see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Filippos Vlachos photo    

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Καθηγητής

Γνωστικό Αντικείμενο: Εκπαιδευτική Νευροεπιστήμη & Αναπτυξιακές Διαταραχές

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ: 24210-74739

Βιογραφικό σημείωμα


Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Εκπαιδευτική Νευροεπιστήμη
  • Ψυχοβιολογία
  • Νευροψυχολογία
  • Αναπτυξιακή ψυχολογία
  • Ειδικές δυσκολίες μάθησης
  • Κινητική συμπεριφορά
  • Νευρογνωστική ανάπτυξη
      
  • Αναπτυξιακές διαταραχές
  • Πλαστικότητα εγκεφάλου και μάθηση
  • Εγκεφαλική πλευρίωση
  • Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Ειδική Αγωγή
  • Γενετικά σύνδρομα
  • Εκπαιδευτική έρευνα

Μαθήματα ΠΤΕΑ 

  • Εκπαιδευτική Νευροεπιστήμη
  • Ψυχοφυσιολογία
  • Βιολογικές βάσεις της ανάπτυξης
  • Ψυχοφυσιολογία των μαθησιακών διαταραχών
  • Φυσιολογία μάθησης και μνήμης
  • Νευροεπιστήμη και Ειδική Αγωγή (ΠΜΣ Ειδική Αγωγή)
  • Μαθησιακές δυσκολίες: θεωρητικές προσεγγίσεις (ΠΜΣ Ειδική Αγωγή)
  • Αξιολόγηση και Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών (ΠΜΣ Ειδική Αγωγή)

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Δευτέρα  09.00 - 11.00
  • Πέμπτη   11.00 - 13.00

ή κατόπιν ραντεβού

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

Ο Δρ. Φίλιππος Βλάχος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κόρινθο. Σπούδασε παιδαγωγικά και βιολογία. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στις Επιστήμες της Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Εργάστηκε για δέκα χρόνια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ παράλληλα έχει διδάξει σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Ε.Κ.Π.Α., του Α.Π.Θ. και των Πανεπιστημίων Πατρών, Ιωαννίνων και Θεσσαλίας, στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στα ΠΕΚ και στη ΣΕΛΕΤΕ. Από το 1998 διδάσκει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπου υπηρετεί ως Καθηγητής. Έχει εκλεγεί δύο φορές Πρόεδρος του Τμήματος Ειδικής Αγωγής (2011 - 2013 και 2013 - 2015) και δύο φορές Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Ειδικής Αγωγής (2019 - 2021 και 2021 - 2023). Διετέλεσε μέλος της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (2001 - 2003, 2011 - 2014), μέλος της Κοσμητείας της Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου (2011 - 2013) και μέλος της Κοσμητείας της Σχολής Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών (2013- 2015).
Είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Νευροεπιστήμης και Αναπτυξιακών Διαταραχών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη διερεύνηση των νευρωνικών μηχανισμών της ανάγνωσης, της αριθμητικής γνώσης, της προσοχής και των συνακόλουθων δυσκολιών τους, συμπεριλαμβανομένων των μαθησιακών δυσκολιών και άλλων αναπτυξιακών διαταραχών που σχετίζονται με την εκπαίδευση, καθώς και της σχέσης εγκεφαλικής πλευρίωσης και γνωστικών ικανοτήτων.
Έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα και ήταν επιστημονικός υπεύθυνος σε επτά από αυτά, τα οποία διερεύνησαν τη σχέση εγκεφαλικής πλευρίωσης, γνωστικών ικανοτήτων και ακαδημαϊκής επίδοσης σε παιδιά και σε ενήλικες που παρουσιάζουν αναπτυξιακές ή νευρολογικές διαταραχές. Είναι μέλος πολλών επιστημονικών εταιρειών στην Ελλάδα και το εξωτερικό και αξιολογητής επιστημονικών εργασιών σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά.
Είναι συγγραφέας ενός βιβλίου με τίτλο «Αριστεροχειρία: μύθοι και πραγματικότητα», επιμελητής της έκδοσης «Εγκέφαλος Μάθηση & Ειδική Αγωγή», και συνεπιμελητής της έκδοσης τριών άλλων με τίτλους «Aνθρώπινη συμπεριφορά και μάθηση», «Aνθρώπινη συμπεριφορά και εκπαίδευση», «Το Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής και οι ορίζοντές του στον 21ο αιώνα». Πολλές ερευνητικές εργασίες του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια, περισσότερες από 160 μελέτες του έχουν δημοσιευθεί σε έγκυρα ελληνικά και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους, εμφανίζονται σε διεθνείς βάσεις δεδομένων και έχουν γίνει σ' αυτές περισσότερες από 1300 αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία.


Επιστημονικές εργασίες - δημοσιεύσεις


Εργασίες για την απόκτηση διπλωμάτων

1. Βλάχος, Φ. (1988). Επίδραση του υποθυρεοειδισμού στην πρόσληψη και κατανομή της τριιωδοθυρονίνης  (Τ3) στον εγκέφαλο. Αδημοσίευτη διπλωματική εργασία. Παν. Πατρών, Εργαστήριο Φυσιολογίας Ανθρώπου και Ζώων.

2. Βλάχος, Φ. (1997). Νευροψυχολογική αξιολόγηση της ανάπτυξης των οπτικοκινητικών δεξιοτήτων στο δεξιόχειρο και το αριστερόχειρο παιδί.Διδακτορική διατριβή. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Εργαστήριο Ψυχολογίας. DOI 10.12681/eadd/8557 http://hdl.handle.net/10442/hedi/8557

 

Βιβλία - Επιμέλειες

3.   Βλάχος, Φ. (1998). Αριστεροχειρία: Μύθοι και πραγματικότητα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα , 7 εκδόσεις, σελ. 212.  ISBN 960-344-545-2 --- Αναθεωρημένη έκδοση, (2016), σελ. 264, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Αφων Κυριακίδη, ISBN 978-960-8183-85-8                   

4.    Καραπέτσας, Α., Βλάχος, Φ. & Βλάχου, Α. (Επιμ.) (2000). Το Παιδαγωγικό Τμήμα   Ειδικής  Αγωγής και οι ορίζοντές του στον 21ο αιώνα. Βόλος.

5.    Βλάχος Φ., Μπονώτη, Φ., Μεταλλίδου, Π., Δερμιτζάκη, Ε., & Ευκλείδη Α. (Επιμ.)    (2005). Aνθρώπινη συμπεριφορά και μάθηση. Επιστημονική Επετηρίδα Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδας, Τόμος 3. Αθήνα:  Ελληνικά Γράμματα.

6.    Βλάχος Φ., Μπονώτη, Φ., Μεταλλίδου, Π., Δερμιτζάκη, Ε., & Ευκλείδη Α. (Επιμ.)    (2006). Aνθρώπινη συμπεριφορά και εκπαίδευση. Επιστημονική Επετηρίδα Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδας, Τόμος 4. Αθήνα:  Ελληνικά Γράμματα.

7.    Βλάχος  Φ. (2018). Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. Αθήνα: Gutenberg.

 

Δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά με κριτές

8.    Karapetsas, A. & Vlachos, F. (1992). Visuomotor organization in the left-handed child: A neuropsychological approach.  Perceptual and Motor Skills, 75, 699-705. https://doi.org/10.2466/pms.1992.75.3.699

9.    Vlachos, F. & Karapetsas, A. (1994). Visuomotor organization in the right-handed and left-handed child: A comparative neuropsychological approach. Applied Neuropsychology, 1, 33-37. https://doi.org/10.1207/s15324826an0101&2_7

10.  Vlachos, F. & Karapetsas, A. (1996). Visuomotor organization and memory in the right-handed and left-handed child: A comparative neuropsychological approach. Child   Neuropsychology, 2(3), 204-212. https://doi.org/10.1080/09297049608402253

11.   Karapetsas, Α. & Vlachos, F. (1997). Sex and handedness in development of visual-motor skills. Perceptual and Motor Skills, 85, 131-140. https://doi.org/10.2466/pms.1997.85.1.131

12.  Vlachos, F. & Constantoyannis, C. (1998). Handedness and neurosurgical disorders.  International Journal of Psychophysiology, 30(1), 222. https://doi.org/10.1016/S0167-8760(98)90581-5

13.  Vlachos, F. & Karapetsas, A. (1999). A developmental study of handedness in Down syndrom pupils. Perceptual & Motor Skills, 88, 427-428. https://doi.org/10.2466/pms.1999.88.2.427

14.  Vlachos, F. Andreou, G. &.Andreou, E. (2003). Biological and environmental influences in visuospatial abilities. Learning and Individual Differences, 13, 339-347. https://doi.org/10.1016/S1041-6080(03)00014-1

15.  Vlachos, F. & Karapetsas, A. (2003). Visual memory deficits in children with dysgraphia. Perceptual & Motor Skills, 97, 1281-1288. https://doi.org/10.2466/pms.2003.97.3f.1281

16.  Vlachos, F., & Bonoti, F. (2004). Left- and right-handed children’s drawing performance: Is there any difference? Laterality, 9, 397-409. https://doi.org/10.1080/13576500342000239

17.  Vlachos, F. & Bonoti, F.  (2004). Handedness and writing performance. Perceptual & Motor Skills, 98, 815-824. https://doi.org/10.2466/pms.98.3.815-824

18.  Andreou, E., Andreou, G. & Vlachos, F. (2004). Studying orientations and performance in verbal fluency tasks in English as a second language. Learning & Individual Differences, 15, 23-33.  https://doi.org/10.1016/j.lindif.2004.05.001

19.  Bonoti, F., Vlachos, F., & Metallidou, P. (2005). Writing and drawing performance of school age children: Is there any relationship? School Psychology International, 26(2), 243-255. https://doi.org/10.1177/0143034305052916

20.  Andreou, G., Vlachos, F. & Andreou, E. (2005). Affecting factors in second language learning.  Journal of Psycholinguistic Research, 34(5), 429-438. https://doi.org/10.1007/s10936-005-6202-0

21.  Vlachos, F., & Bonoti, F.  (2006). Explaining age and sex differences in children’s handwriting: A neurobiological approach. European Journal of Developmental Psychology, 3, 113-123. https://doi.org/10.1080/17405620500371455

22.  Andreou, Ε., Vlachos, F. & Andreou, G. (2006). Approaches to studying among Greek university students: The impact of gender, age, academic discipline and handedness. Educational Research, 18, 301-311. https://doi.org/10.1080/00131880600992363

23.  Vlachos, F., Papathanasiou, I., & Andreou, G. (2007). Cerebellum and reading  Folia Phoniatrica et Logopaedica, 59, 177-183. https://doi.org/10.1159/000102929

24.  Vlachos, F., Tsiftzi, F., & Agapitou, P. (2007). Evidence of cerebellar dysfunction in low-functioning children with autism. Cognition Brain Behavior, 11, 507-517. https://www.cbbjournal.ro/index.php/en/developmental-cognitive-neuropsychology/352-evidence-of-cerebellar-dysfunction-in-low-functioning-children-with-autism

25.  Kasselimis, D., Margarity, M., & Vlachos, F. (2008). Cerebellar function, dyslexia and articulation speed. Child Neuropsychology, 14, 303-313. https://doi.org/10.1080/09297040701550138

26.  Andreou, E., Andreou, G., & Vlachos, F. (2008). Learning styles and performance in second language tasks. TESOL Quarterly, 42, 665-674. https://doi.org/10.1002/j.1545-7249.2008.tb00156.x

27.  Vlachos, F. & Bonoti, F.  (2011). Handedness and drawing: Attempting to complete the picture. Perceptual & Motor Skills, 113, 277-280. https://doi.org/10.2466/10.11.25.PMS.113.4.277-280

28.  Vlachos, F., Papadimitriou, A. & Bonoti, F. (2013). An investigation of age and gender differences in preschool children’s specific motor skills. European Psychomotricity Journal, 6, 12-21. https://www.psychomotor.gr/images/journal/Volume6/first_issue/4.VLACHOS_12_21.pdf

29.  Vlachos, F., Andreou, E., Delliou, A. & Agapitou, P. (2013). Dyslexia and hand preference in secondary school students. Psychology & Neuroscience, 6, 67-72. https://doi.org/10.3922/j.psns.2013.1.10

30.  Vlachos, F., Avramidis, E., Dedousis, G., Chalmpe, M. Ntalla, I., & Giannakopoulou, M. (2013). Prevalence and gender ratio of dyslexia in Greek adolescents and its association with parental history and brain injury. American Journal of Educational Research, 1, 22-25. https://doi.org/10.12691/education-1-1-5

31.  Vlachos, F. Andreou, E., Delliou, A. (2013). Brain hemisphericity and developmental dyslexia.  Research in Developmental Disabilities, 34, 1536-1540. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2013.01.027

32.  Vlachos, F., Avramidis, E., Dedousis, G., Katsigianni, E., Ntalla, I., Giannakopoulou, M. & Chalmpe, M. (2013). Incidence and gender differences for handedness among Greek adolescents and its association with familial history and brain injury. Research in Psychology and Behavioral Sciences, 1, 6-10. https://doi.org/10.12691/education-1-1-5

33.  Vlachos, F., Gaillard, F., Vaitsis, K. & Karapetsas, A. (2013). Developmental risk:  Evidence from large non right-handed samples. Child Development Research, 2013, Article ID 169509, 10 pages, 2013. https://doi.org/10.1155/2013/169509

34.  Andreou, E. & Vlachos, F. (2013). Learning styles of typical readers and dyslexic adolescents. Journal of Visual Literacy, 32(2), 1-14.  https://doi.org/10.1080/23796529.2013.11674707

35.  Andreou, E., Vlachos, F., Stavroussi, P. (2013). Multiple intelligences of typical readers and dyslexic adolescences. International Journal of Education, Learning and Development, 1, 61-72. https://doi.org/10.1080/23796529.2013.11674707

36.  Papadimitriou, A. & Vlachos, F. (2014). Which specific skills developing during preschool years predict the reading performance in the first and second grade of primary school? Early Child Development and Care, 184, 1706-1722.  https://doi.org/10.1080/03004430.2013.875542

37.  Andreou, G., Vlachos, F. & Makanikas, K. (2014). Effects of Chronic Obstructive Pulmonary Disease and Obstructive Sleep Apnea on cognitive functions: Evidence for a common nature. Sleep Disorders, 2014, Article ID 768210, 18 pages, https://doi.org/10.1155/2014/768210

38.  Bonoti, F., Tzouvaleka, E., Bonotis, K., Vlachos, F. (2015). Do Patients with Alzheimer’s disease Draw like Young Children? An Exploratory Study. Journal of Alzheimer’s disease, 43, 1285–1292. https://doi.org/10.3233/JAD-140528

39.  Vlachos, F., & Papadimitriou, A. (2015). Effect of age and gender on children’s reading performance: The possible neural underpinnings. Cogent Psychology, 2, 1045224.

