see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Διδακτική των Μαθηματικών

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ: 24210-74622

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Εθνομαθηματικά και γενικότερα η διερεύνηση κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων στη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών εντός και εκτός σχολείου
  • Η γλώσσα στη διδασκαλία των μαθηματικών
  • Διερεύνηση του ρόλου των ΤΠΕ και Τεχνικών Δραματικής τέχνης στη διδασκαλία των μαθηματικών
  • Διδασκαλία των μαθηματικών σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Νοητική Καθυστέρηση, Μαθησιακές δυσκολίες)
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Βασικές έννοιες και Τεχνικές των Μαθηματικών
  • Διδακτική των Μαθηματικών
  • Εφαρμοσμένη Διδακτική των Μαθηματικών
  • Βασικές γεωμετρικές έννοιες της και η Διδασκαλία τους

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Δευτέρα 10:00 - 12:00
  • Τετάρτη 10:00 - 13:00

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις
• Stathopoulou, C., Appelbaum, P. (2016). DIGNITY, RECOGNITION, AND RECONCILIATION: FORGIVENESS, ETHNOMATHEMATICS, AND MATHEMATICS EDUCATION. International Journal for Research in Mathematics Education, 6(1), 26-44.
• Appelbaum, P., & Stathopoulou, C. (2015). Critical Issues in Culture and Mathematics Learning. Handbook of International Research in Mathematics Education, Routledge, (pp 336-358).
• Stathopoulou, C., Kotarinou, P., Appelbaum, P. (2015). Ethnomathematical research and drama in education techniques: developing a dialogue in a geometry class of 10th grade students. Special Edition of the Revista Latino Americana de Etnomatemática 8(2), 105-135.
• Appelbaum, P., Stathopoulou C, (2014). Critical Issues in Culture and Mathematics Learning, Chapter to be included in the Handbook of International Research in Mathematics Education, edited by Lyn English and David Kirshner.
• Stathopoulou, Ch., Chronaki, A. Kotarinou, P. (2013). Establishing the use of ‘meter’ as a measure unit: An interdisciplinary approach, στο, Teaching Mathematics and Its Applications: International Journal of the IMA (in press).
• François, K., Stathopoulou, Ch. (2012). In-Between Critical Mathematics Education and Ethnomathematics. The Case of a Romany Students’ group Mathematics Education, Journal for Critical Education Policy Studies, Volume 10, Number 1 (April 2012) ISSN 1740-2743, pp 234-247.
• Stathopoulou, Ch., Fragiskos Kalabasis, (2007), "Language & Culture in Mathematics Education: Reflections on Observing a Romany class in a Greek school", Educational Studies in Mathematics, 64(2), pp 231-238.
• Stathopoulou, Ch. (2006), Exploring Informal mathematics of Craftsmen in the designing tradition of ‘xysta’ at Pyrgi of Chios, For the Learning of Mathematics 26, 3 (November, 2006), FLM Publishing Association, Edmonton, Alberta, Canada.

Περισσότερες πληροφορίες
Η Χαρούλα Σταθοπούλου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική των Μαθηματικών» και Διευθύντρια του Εργαστηρίου «Μελέτης Μαθηματικού Γραμματισμού σε Τυπικά και Άτυπα Πλαίσια».
Σπούδασε Μαθηματικά στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστήμιο Αθηνών και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών στο ίδιο Πανεπιστήμιο, καθώς και στην Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου (ΤΕΠΑΕΣ) επίσης εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στην περιοχή της Διδακτικής των Μαθηματικών και ειδικότερα στο πεδίο των Εθνομαθηματικών.
Στα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται: τα Εθνομαθηματικά και γενικότερα η διερεύνηση κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων στη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών εντός και εκτός σχολείου, η γλώσσα και διδασκαλία των μαθηματικών, η διερεύνηση του ρόλου των ΤΠΕ και Τεχνικών Δραματικής τέχνης στη διδασκαλία των μαθηματικών, η διδασκαλία των μαθηματικών σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Νοητική Καθυστέρηση, Μαθησιακές δυσκολίες), η εκπαίδευση εκπαιδευτικών.
Έχει συμμετάσχει σε πολλά ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα ενώ σήμερα συμμετέχει στα εξής: «Εκπαίδευση παιδιών Ρομά» και «Multiculturalism, Migration, Mathematics Education and Language”, (COMENIUS Multilateral projects). Είναι μέλος επιστημονικών εταιρειών στην Ελλάδα (ΕΝΕΔΙΜ, ΕΜΕ) και το εξωτερικό (MES, CIEAEM, ISGEm), και από τον Ιούλιο του 2013 επελέγη ως μέλος της επιτροπής του CIEAEM (International Commission for the Study and Improvement of Mathematics Teaching). Ήταν επίσης αξιολογήτρια και μέλος της επιστημονικής επιτροπής σε συνέδρια ελληνικά και διεθνή, καθώς επίσης αξιολογήτρια και μέλος της συντακτικής ομάδας σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά: «International Journal for mathematics in education”, «Ευκλείδης Γ’», «Κριτική Επιστήμη και Εκπαίδευση».
Έχει προσκληθεί ως κεντρική ομιλήτρια (key note speaker) στο διεθνές συνέδριο EME 06 - Elementary Mathematics Education στην Πορτογαλία (2006) και για δυο διαλέξεις στο Μαθηματικό Τμήμα του Saint Joseph’s University και στο τμήμα Curriculum, Cultures, and Child-Youth Studies, στο School of Education στο Arcadia University, στις δραστηριότητες του οποίου συμμετείχε για ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο (2012-2013). Επίσης έχει προσκληθεί σε συνέδρια και ημερίδες στην Ελλάδα.
Περισσότερες από 120 εργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων, οι οποίες εμφανίζονται σε διεθνείς βάσεις δεδομένων με αρκετές αναφορές στη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία. Είναι συγγραφέας του Βιβλίου “Εθνομαθηματικά: διερευνώντας τις πολιτισμικές διαστάσεις των Μαθηματικών και της Μαθηματικής Εκπαίδευσης” και μέλος της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου “Αλληλεπίδραση της μαθηματικής εκπαίδευσης με τη σχολική αποτυχία: Μια προσέγγιση Εκπαιδευτικής Μηχανικής στην περίπτωση του πολύ-νησιωτικού συμπλέγματος της Δωδεκανήσου».
Εργάστηκε ως εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για περισσότερα από 20 χρόνια, διδάσκοντας Μαθηματικά. Δίδαξε, με σύμβαση (Π.Δ. 407/80) στο ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τα γνωστικά αντικείμενα: α) Μαθηματικά και η Διδακτική τους, β), Εθνομαθηματικά: Μάθηση των Μαθηματικών και πολιτισμικό περιβάλλον των παιδιών, καθώς και στο ΠΤΕΑ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το γνωστικό αντικείμενο Μαθηματικά και η Διδακτική τους με πριν την εκλογή της το 2007 στο ίδιο Τμήμα. Επίσης δίδαξε σε σεμινάρια μεταπτυχιακών προγραμμάτων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Πατρών και σε πρόγραμμα υποψηφίων διδακτόρων στο Πανεπιστήμιο της Aberta στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus.

Go to top