see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Μαθησιακές Δυσκολίες - Διδακτικές Προσεγγίσεις

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Διεύθυνση εργασίας: Γραφ. 11Α, Νέο Κτίριο, Παραλιακό συγκρότημα Παπαστράτου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αργοναυτών και Φιλελλήνων, 38221 Βόλος

Τηλ: 24210-74884

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζονται στις μαθησιακές δυσκολίες και κινούνται γύρω από τους άξονες:

  1. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, και ιδιαίτερα θέματα σχετικά με την ανίχνευση, αξιολόγηση και διάγνωση, των μαθησιακών δυσκολιών με βάση τις προσεγγίσεις του κριτηρίου της απόκλισης και του κριτηρίου της ανταπόκρισης στη διδασκαλία και παρέμβαση.
  2. Παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις για την υποστήριξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, με έμφαση στις Στρατηγικές και σε εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης και υποστήριξης όπως η προσέγγιση του καθολικού σχεδιασμού.
  3. Η επιμόρφωση μετά το πτυχίο και η επαγγελματική ανάπτυξη των ειδικών παιδαγωγών αποτελεί επίσης ένα από τα κύρια ερευνητικά μου ενδιαφέροντα.
  4. Η χρήση νέων τεχνολογιών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ειδικών παιδαγωγών.
  5. Η σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εποπτεία σχολείων και εκπαιδευτικών για θέματα μαθησιακών δυσκολιών

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Εισαγωγή στις Μαθησιακές Δυσκολίες (1ο εξάμηνο)
  • Διδακτικές Προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες (4ο εξάμηνο)
  • Πρακτική Άσκηση ΣΜΕΑ Ι: Σχεδιασμός διδακτικών παρεμβάσεων (7ο εξάμηνο)
  • Πρακτική Άσκηση ΣΜΕΑ ΙΙ: Ειδικά θέματα προσαρμογών (8ο εξάμηνο)

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Τετάρτη 13.00-15.00
  • Πέμπτη 11.00-13.00

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

  1. Sotiria Tzivinikou (2018). Screening Young Children at Risk for Reading Failure, In Donna Farland-Smith (ed), Early Childhood Education, chapter 13th (pp. 207-221). DOI: 10.5772/intechopen.82081. Available from: https://www.intechopen.com/books/early-childhood-education/screening-young-children-at-risk-for-reading-failure
  2. Tzivinikou, S., Kagkara, D. (2019). 'Factors that Contribute to the Improvement of the Sense of Self-Efficacy of Special Educators in Inclusive Settings in Greece'. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 148, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 13(4), 356 - 362.
  3. Andreou, G., Athanasiadou, P., & Tzivinikou, S. (2019). Accommodations on Reading Comprehension Assessment for Students with Learning Disabilities: A Review Study. Psychology, 10, 521-538.
  4. Charitaki, G., Soulis, S. G., Tzivinikou, S., & Peklari, E. (2018). Morphological skills: A key parameter in dealing with written expression and spelling in specific learning disabilities. Creative Education, 9(06), 879.
  5. Τζιβινίκου, Σ., (2015). Μαθησιακές δυσκολίες - διδακτικές παρεμβάσεις. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5332 .
  6. Basseki, J., Andreou, G., Tzivinikou, S. (2016). Dyslexia and spelling in two different orthographies (Greek vs. English): A linguistic analysis. Journal of Advances in Linguistics, 7(1), 1172-1191. Διαθέσιμο στο https://cirworld.com/index.php/jal/article/view/4622
  7. Keffe P., Dermitzaki I., Tzivinikou S., Stathopoulou C. (2018). Teaching self-regulation strategies with SOLVE IT to two students with learning disabilities: Effects on mathematical problem-solving performance. CERME 10, Feb 2017, Dublin, Ireland. ffhal-01935953f.
  8. Tzivinikou S., Fountoukidou, A. (2017). Reading and writing strategies and academic performance-A correlation study. Proceedings of 3rd conference of IAKE, 1(422-237).
  9. Ανδρέου, Γ., Τζιβινίκου, Σ., Τσελά, Β. (2017). Αναπτυξιακή δυσλεξία και εκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσας: Διαγλωσσική μεταφορά αναγνωστικών δεξιοτήτων από την Ελληνική ως πρώτη/μητρική γλώσσα στη Γαλλική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Ελληνική επιθεώρηση ειδικής αγωγής, (Ειδικό Τεύχος: Αναπτυξιακή Δυσλεξία Επιμελητής ειδικού τεύχους: Φίλιππος Βλάχος), 5, 221-252.
  10. Τζιβινίκου (2016). Βελτιώνοντας τις συνθήκες μάθησης των παιδιών ΕΕΑ με συνεργατικές μορφές διδασκαλίας στο πλαίσιο παράλληλης στήριξης. Πρακτικά του 2ου πανελλήνιο συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης «Εκπαίδευση και Κοινωνία στην εποχή της κρίσης», σελ. 149-162.
  11. Τζιβινίκου, Σ. (2015). Ανάγνωση και αναγνωστικές δυσκολίες: Μελετώντας την αποτελεσματικότητα διδακτικών παρεμβάσεων. Πρακτικά του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου «Γραμματισμός και Σύγχρονη Κοινωνία: Συνθέτοντας Κοινωνικοπολιτισμικές, Φιλοσοφικές, Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Πτυχές», Κύπρος.
  12. Tzivinikou, S. (2015). The impact of an in-service training program on the self-efficacy of special and general education teachers. Problems of education in the 21st century, 64, 95-107.
  13. Tzivinikou, S., Papoutsaki, K. (2015). Studying teaching methods, strategies and best practices for young children with special educational needs. Early Child Development and Care, DOI:10.1080/03004430.2015.1071101.
  14. Tzivinikou, S. (2015). Collaboration between general and special education teachers: Developing co-teaching skills in heterogeneous classes. Problems of education in the 21st century, 64, 108-119.
  15. Παπαδημητρίου, Π., Σταθοπούλου, Χ,. Τζιβινίκου, Σ. (Δεκ 2015). «Ανταπόκριση στη διδασκαλία και Παρέμβαση»: Κατασκευή εργαλείου για την ανίχνευση δυσκολιών στα Μαθηματικά. Στο Δ. Δεσλή, Ι. Παπαδόπουλος, Μ. Τζεκάκη (επιμ.). Πρακτικά του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΕΝ.Ε.ΔΙ.Μ: Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις. Θεσσαλονίκη: ΕΝΕΔΙΜ.
  16. Tzivinikou, S. (2014).Universal design for learning-Application in higher education: A Greek paradigm, Problems of Education in the 21st Century, 60(60): 156–166.
  17. Barbas G., Birbili M., Stagiopoulos P., Tzivinikou S. (2006). A pilot study of factors affecting the process of integration in Greek nursery schools. European Journal of Special Needs Education, 21 (2), 217–226.

 

UTH Logo 30years GR20xronia ptea

Εγχειρίδιο μετάβασης

Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις

Go to top