see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Μαθησιακές Δυσκολίες - Διδακτικές Προσεγγίσεις

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Διεύθυνση εργασίας: Γραφ. 11Α, Νέο Κτίριο, Παραλιακό συγκρότημα Παπαστράτου, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Αργοναυτών και Φιλελλήνων, 38221 Βόλος

Τηλ: 24210-74884

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζονται στις μαθησιακές δυσκολίες και κινούνται γύρω από τους άξονες:

  1. Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, και ιδιαίτερα θέματα σχετικά με την ανίχνευση, αξιολόγηση και διάγνωση, των μαθησιακών δυσκολιών με βάση τις προσεγγίσεις του κριτηρίου της απόκλισης και του κριτηρίου της ανταπόκρισης στη διδασκαλία και παρέμβαση.
  2. Παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις για την υποστήριξη των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, με έμφαση στις Στρατηγικές και σε εναλλακτικούς τρόπους αξιολόγησης και υποστήριξης όπως η προσέγγιση του καθολικού σχεδιασμού.
  3. Η επιμόρφωση μετά το πτυχίο και η επαγγελματική ανάπτυξη των ειδικών παιδαγωγών αποτελεί επίσης ένα από τα κύρια ερευνητικά μου ενδιαφέροντα.
  4. Η χρήση νέων τεχνολογιών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ειδικών παιδαγωγών.
  5. Η σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εποπτεία σχολείων και εκπαιδευτικών για θέματα μαθησιακών δυσκολιών


Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Εισαγωγή στις Μαθησιακές Δυσκολίες (1ο εξάμηνο)
  • Διδακτικές προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες (4ο εξάμηνο)
  • Πρακτική Άσκηση ΣΜΕΑ Ι: Σχεδιασμός διδακτικών παρεμβάσεων (7ο εξάμηνο)
  • Πρακτική Άσκηση ΣΜΕΑ ΙΙ: Ειδικά θέματα προσαρμογών (8ο εξάμηνο)

 

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Τετάρτη 13:00 - 15:00
  • Πέμπτη   11.00 - 13.00

 

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις

  1. Τζιβινίκου, Σ. (2018). Σχεδιάζω, Αξιολογώ, Διδάσκω: Αποτελεσματικές παρεμβάσεις στην Ανάγνωση και τη Γραφή για μαθητές με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες. Θεσσαλονίκη: Στεργίου. ISBN 978-618-83581-0-2.
  2. Τζιβινίκου, Σ., (2015). Μαθησιακές δυσκολίες - διδακτικές παρεμβάσεις. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5332 .
  3. Basseki, J., Andreou, G., Tzivinikou, S. (2016). Dyslexia and spelling in two different orthographies (Greek vs. English): A linguistic analysis. Journal of Advances in Linguistics, 7(1), 1172-1191. Διαθέσιμο στο https://cirworld.com/index.php/jal/article/view/4622
  4. Tzivinikou, S. (2015). The impact of an in-service training program on the self-efficacy of special and general education teachers. Problems of education in the 21st century, 64, 95-107.
  5. Tzivinikou, S., Papoutsaki, K. (2015). Studying teaching methods, strategies and best practices for young children with special educational needs. Early Child Development and Care, DOI:10.1080/03004430.2015.1071101.
  6. Tzivinikou, S. (2015). Collaboration between general and special education teachers: Developing co-teaching skills in heterogeneous classes. Problems of education in the 21st century, 64, 108-119.
  7. Tzivinikou, S. (2014).Universal design for learning-Application in higher education: A Greek paradigm, Problems of Education in the 21st Century, 60(60): 156–166.
  8. Barbas G., Birbili M., Stagiopoulos P., Tzivinikou S. (2006). A pilot study of factors affecting the process of integration in Greek nursery schools. European Journal of Special Needs Education, 21 (2), 217–226.
  9. Tzivinikou, S. (2005). Identification and differential diagnosis of developmental speech problems in a bilingual child. Early Child Development and Care, 175 (2), 165–178.
  10. Tzivinikou S. (2004). Strengths and Weaknesses of Screening Reading Difficulties. Electronic Journal of Research in Educational Psychology. 2(2), pp. 59-74. (Διαθέσιμο http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/english/ ).
  11. Tzivinikou S. (2004). Developmental Speech Problems and Bilingualism: The Difficulties of Identification. International Education Journal, 5(4), 466-474. (Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: http://iej.cjb.net ).
  12. Tzivinikou S. (2004). Intervention for a bilingual child with developmental speech problems. Early Child Development and Care, 174(7–8), 607–619.
  13. Ανδρέου, Γ., Τζιβινίκου, Σ., Τσελά, Β. (2017). Αναπτυξιακή δυσλεξία και εκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσας: Διαγλωσσική μεταφορά αναγνωστικών δεξιοτήτων από την Ελληνική ως πρώτη/μητρική γλώσσα στη Γαλλική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα. Ελληνική επιθεώρηση ειδικής αγωγής, (Ειδικό Τεύχος : Αναπτυξιακή Δυσλεξία Επιμελητής ειδικού τεύχους: Φίλιππος Βλάχος), 5, 221-252.
  14. Τζιβινίκου, Σ. & Παπουτσάκη, Κ. (2014). Αποτελεσματικότητα και αυτό-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής μετρήσεις και συσχετίσεις. Νέος Παιδαγωγός, 3, 59-92.
  15. Τζιβινίκου Σ., Κουτσοκώστα Β. (2011). Τμήματα Ένταξης: Από τη διαχείριση της διαφορετικότητας στην αποδοχή της ποικιλότητας των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Επιστημονικό Βήμα, 15, 55-69.
  16. Κοντοπούλου Μ., Τζιβινίκου Σ. (2004). Κριτική θεώρηση ενός «νέου» θεσμού στο χώρο της ειδικής αγωγής - η οπτική των γονιών. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 38, 110-126.
  17. Μαρκοβίτης, Μ. Σέμκου, Α. Τζιβινίκου Σ. (Επιμ.) (2006). Προβλήματα Προσχολικής Ηλικίας: ΔΕΠ-Υ, Πρώιμες Ενδείξεις Μαθησιακών Δυσκολιών, Σοβαρά Γεγονότα Ζωής. Η έκδοση έγινε με χρηματοδότηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υγεία-Πρόνοια ΨΥΧΑΡΓΩΣ» 2000-2006. ISBN 960-433-128-0.
  18. Τζιβινίκου Σ. (2007). «Άλκη δεν είσαι μόνος...». Παιδαγωγικό μυθιστόρημα για τις Μαθησιακές Δυσκολίες, Αθήνα, «Μοντέρνοι Καιροί».
Go to top