https://doi.org/10.1080/23311908.2015.1045224

40.  Stavrussi, P., Vlachos, F., & Pisina, A. (2016). An examination of language and nonverbal abilities in twins with Apert syndrome. International Journal on Disability and Human Development, 15 (1), 63-68. https://doi.org/10.1515/ijdhd-2014-0027

41.  Vlachos, F., Argiropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2017). Effects of handedness and blindness on braille reading accuracy. Advances in Neurodevelopmental Disorders, 1, 141-148. https://doi.org/10.1007/s41252-017-0020-x

42.  Papadatou-Pastou, M., Haliou, E., Vlachos, F. (2017). Brain knowledge and the prevalence of neuromyths among prospective teachers in Greece. Frontiers in Psychology, section Educational Psychology. 8:804.  https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00804

43.  Zygouris, N., Vlachos, F., Dadaliaris, A., Oikonomou, P., Stamoulis, G., Vavougios, D., Nerantzaki, E., & Striftou, A. (2017). A neuropsychological approach of developmental dyscalculia and a screening test via a web application. International Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 4, 51-65. https://doi.org/10.3991/ijep.v7i4.7434

44.  Segkouli, S., Paliokas, I., Tzovaras, D., Lazarou, I., Karagiannidis, C., Vlachos, F. & Tsolaki, M. (2017). A computerized test for the assessment of mild cognitive impairment subtypes in sentence processing. Aging, Neuropsychology, and Cognition: A Journal on Normal and Dysfunctional Development. 25(6), 829-851.  https://doi.org/10.1080/13825585.2017.1377679

45.  Vlachos, F. & Bonoti, F.  (2018). Laterality and cognition: Handedness as a factor differentiating cognitive abilities.  Dialogues in Clinical Neuroscience & Mental Health (Supplement), 1, 21-22. https://doi.org/10.26386/obrela.v1i0.31

46.  Andreou, G., & Makanikas, K., Vlachos, F. (2019). Chronic Obstructive Pulmonary Disease and Semantic language abilities. Journal of Behavioral and Brain Science, 9(3), 130-143. https://doi.org/10.4236/jbbs.2019.93011

47.  Vlachos, F. & Avramidis, E. (2020). The difference between developmental dyslexia and dysgraphia: Recent neurobiological evidence. International Journal of Neuroscience & Behavioral Science, 8(1), 1-5. https://doi.org/10.13189/ijnbs.2020.080101

48.  Kosmatos, G., Nisiotou, I., Stavroussi, I., Vlachos, F. (2021). Hand Preference in Three Genetic Syndromes Associated with Intellectual Disability. International Journal of Education, Learning and Development, 9(9), 43-50. https://doi.org/10.37745/ijeld.2013

49. Papadopoulou, A-K., Vlachos, F., Papadatou- Pastou., M. (2022). Cerebral lateralization of written language in children at risk for dyslexia and the effects of a phonological intervention. Dialogues in Clinical Neuroscience & Mental Health, 5(2), 89-97. https://doi.org/10.26386/obrela.v5i2.228

50. Zygouris, N., Vlachos, F., Stamoulis, G. (2022). ERPs in children and adolescents with Generalized Anxiety Disorder before and after an intervention program. Brain Sciences, 12(9), 1174. https://doi.org/10.3390/brainsci12091174

51. Lagoudakis, N., Vlachos, F., Christidou, V., Vavougios, D. (2022). Τhe effectiveness of a teaching approach using Brain Based Learning elements on students’ performance in a Biology course. Cogent Education. 9:1, https://doi.org/10.1080/2331186X.2022.2158672

52. Andreou, G., Aslanoglou, V., Lymperopoulou, V., & Vlachos, F. (2023). Morphological and phonological errors in the written language production of children with DLD. European Journal of Special Needs Education, 1-14. https://doi.org/10.1080/08856257.2023.2207055

53. Lagoudakis, N., Vlachos, F., Christidou, V., Vavougios, D., & Batsila, M. (2023). The role of hemispheric preference in student misconceptions in biology. European Journal of Educational Research, 12(2), 739-747. https://doi.org/10.12973/eu-jer.12.2.739

54. Papadopoulou,  A.-K.,  Samsouris, C., Vlachos, F.,  Badcock, N., Phylactou, P., Papadatou-Pastou, M. (2023). Exploring cerebral laterality of writing and the relationship to handedness: A functional transcranial Doppler ultrasound investigation. Laterality http://dx.doi.org/10.1080/1357650X.2023.2284407.

55. Lagoudakis, N., Vlachos, F., Christidou, V., Vavougios, D., & Batsila, M. (accepted). The use of Brain Based Learning elements in a teaching approach for scientific understanding of Biology concepts. Education Sciences

 

Δημοσιεύσεις σε ελληνικά περιοδικά και επετηρίδες με κριτές

56. Βλάχος, Φ. (1999). Εκπαιδευτικές δυνατότητες και ρυθμοί μάθησης των αριστερόχειρων παιδιών. Επιστημονική Επετηρίδα Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Τόμος 1, 249-261.

57. Βλάχος, Φ. & Παπαδημητρίου, Α. (2003). Διερεύνηση των προβλημάτων γραφής  σε  παιδιά σχολικής ηλικίας. Επιστημονική  Eπετηρίδα Tμήματος Ψυχολογίας  Α.Π.Θ., Τόμος Ε΄, 369-381.

58. Μεταλλίδου, Π., Μπονώτη, Φ. & Βλάχος, Φ. (2003). Σχεδιαστικές επιδόσεις,  μεταγνωστικές εμπειρίες και προτίμηση χεριού σε παιδιά Δημοτικού. Στο Α. Ευκλείδη, Α. Λεονταρή, & Μ. Τζουριάδου (Επιμ. Εκδ.), Επιστημονική Επετηρίδα Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδας, Τόμος 1, 205-229. https://pseve.org/wp-content/uploads/2020/02/Epetirida_01_12_metallidou1_gr.pdf

59.  Βλάχος, Φ., Καραπέτσας, Α. & Bαϊτσης, K. (2004). Η χρήση των οπτικών  προκλητών   δυναμικών στη διερεύνηση της δυσγραφίας στα  παιδιά. Ψυχολογία, 11(2), 229-241. https://doi.org/10.12681/psy_hps.24007

60.  Βλάχος, Φ., Ιωάννου, Κ. & Ματή – Ζήση, Ε. (2004). Η υπόθεση του παρεγκεφαλιδικού ελλείμματος σε παιδιά  με αναγνωστικές δυσκολίες. Επιστημονική Eπετηρίδα Tμήματος Ψυχολογίας  Α.Π.Θ., τ. ΣΤ’, 111-127.

61.  Βλάχος, Φ. (2006). Εγκέφαλος και μάθηση. Επιστημονική Επετηρίδα Σχολής Επιστημών του Ανθρώπου Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Τόμος 2, 111-121.

62.  Βλάχος, Φ. (2006). Ο ρόλος της παρεγκεφαλίδας στην ανάγνωση και τη δυσλεξία.  Επιστημονική Επετηρίδα Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδας,  4, 263-281.

63.  Ανδρέου, Ε., Ανδρέου, Γ. & Βλάχος, Φ. (2006). Μαθησιακό ύφος και εκμάθηση ξένης γλώσσας: Η επίδραση του φύλου, της προτίμησης χεριού και της κατεύθυνσης σπουδών. Ψυχολογία, 13, 72-81. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23914

64.  Andreou, G., Vlachos, F., & Haftouras, N. (2007). The cerebellum and language functions. Ψυχολογία, 14, 113-126. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23856

65.  Papalexopoulos, P., Vavougios, D., Vlachos, F., & Karapetsas, A. (2008). The investigation of the effectiveness of the criteria for the construction of a physics text for students with dyslexia: The case of electric current. Themes in Science & Technology Education, 1, 91-106. http://earthlab.uoi.gr/theste/index.php/theste/article/download/10/5

66.   Βλάχος, Φ., Αγαπητού, Π., & Νησιώτου, Ι. (2008). Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητα: Μια προσέγγιση της αιτιολογίας της με βάση σύγχρονα ερευνητικά ευρήματα. Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 1, 175-193.

