε σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγή διδακτικού υλικού (σελ. 289-309). Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

Γκόρια, Σ. (2004). Σχέση οικογένειας – νηπιαγωγείου. Ο ενεργός ρόλος των γονιών στο σχολείο. Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, τευχ. 39, σ.σ. 71-77.

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο