Επικαιροποιημένη ανακοίνωση – Ύλη Κατατακτήριες Εξετάσεις 2024-25
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Ι.Ε.Κ. ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2024-2025
Η Συνέλευση του Τμήματος στην αρ. 180η/24-4-2024 συνεδρίασή της, αφού έλαβε υπ’ όψιν τις διατάξεις (α) του άρθρου 57 του Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ αρ. 193/17-09-2013/τ. Α’), (β) της παραγράφου 10 του άρθρου έκτου του Ν. 4218/2013 (ΦΕΚ αρ. 268/10-12-2013/τ. Α’), (γ) την Υ.Α. Φ1/192329/Β3/13-12-2013 (ΦΕΚ αρ. 3185/16-12-2013/τ. Β’), όπως τροποποιήθηκε με την Υ.Α. αριθ. 92983/Ζ1/11-6-2015 Υ.Α. (ΦΕΚ 1329/02-07-2015,τ.Β΄) και (γ) την Υ.Α. 46935/Z1/21-04-2022 (ΦΕΚ 2031/21-4-2022/ τ. Β’) «Διαδικασία κατάταξης αποφοίτων των Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας σε Τμήματα Α.Ε.Ι. και την απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην αρ. 271η/31-5-2022 συνεδρίασή της αποφάσισε σχετικά με την κατάταξη πτυχιούχων και αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας* στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 τα ακόλουθα.
Τρόπος Κατάταξης
Η κατάταξη θα γίνει με γραπτή εξέταση στα παρακάτω τρία (3) μαθήματα:
- Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
- Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
- Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Η ύλη των παραπάνω εξεταζομένων μαθημάτων καθώς και ενδεικτική βιβλιογραφία για το κάθε μάθημα ορίζονται ως εξής:
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
Εξεταστέα Ύλη
- Αποτελεσματικές εκπαιδευτικές πρακτικές, έρευνα και διδακτική πράξη
- Θέματα ενταξιακής εκπαίδευσης
- Εκπαιδευτικές πρακτικές για άτομα με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, για άτομα που είναι κωφά ή βαρήκοα άτομα, για άτομα με κινητικές αναπηρίες, για άτομα με χρόνια προβλήματα υγείας, για άτομα με προβλήματα όρασης, για άτομα με νοητική αναπηρία, για άτομα στο φάσμα του αυτισμού, για άτομα με τυφλοκώφωση.
- Γνωστικές, συμπεριφορικές, κοινωνικές, γνωστικές στρατηγικές
- Έγκαιρη παρέμβαση
- Μετάβαση από το σχολείο στη μετασχολική ζωή
- Ανταπόκριση στην παρέμβαση
Ενδεικτική βιβλιογραφία
- Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (2023) (νέα διευρυμένη έκδοση). (Επιμ.). Ειδική αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο
- Βλάχου Α. (2022). Στρατηγικές Διδασκαλίας στην ειδική και ενταξιακή εκπαίδευση. Αθήνα: Πεδίο.
Εισαγωγή στις επιστήμες της Αγωγής
Εξεταστέα Ύλη
- Βασικές έννοιες, διαδικασίες και παράγοντες της αγωγής και εκπαίδευσης.
- Η εξέλιξη της παιδαγωγικής επιστήμης και των επιστημολογικών προσεγγίσεων της παιδαγωγικής.
- Μέθοδοι και σύγχρονες προσεγγίσεις της παιδαγωγικής και των επιστημών της αγωγής.
- Σκοποί, στόχοι, μέσα και διαδικασίες της αγωγής, της εκπαίδευσης, της διδασκαλίας και της μάθησης.
- Σύγχρονα προβλήματα στην παιδαγωγική επιστήμη και στις επιστήμες της αγωγής.
- Ο εκπαιδευτικός και το εκπαιδευτικό επάγγελμα.
Ενδεικτική βιβλιογραφία
- Ματσαγγούρας, Η. (2019). Από την Τεχνοκρατική στην Ερμηνευτική και την Κριτική Σχολική Παιδαγωγική. Αθήνα: Gutenberg.
- Μαυροειδής, Γ. (2011). Εισαγωγή στις επιστήμες αγωγής. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
- Μπαμπάλης, Θ. (2014). Από την αγωγή στην εκπαίδευση. Επισημάνσεις στην εξέλιξη της παιδαγωγικής Επιστήμης. Αθήνα: Διάδραση.
- Ξωχέλλης, Π. (2018). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. Θεμελιώδη προβλήματα της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
- Πασιάς, Γ., Φλουρής, Γ, Φωτεινός Δ. (2016). Παιδαγωγική και Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
- Πυργιωτάκης, Ι. (2011). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Αθήνα: Πεδίο
- Φρυδάκη, Ε. (2009). Η διδασκαλία στην τομή της νεωτερικής και της μετανεωτερικής σκέψης. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
- Bartlet, S., Burton, D. (2019). Εισαγωγή στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης (Επιμ. Ελλην. Εκδ.: Σ. Φ. Βασιλόπουλος). Αθήνα: Gutenberg.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Εξεταστέα Ύλη
Η Ψυχολογία Σήμερα: Σύγχρονες Προσεγγίσεις (με έμφαση στην οργάνωση της προσωπικότητας)
- Ψυχοδυναμική Προσέγγιση
- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση
- Ανθρωπιστική Προσέγγιση
- Γνωστική Προσέγγιση
- Κοινωνικοπολιτισμική Προσέγγιση
- Βιοψυχολογική Προσέγγιση
- Εξελικτική Προσέγγιση
Νοημοσύνη
- Αξιολόγηση των Νοητικών Ικανοτήτων
- Οι πρώτες δοκιμασίες νοημοσύνης
- Η κλίμακα νοημοσύνης Stanford-Binet
- Οι κλίμακες νοημοσύνης Wechsler
- Σύγχρονες Θεωρίες: Πολλές ή Λίγες Νοημοσύνες;
- Η θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner
Μνήμη
- Αισθητηριακή Μνήμη
- Εργαζόμενη Μνήμη
- Μακρόχρονη Μνήμη
Ενδεικτική βιβλιογραφία
- Ciccarelli, S. K., & White, J. N. (2022). Εισαγωγή στην Ψυχολογία. Εκδόσεις: Μαρία Παρίκου & ΣΙΑ ΕΠΕ
- Βοσνιάδου, Σ., Νασιάκου, Μ., Χαντζή, Α., & Φατούρου-Χαρίτου, Μ. (2011). Εισαγωγή στην Ψυχολογία – Ενιαίο. Εκδόσεις: Δαρδανός
- Hayes, N. (2011). Εισαγωγή στην ψυχολογία. Εκδόσεις: Πεδίο.
- Nolen-Hoeksema S., Fredrickson B., Loftus G., & Lutz C. (2022, 2η έκδοση). Εισαγωγή στην Ψυχολογία των Atkinson και Hilgard. Εκδόσεις: Παπαζήσης
- Schacter, D. L, Gilbert, D. T, Wegner, D. M, & Nock, M. K. (2020, 2η έκδοση). Εισαγωγή στην ψυχολογία. Εκδόσεις: Δαρδανός
Οι αιτήσεις για τις κατατακτήριες εξετάσεις θα γίνονται δεκτές από 1 έως και 15 Νοεμβρίου 2024, καθημερινά 11.00-13.00 στο χώρο της Γραμματείας, ή ταχυδρομικά με τελευταία προθεσμία σφραγίδας ταχυδρομείου την 15η Νοεμβρίου 2024. Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν το πρώτο εικοσαήμερο του Δεκεμβρίου 2024. Για τις ακριβείς ημερομηνίες θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι με νεότερη ανακοίνωση δέκα (10) τουλάχιστον ημέρες πριν τη διεξαγωγή των εξετάσεων.
* Στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σύμφωνα με την προαναφερθείσα απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, γίνονται δεκτοί οι απόφοιτοι της παρακάτω ειδικότητας:
Ειδικότητα του Ν. 2009/1992: «Προσχολικής Αγωγής ημερήσιας φροντίδας παιδιών με ειδικές ανάγκες»
Το ποσοστό των αποφοίτων Ι.Ε.Κ. που μπορούν να καταταχθούν στο Τμήμα ορίζεται στο 1% επί του ετήσιου αριθμού των εισακτέων στο Τμήμα.
Από τη Γραμματεία του Τμήματος
Διαβάστε επίσης
Κατατακτήριες Εξετάσεις 2024-25
ΟΙ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΘΑ ΔΙΕΝΕΡΓΗΘΟΥΝ ΩΣ ΕΞΗΣ: Μάθημα 1ο: «Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής» Ημέρα Δευτέρα…
ΠερισσότεραΕκπαίδευση Φοιτητών και Φοιτητριών του ΠΤΕΑ στις Πρώτες Βοήθειες
Την Τετάρτη 23-10-2024 και την Τετάρτη 30-10-2024, 9:00 – 13:00, στον χώρο του Πολυεργαστηρίου του 2ου ορόφου του κτηρίου Ρόζας Ιμβριώτη στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής…
ΠερισσότεραΒασικές αρχές επικοινωνίας και εκπαίδευσης κωφών και βαρήκοων παιδιών
Στις 12/11 το μάθημα «Βασικές αρχές επικοινωνίας και εκπαίδευσης κωφών και βαρήκοων παιδιών» αναβάλλεται λόγω προβλημάτων υγείας
Περισσότερα