67.   Βλάχος, Φ. (2008). Προκλητά δυναμικά στη βρεφική και νηπιακή ηλικία: Η συμβολή τους στην ανίχνευση της αναπτυξιακής δυσλεξίας.  Εγκέφαλος, 45, 160-166.  http://www.encephalos.gr/full/45-3-02g.htm

68.   Βλάχος, Φ. (2008). Πλευρίωση και γνώση: Η συμβολή των Ελλήνων επιστημόνων. Ελεύθερνα: Επιστημονική Επετηρίδα Τμήμ. Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, 4, 23-39. https://ejournals.lib.uoc.gr/index.php/eleutherna/article/view/127

69.   Βλάχος, Φ. & Ανδρέου, Γ. (2009). Εγκεφαλική ασυμμετρία και εκπαίδευση. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 14(54), 61-81.

https://journals.lib.uth.gr/index.php/tovima/article/download/26/12/14

70.   Βλάχος, Φ. (2010). Δυσλεξία: Μια συνθετική προσέγγιση αιτιολογικών θεωριών. Hellenic Journal of Psychology, 7, 205-240. https://pseve.org/wp-content/uploads/2018/03/Volume07_Issue2_Vlachos.pdf

71.   Βλάχος, Φ., Παπαδημητρίου, Α. & Θηβαίος, Κ. (2010). Η επίδραση της ηλικίας και του φύλου στη φωνολογική επίγνωση παιδιών νηπιαγωγείου. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 49, 55-66.

72.   Βλάχος, Φ., & Νησιώτου, Ι. (2013). Γονίδια της δυσλεξίας; Παιδιατρική, 76, 20-25. http://e-child.gr/magazine/76-4-10-11-12-2013/

73.   Νησιώτου, Ι. & Βλάχος, Φ. (2014). Νευροαναπτυξιακές διαταραχές: Υπάρχει κοινή βιολογική βάση; Ψυχιατρική παιδιού και εφήβου, 2, 31-41.

74.   Ψωμά-Μακρή, Μ. & Βλάχος, Φ. (2013). Οι αριθμητικές και υπολογιστικές δεξιότητες των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού: Νευρογνωστικές προσεγγίσεις. Ελεύθερνα: Επιστημονική Επετηρίδα Τμήματος Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, 6, 139-174. https://ejournals.lib.uoc.gr/index.php/eleutherna/article/view/107

75.   Αναστασίου, Ο. &  Βλάχος, Φ. (2016). Η συμβουλευτική υποστήριξη των γονέων παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού, 108, 13-25.

76.   Βλάχος, Φ. & Μπονώτη, Φ. (2018). Προτίμηση χεριού και γνωστικές ικανότητες. Journal of the Hellenic Neuropsychological Society, 1.

77.  Παυλίδου, Μ. Τέλιου, Ε. Βλάχος, Φ. (2017). Ετερογένεια στο γνωστικό προφίλ των δυσλεξικών Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 17-36.

78.  Χαλμπέ, Μ. Βλάχος, Φ. Αβραμίδης, Η. Ανδρέου, Γ. (2017). Διερεύνηση της φωνολογικής και της οπτικο-χωρικής μνήμης σε παιδιά με δυσλεξία Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 37-58.

79.  Αλεβυζάκη, Γ. Βλάχος, Φ. Μπονώτη, Φ. Αβραμίδης, Η. (2017).  Διερεύνηση των διαστάσεων της άρθρωσης σε παιδιά με δυσλεξία Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής,  5, 59-77.

80.  Παπανικολάου, Α. Τζάκου, Ε. Βλάχος, Φ. (2017). Σύγχρονα μοντέλα πολλαπλών ελλειμμάτων για την αναπτυξιακή δυσλεξία. Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 79-98.

81.  Παπαδημητρίου, Α. Βλάχος, Φ. Μπονώτη, Φ. (2017). Προσχολικοί δείκτες πρόβλεψης της αναγνωστικής επίδοσης  παιδιών με χαμηλές αναγνωστικές ικανότητες στην  Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Ελληνική Επιθεώρηση Ειδικής Αγωγής, 5, 99-120.

82.  Λοΐζου, Β., Ρηγάκη, Κ.,  Βλάχος, Φ. (2017). Μη λεκτικές μαθησιακές δυσκολίες: Μύθος ή πραγματικότητα; Επιστημονική Επετηρίδα Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 29, 47-69.

83.  Βλάχος, Φ. (2020). Tα οφέλη της γραφής με το χέρι στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας: Ανασκόπηση νευροαπεικονιστικών ευρημάτων. Ψυχολογία, 25(2), 1-12. https://doi.org/10.12681/psy_hps.25575

84.  Βλάχος, Φ. & Μπονώτη, Φ. (2020). Προτίμηση χεριού και γνωστικές ικανότητες. Επιστημονική Eπετηρίδα Tμήματος Ψυχολογίας  Α.Π.Θ., 13, 1-23. https://doi.org/10.26262/sasp.v13i0.7737

85.  Σέχα, Β., Βλάχος, Φ., Τζιβινίκου, Σ., Σταθοπούλου, Χ. (2021). Διερευνηση λαθων μαθητων με δυσλεξια κατα την επιλυση μαθηματικων προβληματων. Επιστήμες της Αγωγής, 1, 123-146. https://ejournals.lib.uoc.gr/index.php/edusci/article/view/1519

86.   Κραγιοπούλου, Ι.,  Λουάρη, Μ., Μπονώτη, Φ., Βλάχος, Φ. (υπο δημοσίευση). Διερεύνηση της σχέσης των γραφοκινητικών δεξιοτήτων με τις προαναγνωστικές δεξιότητες στο Νηπιαγωγείο.  

 

Δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών  συνεδρίων μετά από κρίση

87.  Vlachos, F., & Daloukas, G. (2007). A longitudinal study on visual-motor skills development: Neurobiological approach. In Y. Theodorakis, M. Goudas, & A. Papaioannou, (Eds). Long papers of the 12th European Congress of Sport Psychology, 390-393.

88.  Vlachos, F., Daloukas, G., & Karapetsas, A. (2007). Handedness and motor performance in preschool children. In Y. Theodorakis, M. Goudas, & A. Papaioannou, (Eds). Long papers of the 12th European Congress of Sport Psychology, 385-389.

89.  Vlachos, F., Stavroussi, P., Pisina, A. (2012). Handedness distribution in children and adolescents with genetic syndromes associated with intellectual disability. In M. Vucovic (Ed.) Proceedings of the Sixth International Scientific Conference “Special Education and Rehabilitation Today”, (pp. 81-85). Belgrade: University of Belgrade. ISBN 978-86-6203-037-5.

90.  Argyropoulos, V., Papadimitriou, V., Vlachos, F. (2013). Hand preference of adults with blindness in everyday activities. Proceedings of the 6th ICEVI Balkan Conference, Cluj Napoca, Romania: International Council for Education and Rehabilitation of People with Visual Impairment.

