see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

        

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Μαθησιακές Δυσκολίες: Διδακτικές Προσεγγίσεις

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Διεύθυνση εργασίας: Γραφ. 11Α, Νέο Κτίριο, Παραλιακό συγκρότημα Παπαστράτου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αργοναυτών και Φιλελλήνων, 38221 Βόλος

Τηλ: 24210-74884

Βιογραφικό σημείωμα


Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

Τα ερευνητικά μου εστιάζονται στις μαθησιακές δυσκολίες υπό την οπτική της παιδαγωγικής επιστήμης και κινούνται γύρω από 3 άξονες.

Α. Τις Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, και ιδιαίτερα θέματα σχετικά με την ανίχνευση, αξιολόγηση και διάγνωση, των μαθησιακών δυσκολιών με βάση τις προσεγγίσεις του κριτηρίου της απόκλισης και του κριτηρίου της ανταπόκρισης στη διδασκαλία και παρέμβαση.

Β. Τις παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις για την υποστήριξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, με έμφαση στις στρατηγικές και σε εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης και υποστήριξης όπως η προσέγγιση του καθολικού σχεδιασμού.

Γ. Την επαγγελματική ανάπτυξη των ειδικών παιδαγωγών, καθώς και θέματα επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης με διάφορες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, εντάσσεται στα κύρια ερευνητικά μου ενδιαφέροντα. Επιπρόσθετα, η πρακτική άσκηση των μελλοντικών ειδικών παιδαγωγών βρίσκεται στον πυρήνα των ερευνητικών μου ενδιαφερόντων.

Μαθήματα Προπτυχιακά (ΠΤΕΑ)

  • Εισαγωγή στις Μαθησιακές Δυσκολίες (1ο εξάμηνο)
  • Διδακτικές προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες (4ο εξάμηνο)
  • Πρακτική Άσκηση ΣΜΕΑ Ι: Σχεδιασμός διδακτικών παρεμβάσεων (7ο εξάμηνο)
  • Πρακτική Άσκηση ΣΜΕΑ ΙΙ: Ειδικά θέματα προσαρμογών (8ο εξάμηνο)

Μαθήματα Μεταπτυχιακά

  • Θεωρητικές Προσεγγίσεις στην Αντιμετώπιση των Μαθησιακών Δυσκολιών, στο ΠΜΣ Ειδικής Αγωγής ΠΤΕΑ-Α΄ Κατεύθυνση: Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Πράξη,
  • Αξιολόγηση και Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών. Συν-συντονίστρια και συν-διδάσκουσα στο μάθημα με τον καθηγητή κ. Βλάχο Φ., στο ΠΜΣ Ειδικής Αγωγής ΠΤΕΑ-Β΄ Κατεύθυνση: Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Μέθοδοι και Στρατηγικές Διδασκαλίας για Μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες, στο ΠΜΣ Ειδικής Αγωγής ΠΤΕΑ-Β΄ Κατεύθυνση: Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Πρακτική Άσκηση: Συντονίστρια και Διδάσκουσα στην πρακτική άσκηση στο ΠΜΣ Ειδικής Αγωγής ΠΤΕΑ-Α΄ & Β΄ Κατεύθυνση

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Τετάρτη       11.00-12.00
  • Πέμπτη       10.00-12.00

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

  1. Charitaki, G., Tzivinikou, S., Stefanou, G., & Soulis, S.G. (2021). A Meta-Analytic Synthesis of Early Numeracy Interventions for Young Children at Risk in Mathematics. SN Social Sciences-Springer, 1-39.
  2. Παπαδημητρίου Π., Τζιβινίκου Σ. (2021). Διδακτική παρέμβαση στο πλαίσιο του μοντέλου RTI για την αντιμετώπιση των δυσκολιών μάθησης στα μαθηματικά στο γυμνάσιο. Πρακτικά του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών «Επικοινωνία, πληροφόρησή, ενημέρωση και εκπαίδευση στην ύστερη νεωτερικότητα». σελ. 98-106. Ηράκλειο Κρήτης: ΙΑΚΕ.
  3. Tzivinikou, S., Charitaki, G., & Kagkara, D. (2020). Distance Education Attitudes (DEAS) During Covid-19 Crisis: Factor Structure, Reliability and Construct Validity of the Brief DEA Scale in Greek-speaking SEND Teachers. Technology, Knowledge and Learning, 1-19.
  4. Tzivinikou, S., Tsolis, A., Kagkara, D. and Theodosiou, S. (2020). Curriculum-Based Measurement Maze: A Review. Psychology, 11, 1592-1611. DOI: 10.4236/psych.2020.1110101.
  5. Papadimitriou, P., Tzivinikou, S. (2020). Strategies for Fractions on RtI Instructional Framework: The Effect on Learning Disabled Middle Grades Students' Performance. Psychology, 11, 692-703. DOI: 10.4236/psych.2020.115047.
  6. Τζιβινίκου, Σ. (2019). Αξιολογώ Σχεδιάζω Διδάσκω. Αποτελεσματικές Παρεμβάσεις στην Ανάγνωση και τη Γραφή για μαθητές με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες. Βόλος: Readnet Publications.
  7. Tzivinikou, S., Kagkara, D. (2019). 'Factors that Contribute to the Improvement of the Sense of Self-Efficacy of Special Educators in Inclusive Settings in Greece'. World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science Index 148, International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 13(4), 356 - 362.
  8. Καγκαρά Δ., Τζιβινίκου Σ. (2019). Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εξειδικευμένη επιμόρφωση ειδικών παιδαγωγών με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Cisco Webex. (Distant specialized training for special educators with Cisco Webex online platform). Proceedings of 10th International Conference in Open & Distance Learning - November 2019, Athens, Greece.
  9. Τζιβινίκου Σ., & Παπαδημητρίου, Π. (2019). Κριτική αποτίμηση των προσεγγίσεων και των μοντέλων αξιολόγησης και αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών στη σχολική τάξη. Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ISSN: 1108-4510, 31, 32-49. Διαθέσιμο στο https://ptde.uoi.gr/epetirida/index.php/epetirida/issue/view/31
  10. Sotiria Tzivinikou (2018). Screening Young Children at Risk for Reading Failure, In Donna Farland-Smith (ed), Early Childhood Education, chapter 13th (pp. 207-221). DOI: 10.5772/intechopen.82081. Available from: https://www.intechopen.com/books/early-childhood-education/screening-young-children-at-risk-for-reading-failure
  11. Charitaki, G., Soulis, S. G., Tzivinikou, S., & Peklari, E. (2018). Morphological skills: A key parameter in dealing with written expression and spelling in specific learning disabilities. Creative Education9(06), 879.
  12. Tzivinikou, S., Kagkara, D. (2018). Factors that Contribute to the Improvement of the Sense of Self-Efficacy of Special Educators in Inclusive Settings in Greece. Proceedings of the International Research Conference, Rome, Italy, (pp. 153-160).
  13. Τζιβινίκου, Σ. (2015). Μαθησιακές δυσκολίες - Διδακτικές Παρεμβάσεις. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5332.

 

Go to top