see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό αντικείμενο: Επιδράσεις των Γενετικών & Περιγενετικών Παραγόντων στην Ανάπτυξη του Παιδιού

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ: 24210-74839

Βιογραφικό σημείωμα


Η Ιουλία Νησιώτου- Μαντέλου είναι απόφοιτος της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Γενετική του Ανθρώπου από το Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Lyon I, διδάκτορας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ειδικεύτηκε στην Παιδιατρική και υπηρέτησε στην Παιδιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Βόλου μέχρι το 2000. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας από το 1992 στο Τμήμα Νηπιαγωγών, το Τμήμα Ιατρικής, και, από το 2002 μέχρι σήμερα, ως μέλος ΔΕΠ του ΠΤΕΑ. Επίσης διδάσκει στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών του ΠΤΕΑ και στο ΠΜΣ «Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας» του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει υλοποιήσει 3 ψηφιακά ανοικτά μαθήματα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας». Έχει διδάξει ως επιμορφώτρια σε Προγράμματα Επικαιροποίησης Γνώσεων Αποφοίτων ΑΕΙ και ΠΑΚΕ που οργανώθηκαν από το Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Επίσης δίδαξε στα Πανεπιστήμια Montpellier ΙΙ, Montpellier III και Παρίσι ΙΧ, στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Μορφωτικών Ανταλλαγών του ΠΘ, για τα οποία είναι ακαδημαϊκά υπεύθυνη του ΠΤΕΑ. Από τον Σεπτέμβριο του 2019 η Συνέλευση του Τμήματος της ανέθεσε τη διεύθυνση του Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας του Παιδιού.

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Ανάπτυξη του Παιδιού
  • Γενετική του Ανθρώπου
  • Αναπτυξιακές διαταραχές
  • Κινητικές αναπηρίες
  • Ανίχνευση και παρέμβαση στις Αναπτυξιακές διαταραχές
  • Διεπιστημονική παρέμβαση
  • Πλαστικότητα εγκεφάλου
  • Αγωγή Υγείας

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Αγωγή Υγείας
  • Παθογένεια της Αναπηρίας
  • Έγκαιρη Ανίχνευση και Παρέμβαση στη νηπιακή ηλικία
  • Κινητικά προβλήματα και πολλαπλές αναπηρίες 
  • Child development - Language acquisition (για εισερχόμενους φοιτητές Erasmus)

Ώρες συνεργασίας με τους φοιτητές

  • Τρίτη      12:00 - 14:00
  • Πέμπτη   10:00 - 12:00

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

  1. Dermitzaki E., Stavrousi P., Bandi M., Nisiotou I. (2008) . Investingating Ongoing Strategic Behaviour of Students with Mild Mental Retardation: Implementation and Relations to Performance in a Problem- Solving Situation.Evaluation and Research in Education, 21:2, 96-110.
  2. Lappa C., Kyparissos N., Nissiotou J., Paraskevopoulos S. (2013) : The development of glancing at Listener as result of conversation training in Children and Young Adults with moderate and Severe Developmental Disabilities. European Journal of Behavior analysis.14, 19-33
  3. Βλάχος, Φ., Αγαπητού, Π., Νησιώτου, Ι. (2008). Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα: Μια προσέγγιση της αιτιολογίας της με βάση σύγχρονα ερευνητικά ευρήματα. Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 1, 175-193.
  4. Βλάχος, Φ., Νησιώτου, Ι. (2013). Γονίδια της δυσλεξίας; Παιδιατρική, 76, 20-25.
  5. Νησιώτου, Ι. & Βλάχος, Φ. (υπό δημοσίευση). Νευροαναπτυξιακές διαταραχές: Συνοσηρότητα ή κοινή βιολογική βάση; Παιδοψυχιατρική.
  6. A. Karagiannis , J. Nisiotou , A. Moulas , A. Challa (2016). Enrichment of foods with Vitamin D in Greece: Needs and Recommendations. Abstracts Clinical Nutrition ESPEN (2016) e55ee74.

Κεφάλαια σε βιβλία– Συλλογικούς Τόμους

  1. Γέννηση παιδιού με αναπηρία: Πρόσθετες δυσκολίες σε μια κρίσιμη για τους γονείς περίοδο. Νησιώτου Ι. (2009). Στο Γ. Κλεφτάρας & Μ. Καΐλα (επιμ. εκδ.) «Από την Ψυχοπαθολογία στο Νόημα Ζωής». Αθήνα: Πεδίο.
  2. ‘Εγκαιρη παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου. Νησιώτου Ι., Βλάχου Α., Φύσσα Α. (2009). Στο «Πρώιμη Παρέμβαση», Επιμελητές έκδοσης Κορνηλάκη Α., Κυπριωτάκη Μ., Μανωλίτσης Γ. (Παιδ. Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Παν. Κρήτης) Έκδ.. Εταιρία Στήριξης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες «Άγιος Τίτος» Ηρακλείου Κρήτης.
  3. Πλαστικότητα του Εγκεφάλου στην Παιδική Ηλικία. Νησιώτου Ι. (2009). Στο «Σύγχρονα Θέματα Νευροψυχολογίας: Πρώιμη Διάγνωση, Αξιολόγηση και Παρέμβαση». Επιμελητής έκδοσης Καραπέτσας Α. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.
  4. «Σχεδιασμός, Εφαρμογή και Αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος Εικαστικής Αγωγής για παιδιά με ειδικές ανάγκες» (2009) Αραπάκη Ξ., Νησιώτου Ι. Τόμος «Τιμής ένεκεν Μιχαλάκη Μαραθευτή», Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία.
  5. Άτομα με κινητικές δυσκολίες στο χώρο του Μουσείου. Προάγοντας μια διαφορετική μορφή εκπαίδευσης. Νησιώτου Ι. (2015). Στο «Πολιτισμός/Ειδική Αγωγή. Η πρόσβαση ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων», σελ.122-141. ΠΕΓΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
  6. Επιγενετικοί παράγοντες: πως επηρεάζουν τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο; Νησιώτου Ι. (2018) στο «Εγκέφαλος, μάθηση και ειδική αγωγή». Επιστημονική Επιμέλεια Φ.Μ. Βλάχος. Gutenberg, Αθήνα.
  7. Εγκεφαλική Παράλυση: Νευροβιολογικά δεδομένα και παρέμβαση. Νησιώτου Ι. (2018) στο «Εγκέφαλος, μάθηση και ειδική αγωγή». Επιστημονική Επιμέλεια Φ.Μ. Βλάχος. Gutenberg, Αθήνα

Ξένες γλώσσες

Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά

 

UTH Logo 30years GR20xronia ptea

Εγχειρίδιο μετάβασης

Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις

Go to top