91.  Zygouris, N., Vlachos, F., et al., (2015). Learning difficulties screening web application. Proceedings of the 18th International Conference on Interactive Collaborative Learning, (pp. 650-654). Florence, Italy: IEEE Conference Publications.  DOI: 10.1109/ICL.2015.7318103

92.  Zygouris, Ν., Stamoulis, G., Vlachos, F., et al., (2017). Screening for disorders of mathematics via a web application. In: 2017 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), (pp. 502-507). Athens, Greece: IEEE Conference Publications. doi: 10.1109/EDUCON.2017.

93.  Zygouris, Ν., Vlachos, F., Dadaliaris, D., et al., (2018). New tasks for a dyslexia screening web application. In ICL2018 – 21th International Conference on Interactive Collaborative Learning, (pp. 1322-1330). Kos Island, Greece: IEEE Conference Publications.

 

Δημοσιεύσεις σε πρακτικά ελληνικών  συνεδρίων μετά από κρίση

94.  Βλάχος, Φ. (1999). Αριστεροχειρία και εκπαίδευση. Στο Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα. Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου. Αθήνα: Ατραπός, σελ.345-348.

95.  Βλάχος, Φ. & Παπαδημητρίου, Α. (2004). Δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή αλλόγλωσσων μαθητών του δημοτικού σχολείου. Στο Ν. Ζούκης, & Θ. Μητάκος (Επιμ.), Πρακτικά Ι’ Διεθνούς Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Ελληνική Παιδεία και Παγκοσμιοποίηση (ηλεκτρονική μορφή). Ανακτήθηκε 3 Απριλίου 2004,  από http://www.pee.gr/enall/sin_napl.htm

96. Βλάχος, Φ. & Παπαδημητρίου, Α. (2004). Δυσκολίες γραφής στη σχολική ηλικία. Στο Ν. Ζούκης, & Θ. Μητάκος (Επιμ.), Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα (ηλεκτρονική μορφή). Ανακτήθηκε 3 Απριλίου 2004, από http://www.pee.gr/e_athena/sin_ath.htm

97. Βλάχος, Φ. (2007). Η γενετική βάση της δυσλεξίας: Σύγχρονα ευρήματα και μελλοντικές προοπτικές. Στο Π. Ορφανός (Επιμ.) Η ειδική αγωγή στην κοινωνία της γνώσης (τομ. Α, σελ. 132-141). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

98. Βλάχος, Φ. & Παπαδημητρίου, Α. (2007). Oι δυσκολίες γραφής: Mια διαχρονική μελέτη. Στο Z. Κρόκου (Επιμ.) Η ειδική αγωγή στην κοινωνία της γνώσης (τομ. Β, σελ. 451-457). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.

99.  Παπαλεξόπουλος, Π., Βαβουγιός, Δ., Βλάχος, Φ., & Καραπέτσας, Α. (2007). Κριτήρια συγγραφής κειμένου φυσικής για μαθητές με δυσλεξία. Στο Ε. Σταυρίδου (Επιμ.) Διδακτική των Φυσικών Επιστημών: Μέθοδοι και τεχνολογίες μάθησης. Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνέδριου της ΕΔΙΦΕ (σελ 594-601).

100. Βλάχος, Φ. & Βαΐτσης, Κ. (2008). Πλεονέκτημα στη διόφθαλμη όραση σε παιδιά με δυσγραφία: Μια μελέτη με τη χρήση οπτικών προκλητών δυναμικών. Στο Γ. Γρούιος, Ε. Τσανταλη, & Α. Δουρούμα, (Επιμ.) Σύγχρονα Θέματα Νευροψυχολογίας. (σελ. 15-22). Θεσσαλονικη: Copycity Publish.

101. Βλάχος, Φ. & Παπαδημητρίου, Α. (2009). Μια νευροαναπτυξιακή προσέγγιση των επιδράσεων της ηλικίας και του φύλου στην αναγνωστική επίδοση στην πρώτη δημοτικού. Στο Α. Τριλιανός & Ι. Καραμηνάς (Επιμ.) Ελληνική Παιδαγωγική & Εκπαιδευτική Έρευνα (σελ. 1156-1164). Αθήνα: Ατραπός.

102. Βλάχος, Φ. (2011). Η συμβολή των νευροεπιστημών στη διερεύνηση της ανάγνωσης και της δυσλεξίας. Στο Π. Ορφανός (Επιμ.) Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και την πράξη. Tόμος A’ (σελ. 59-73). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN   978-960-333-672-3

103. Κεφαλληνού, Α., Μπούμη, Μ. & Βλάχος, Φ. (2011). Η συνεισφορά της λειτουργικής νευροαπεικόνισης στην κατανόηση του μηχανισμού της ανάγνωση. Στο Π. Ορφανός (Επιμ.) Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και την πράξη. Tόμος A’ (σελ. 73-84). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN   978-960-333-672-3

104. Βαλιάκου, Ε., Γαλανοπούλου, Μ. & Βλάχος, Φ. (2011). Η συνεισφορά των νευροαπεικονιστικών τεχνικών στην κατανόηση των αιτιών της δυσλεξίας. Στο Π. Ορφανός (Επιμ.) Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και την πράξη. Tόμος A’ (σελ. 84-94). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN   978-960-333-672-3

105. Γεωργουλάκου, Ι., Σοφιάδη, A. & Βλάχος, Φ. (2011). H συμβολή της fMRI στη διερεύνηση του ελλείμματος στη φωνολογική επεξεργασία σε παιδιά με δυσκολίες στην ανάγνωση. Στο Π. Ορφανός (Επιμ.) Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και την πράξη. Tόμος A’ (σ. 95-109). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN   978-960-333-672-3

106. Γεροδήμου, Ε., Μαλτεζάκη, Ε. & Βλάχος, Φ. (2011). Νευροαπεικονιστική αξιολόγηση εκπαιδευτικών παρέμβασεων σε παιδιά με δυσλεξία. Στο Π. Ορφανός (Επιμ.) Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και την πράξη. Tόμος A’ (σελ. 109-121). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN   978-960-333-672-3

107. Aντωνίου, Ε., Χάλαζα, Β. & Βλάχος, Φ. (2011). Νευροεπιστημονικές προσεγγίσεις για την ανίχνευση της αναπτυξιακής δυσλεξίας. Στο Π. Ορφανός (Επιμ.) Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και την πράξη. Tόμος A’ (σελ. 121-133). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN   978-960-333-672-3

108. Βλάχος, Φ. (2011). Δυσλεξία: Μια γενετική προσέγγιση της ετερογένειας των συμπτωμάτων της. Στο Η. Βασιλείου, Γ. Δασκαλοπούλου, Γ. Κοσμόπουλος, Ζ. Κρόκου, Σ. Μάμιδα, Α. Μουταβέλης, Π. Ορφανός (Επιμ.) Η ειδική αγωγή αφετηρία εξελίξεων στην επιστήμη και την πράξη. Tόμος Ε’ (σελ. 11-15). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-687-7

109.  Βλάχος, Φ. (2015). Η συμβολή των νευροεπιστημών στη διερεύνηση της μαθηματικής σκέψης και των διαταραχών της.  Στο Γ. Δασκαλοπούλου (Επιμ.) Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική εκπαίδευση. Tόμος Ε’ (σελ. 121-131). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-902-1

110.  Καραγιανοπούλου, Δ., Παληόπουλος, Κ., Βλάχος, Φ. (2015). Η συνεισφορά της λειτουργικής νευροαπεικόνισης στην κατανόηση των αριθμητικών εννοιών και του νευρωνικού υποστρώματος των υπολογισμών. Στο Γ. Δασκαλοπούλου (Επιμ.) Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική εκπαίδευση. Tόμος Ε’ (σελ. 131-138). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-902-1

111.  Καραγιάννη, Α., Στρουμπή, Δ., Ψωμά-Μακρή, Μ., Βλάχος, Φ. (2015). Οι δομικές διαφορές στον εγκέφαλο μαθητών με Αναπτυξιακή Δυσαριθμησία. Στο Γ. Δασκαλοπούλου (Επιμ.) Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική εκπαίδευση. Tόμος Ε’ (σελ. 139-145). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-902-1

112.  Σουρλαντζή, Π., Στεφάνου, Ε., Βλάχος, Φ. (2015). H συμβολή της λειτουργικής νευροαπεικόνισης στη διερεύνηση των αιτιών της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας. Στο Γ. Δασκαλοπούλου (Επιμ.) Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική εκπαίδευση. Tόμος Ε’ (σελ. 146-153). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-902-1

113.  Μπακάλης, Δ., Τσιρώνας, Σ., Βλάχος, Φ. (2015). Αναπτυξιακή δυσαριθμησία: Από τη νευροεπιστημονική έρευνα στις εκπαιδευτικά προγράμματα. Στο Γ. Δασκαλοπούλου (Επιμ.) Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική εκπαίδευση. Tόμος Ε’ (σελ. 153-161). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-902-1

114.  Aργυρόπουλος, Β., Παπαδημητρίου, Β., Βλάχος Φ. (2015). Αξιολόγηση της προτίμησης χεριού σε άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης. Στο Π. Ορφανός (Επιμ.) Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική εκπαίδευση. Tόμος Δ’ (σελ. 53-62). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-902-4

115.  Πετροπούλου, Π., Βλάχος, Φ., Αβραμίδης, Η. (2015). Διερεύνηση των δεξιοτήτων ισορροπίας σε παιδιά με δυσλεξία. Στο Ζ. Κρόκου (Επιμ.) Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική εκπαίδευση. Tόμος Β’ (σελ. 124-137). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-898-7

116.  Πισίνα, Α., Σταυρούση, Π., Βλάχος Φ. (2015). Μελέτη των γλωσσικών χαρακτηριστικών σε παιδιά και εφήβους με γενετικά σύνδρομα που συνδέονται με τη νοητική καθυστέρηση. Στο Ζ. Κρόκου (Επιμ.) Διλήμματα και προοπτικές στην ειδική εκπαίδευση. Tόμος Β’ (σελ. 375-385). Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. ISBN: 978-960-333-898-7

117.  Βλάχος, Φ. (2015). Συνοσηρότητα» των αναπτυξιακών διαταραχών. Στο Π. Αγαπητού & Κ.  Οικονόμου (επιμ.) Πρακτικά 1ου Συνέδριου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας με τίτλο: «Πρωταγωνιστές στις αναπτυξιακές διαταραχές», (σελ. 43-45). Εκδ. Επιμέλεια: Λάρισα.

118.  Χάλιου, E., Παπαδάτου-Παστού, Μ., Βλάχος, Φ. (2015). Νευροεπιστήμες και εκπαίδευση: Απόψεις φοιτητών Παιδαγωγικών Τμημάτων. Στο Γ. Παπαδάτος, Σ. Πολυχρονοπούλου & Α. Μπαστέα (επιμ). Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνέδριου Επιστημών Εκπαίδευσης. Τόμος 2, (σελ. 1521-1526). Αθήνα: e-Publisher: EKT. http://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/edusc/article/view/387/349 DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.387         

119.  Βλάχος, Φ. (2015). Η συνεισφορά των νευροεπιστημών στο πεδίο της ειδικής αγωγής. Στο Γ. Παπαδάτος, Σ. Πολυχρονοπούλου & Α. Μπαστέα (επιμ). Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνέδριου Επιστημών Εκπαίδευσης. Τόμος 1, (σελ. 5-13). Αθήνα: e-Publisher: EKT. http://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/edusc/article/view/424  DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.424

120. Χάλιου, E., Παπαδάτου-Παστού, Μ., Βλάχος, Φ. (2016). Νευρομύθοι και παράγοντες πρόβλεψής τους. Στο Γ. Παπαδάτος, Σ. Πολυχρονοπούλου & Α. Μπαστέα (επιμ). Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνέδριου Επιστημών Εκπαίδευσης. Τόμος Β, (σελ 1399-1416). Αθήνα: e-Publisher: EKT. DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.1016

121. Λουάρη, M., Βλάχος, Φ. (2017). Εκπαιδευτικές επιλογές μαθητών με δυσλεξία στο Λύκειο και στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου  Ειδικής Εκπαίδευσης: Σύγχρονες Τάσεις και Προτάσεις στην Ειδική Εκπαίδευση - Α ΤΟΜΟΣ, (σελ. 108-121). e-book, Βόλος: Readnet Publications. ISBN: 978-618-84140-7-5

122. Καλοστύπη - Χρυσοβαλάντου, Κ. Χορλιαφάκη, Μ. Βλάχος, Φ. (2017). Χαρακτηριστικά παιδιών και εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες στα Μαθηματικά. Στο Ζ. Κρόκου (επιμ.): Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου  Ειδικής Εκπαίδευσης: Σύγχρονες Τάσεις και Προτάσεις στην Ειδική Εκπαίδευση - E ΤΟΜΟΣ, (σελ. 363-374). e-book, Βόλος: Readnet Publications. ISBN: 978-618-54980-2-3

123. Καραγιάννη Αικ., Τσιμητάκη, Ειρ., Βλάχος, Φ. (2017). Νευρο-γνωστικά ελλείμματα, ετερογένεια και υποτύποι στις μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Στο Ι. Κοσμόπουλος (επιμ.): Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου  Ειδικής Εκπαίδευσης: Σύγχρονες Τάσεις και Προτάσεις στην Ειδική Εκπαίδευση - E ΤΟΜΟΣ, (σελ. 347-362). e-book, Βόλος: Readnet Publications. ISBN: 978-618-54980-2-3

124. Κουνούκλα, Μ., Μίχα, Μ.-Ε.,  Βλάχος, Φ. (2017). Δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Στο Ι. Κοσμόπουλος (επιμ.): Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου  Ειδικής Εκπαίδευσης: Σύγχρονες Τάσεις και Προτάσεις στην Ειδική Εκπαίδευση - E ΤΟΜΟΣ, (σελ. 335-346). e-book, Βόλος: Readnet Publications. ISBN: 978-618-54980-2-3

125. Κοκκινιώτη Μ.-Α., Πρεβέντας, Ε., Τσιριγώτη, Π., Τσιτσέλη,  Κ., Βλάχος, Φ. (2017).  Αναπτυξιακή Δυσαριθμησία: Από τα θεωρητικά μοντέλα στις παρεμβάσεις. Στο Ι. Κοσμόπουλος (επιμ.): Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνέδριου  Ειδικής Εκπαίδευσης: Σύγχρονες Τάσεις και Προτάσεις στην Ειδική Εκπαίδευση - E ΤΟΜΟΣ, (σελ. 319-334). e-book, Βόλος: Readnet Publications. ISBN: 978-618-54980-2-3

126. Βλάχος, Φ. (2017). «Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον». Στο Πρακτικά διημερίδας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, με θέμα: «Eιδική αγωγή και εκπαίδευση: Προκλήσεις - εξελίξεις - προοπτικές», (σελ 24-42). Εκδ. Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών-Μελετών Δ.Ο.Ε.

127. Γεκενίδου, Ν., Παπαλεξόπουλος, Π., Βαβουγυιός, Δ., Βλάχος, Φ. (2017). Διδακτική παρέμβαση για έννοιες του ηλεκτρομαγνητισμού σε παιδιά ΣΤ΄ Δημοτικού με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες. Στο: Σταύρου Δ., Μιχαηλίδη Α. & Κοκολάκη Α. (Επιμ.) Πρακτικά 10oυ Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών & Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (σελ. 207-213). Ρέθυμνο. ISBN 978-960-86978-3-6

127.  Χαλμπέ, Μ., Βλάχος, Φ., Αβραμίδης, Η., Τζιβινίκου, Σ. (2019). Οπτικοχωρικές ικανότητες και οπτική μνήμη σε μαθητές με δυσλεξία. Στο Παπαδάτος, Γ., Μπαστέα, Α ., & Κουμέντος, Γ. (επιμ.):  Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης, (σελ. 709-719). Αθήνα: e-Publisher: EKT. ISSN: 2529-1157 DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.3185

128.   Σέχα, Β., Βλάχος, Φ., Τζιβινίκου, Σ., Σταθοπούλου, Χ. (2019). Αξιολόγηση της  μαθηματικής επάρκειας  των μαθητών με δυσλεξία σε σχέση με τυπικά αναπτυσσόμενους μαθητές. Στο Παπαδάτος, Γ., Μπαστέα, Α ., & Κουμέντος, Γ. (επιμ.):  Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Επιστημών Εκπαίδευσης, (σελ. 890-901). Αθήνα: e-Publisher: EKT. ISSN: 2529-1157 DOI: http://dx.doi.org/10.12681/edusc.3166

129. Λαγουδάκης, N., Βλάχος, Φ., Χρηστίδου, Β., Βαβουγυιός,  Δ. (2023). Brain-based Learning (Βασισμένη στον Εγκέφαλο Μάθηση): Μια καινοτόμος εκπαιδευτική στρατηγική. Στο Χ. Τσιχουρίδης κ.α. (επιμ.) Πρακτικά 8ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας - Α τόμος (σελ. 199-206). ISBN: 978‐618‐5562‐10‐6 https://www.eepek.gr/el/synedria/8o-synedrio-2022

130. Λαγουδάκης, N., Βλάχος, Φ., Χρηστίδου, Β., Βαβουγυιός,  Δ. (2023). Σχεδιασμός διδακτικού επεισοδίου με βάση τις αρχές της Βασισμένης στον Εγκέφαλο Μάθησης (Brain-based Learning). Στο Χ. Τσιχουρίδης κ.α. (επιμ.) Πρακτικά 8ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας - Α τόμος (σελ. 207-214). ISBN: 978‐618‐5562‐10‐6 https://www.eepek.gr/el/synedria/8o-synedrio-2022

131. Κοσμάτος,  Γ., Σταυρούση, Π., Γρούιος, Γ., Βλάχος, Φ. (2023). Κινητικές δεξιότητες σε παιδιά και εφήβους με γενετικά σύνδρομα που συνδέονται με νοητική αναπηρία. Στο Χ. Τσιχουρίδης κ.α. (επιμ.) Πρακτικά 9ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας - Α τόμος.

132. Κοσμάτος,  Γ., Σταυρούση, Π., Γρούιος, Γ., Βλάχος, Φ. (2023). Αξιολόγηση της πλευρίωσης μέσω της επίδοσης του χεριού σε παιδιά και εφήβους με γενετικά σύνδρομα που συνδέονται με τη νοητική αναπηρία  σε σχέση με συνομήλικους τυπικής ανάπτυξης. Στο Χ. Τσιχουρίδης κ.α. (επιμ.) Πρακτικά 9ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας - Α τόμος.      

 

Κεφάλαια  σε ξενόγλωσσα βιβλία

133. Andreou, G., Andreou, E., Vlachos, F. (2006).  Individual differences in second language learning among university students. In S. Hogan (Ed.): Trends in Learning Research (pp. 81-98). Hauppauge, NY: Nova Science Publishers. ISBN 1-59454965-6

134. Andreou, G., Vlachos, F., & Makanikas, K. (2012). Neurocognitive deficits in patients with Obstructive Sleep Apnea Syndrome (OSAS). In T. Heinbockel (Ed.): Neuroscience (pp. 93-114). InTech, ISBN 979-953-307-407-7. Available from: http://www.intechopen.com/books/neuroscience/neurocognitive-deficits-in-patients-with-obstructive-sleep-apnea-syndrome-osas

135. Zygouris, N., Vlachos, F., Dadaliaris, A. et al., (2017). The implementation of a web application for screening children with dyslexia. In M.E. Auer et al. (Eds.), Interactive Collaborative Learning, Advances in Intelligent Systems and Computing (pp. 415-423). DOI 10.1007/978-3-319-50340-0_36. Cham, Switzerland: Springer International Publishing. ISBN 978-3-319-50339-4

136.  Zygouris, N., Vlachos, F., Dadaliaris, A., Karagos, A., Oikonomou, P., Striftou, A., Vavouguios, D. & Stamoulis, G. (2020). New Tasks for a Dyslexia Screening Web Application. In M. E. Auer and T. Tsiatsos (Eds.): The Challenges of the Digital Transformation in Education, Advances in Intelligent Systems and Computing, (pp. 263-271). DOI:10.1007/978-3-030-11932-4_26. Cham, Switzerland:  Springer International Publishing. ISBN 978-3-030-11931-7

137.  Tzivinikou, S., Vlachos, F. & Moutavelis, A. (2020). Preschool Special education in Greece. In: J. Kauko, & M. Waniganayake (Eds.), Bloomsbury Education and Childhood Studies. London: Bloomsbury Academic. ISBN 978-1-350-99592-5

138.  Aslanoglou, V., Andreou, G., Vlachos, F., & Lymperopoulou, V. (2023). Writing Skills of Individuals With Developmental Language Disorder (DLD). In D. Katsarou (Ed.), Developmental Language Disorders in Childhood and Adolescence (pp. 323-337). IGI Global. https://doi.org/10.4018/979-8-3693-0644-4.ch024

 

Κεφάλαια  σε ελληνικά βιβλία

139.    Καραπέτσας, Α. & Βλάχος, Φ. (1992). Η νευροψυχολογία  της επιθετικότητας. Στο  Ι. Νέστορος (Επιμ. Εκδ.), Η Επιθετικότητα στην οικογένεια, στο σχολείο και στην κοινωνία  (σελ. 37-51). Αθήνα:  Ελληνικά Γράμματα. 

140.    Βλάχος, Φ. (2002). Σύγχρονες θεωρήσεις των διαταραχών του γραπτού λόγου. Στο  Πολεμικός, Ν., Καϊλα, Μ., Καλαβάσης,Φ. (Επιμ. Εκδ.). Εκπαιδευτική, Οικογενειακή  και Πολιτική Ψυχοπαθολογία, τ. Α΄ (σελ.106-124). Αθήνα: Ατραπός.

141.   Μπονώτη, Φ., & Βλάχος, Φ. (2004). Η σχέση μεταξύ προτίμησης χεριού και      σχεδιαστικής ικανότητας: Θεωρητικές προσεγγίσεις και ερευνητικά δεδομένα. Στο Μ. Ζαφειροπούλου και Γ. Κλεφτάρας (Επιμ. Εκδ.), Εφαρμοσμένη Κλινική Ψυχολογία του Παιδιού  (σελ. 187-204). Αθήνα:  Ελληνικά Γράμματα.

142.   Βλάχος, Φ. (2010). Νευροεπιστήμες & εκπαίδευση: Οι μύθοι του παρελθόντος και οι προκλήσεις του μέλλοντος. Στο Μ. Ζουμπουλάκης (Επιμ.) Επιστημονικά  Ανάλεκτα: Επετειακός τόμος για τα 20 χρόνια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (σελ. 53-68). Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.

143.    Βλάχος, Φ.,  & Ανδρέου, Γ. (2011). Γλωσσική ανάπτυξη στη βρεφική και παιδική ηλικία: Νευροεπιστημονική προσέγγιση και σύγχρονα ηλεκτροφυσιολογικά ευρήματα. Στο Α. Καραπέτσας (Επιμ.) Σύγχρονα θέματα νευροψυχολογίας (σελ. 140-170). Βόλος: Εκδόσεις Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. ISBN 978-960-93-3241-5

144.  Bλάχος, Φ. (2011). Η χρήση των προκλητών δυναμικών στη διερεύνηση της αναπτυξιακής δυσλεξίας. Στο Α. Καραπέτσας (Επιμ.) Σύγχρονα θέματα νευροψυχολογίας (σελ. 171-202). Βόλος: Εκδόσεις Εργαστηρίου Νευροψυχολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. ISBN 978-960-93-3241-5

145.  Βλάχος, Φ. (2010). Νευροεπιστήμη και ειδική αγωγή. Στο Κ. Κορνηλάκη, Μ. Κυπριωτάκη & Γ. Μανωλίτσης (Επιμ.) Πρώιμη Παρέμβαση: Διεπιστημονική Θεώρηση. (σελ. 45-68). Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.

146.   Βλάχος, Φ. (2011). Ψυχοβιολογικές προσεγγίσεις των διαταραχών της μάθησης. Στο Μ. Κωνσταντίνου & Μ. Κοσμίδου (Επιμ.) Νευροψυχολογία των μαθησιακών διαταραχών (σελ. 151-172). Αθήνα: Εκδόσεις Παρισιάνου Α.Ε. ISBN 978-960-93-3241-5

147.   Αρματάς, Β., Σταυρούση, Π., Βλάχος, Φ. (2011). Άτυπη πλευρίωση σε παιδιά και εφήβους με γενετικά σύνδρομα νοητικής καθυστέρησης. Στο Π. Γιαβρίμης, Ε. Παπάνης & Α. Βίκη (Επιμ.) Έρευνα και εκπαιδευτική πράξη στην ειδική αγωγή (σελ. 53-61). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις  Αδελφών  Κυριακίδη. ISBN 978-960-394-796-7

148. Βλάχος, Φ. (2014). Η συμβολή των ηλεκτροφυσιολογικών τεχνικών στη διερεύνηση της γλωσσικής λειτουργίας και την ανίχνευση των αναπτυξιακών διαταραχών της. Στο Γ. Ανδρέου (Επιμ.)  Γλώσσα και Ειδική Αγωγή (σελ. 163-184). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Γιαχούδη. ISBN: 978-960-6700-92-7

149. Βλάχος, Φ. (2018). Η επίδραση της γραφής με το χέρι στην οργάνωση του εγκεφάλου: Ευρήματα από το χώρο των νευροεπιστημών. Στο: Βλάχος  Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή (σελ. 146-160). Αθήνα: Gutenberg.

150. Βλάχος, Φ. (2018). Νευροεπιστημονικές προσεγγίσεις της ανάγνωσης και της δυσλεξίας Στο: Βλάχος  Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 177-201) Αθήνα: Gutenberg.

151. Βλάχος, Φ. (2018). Το νευροβιολογικό υπόβαθρο της αριθμητικής σκέψης και της δυσαριθμησίας. Στο: Βλάχος  Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 257-274) Αθήνα: Gutenberg.

152. Βλάχος, Φ. (2018). Η βιολογική βάση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ). Στο: Βλάχος  Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 307-327) Αθήνα: Gutenberg.

153. Tσιφτζή, Φ. & Βλάχος, Φ. (2018). H νευροβιολογική βάση των Διαταραχών του Αυτιστικού Φάσματος. Στο: Βλάχος  Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 368-394) Αθήνα: Gutenberg.

154. Ψωμά, Μ. & Βλάχος,  Φ. (2018). Νευρογνωστικές προσεγγίσεις στις Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος. Στο: Βλάχος  Φ. (Επιμ.) Εγκέφαλος μάθηση και ειδική αγωγή. (σελ. 395-434) Αθήνα: Gutenberg.

155. Βλάχος, Φ. & Κατσιγιάννη, Ε. (2021). Σύνδρομο Apert.  Στο: Μ. Κοσμίδου & Α. Μαλεγιαννάκη (Επιμ.). Νευροψυχολογία των Γενετικών Συνδρόμων. (σελ. 431-449) Αθήνα: Gutenberg.

156. Βλάχος, Φ. & Χαλμπέ, Μ. (2021). Υπάρχει ένα συγκεκριμένο γνωστικό προφίλ στα παιδιά με αναπτυξιακή δυσλεξία;. Στο Σ. Σταυρακάκη (Eπιμ.), Λόγος και νόηση σε διαταραχές ενηλίκων και παιδιών. (σελ. 21-38) Αθήνα: ΒΗΤΑ Ιατρικές εκδόσεις

 

Επιμέλεια μεταφράσεων

157.    Βλάχος, Φ. (2009). Γιατί κοιμόμαστε και ονειρευόμαστε; (Κεφ 12) Από το βιβλίο των B. Kolb & I. Whishaw Εγκέφαλος και Συμπεριφορά (Επιμ & Συντονισμός Ελλην. Έκδοσης Α. Kαστελλάκης & Γ. Παναγής). Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Γ. & Χ. Πασχαλίδης.

158.    Βλάχος, Φ. (2009). Πως σκέφτεται ο εγκέφαλος; (Κεφ 14) Από το βιβλίο των B. Kolb & I. Whishaw Εγκέφαλος και Συμπεριφορά (Επιμ & Συντονισμός Ελλην. Έκδοσης Α. Kαστελλάκης & Γ. Παναγής). Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Γ. & Χ. Πασχαλίδης.

    

Άλλες εργασίες σχετικές με την εκπαίδευση

159.    Βλάχος, Φ. & Ασημάκη-Δημακοπούλου, Α. (1996). Το άγχος του εκπαιδευτικού.Σχολείο και Ζωή,  44, 220-233.

160.  Βλάχος, Φ. & Κατσιγιάννη, Ε. (1996). Τα Ευρωπαϊκά προγράμματα και η δημιουργία Κοινοτικής συνείδησης: Η εμπειρία ενός προγράμματος.  Εκπαιδευτική Κοινότητα, 36, 16-19.

161.    Σολομών, Ι., Ασημάκη, Α. & Βλάχος, Φ. (1996). Κοινωνική και πολιτική αγωγή και  η έννοια του έθνους στο δημοτικό σχολείο.  Σύγχρονη  Εκπαίδευση, 90, 43-54.

162.    Βλάχος, Φ. & Ασημάκη-Δημακοπούλου, Α. (1997). Η σχεσιοδυναμική παρουσία του δάσκαλου στην τάξη μέσα από την άσκηση των ρόλων του. Σχολείο & Ζωή, 45, 13-22.

 

Παραγωγή υλικού για εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

163. Βλάχος, Φ. (2017). Διαταραχές γραφής – Δυσγραφία: Oρισμός, αίτια, χαρακτηριστικά, κατηγοριοποιήσεις & αξιολόγηση. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. (Το υλικό παρήχθει για τις ανάγκες της Θ. Ε. Προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου του  Μεταπτυχιακού Προγράμ. Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού λόγου» - Απόφαση 325/3-2-2017 της Δ.Ε. του Ε.Α.Π.).

 

Go to top