see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

botsoglou  

Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Καθηγήτρια

Γνωστικό αντικείμενο:

Παιδαγωγικά: Σύγχρονες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις-Διδακτική Μεθοδολογία

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ: 24210-74838

Βιογραφικό σημείωμα

Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Διδακτική Μεθοδολογία
  • Προσχολική Εκπαίδευση
  • Καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
  • Αναλυτικά προγράμματα στην προσχολική εκπαίδευση
  • Χώρος και διαδικασίες αγωγής και μάθησης
  • Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης
  • Το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Η συναισθηματική ανάπτυξη παιδιών προσχολικής ηλικίας (θυματοποίηση-εκφοφισμός)
  • Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
  • Εκπαιδευτική έρευνα
  • Αξιολόγηση στην προσχολική εκπαίδευση
  • Πανεπιστημιακή παιδαγωγική
  • Ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές στην εκπαιδευτική πράξη

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • Σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις
  • Διδακτική Μεθοδολογία δραστηριοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση Ι &ΙΙ
  • Εισαγωγή στη Παιδαγωγική

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Tρίτη:    16.00 - 18:00
  • Tετάρτη 10:00 - 12:00

Πρόσφατες δημοσιεύσεις

  • Nikolaos C Zygouris, Kafenia Botsoglou, Antonios N Dadaliaris, Georgios Dimitriou, Daniil Trontsios, Georgios I Stamoulis, Denis Vavougios (2021) . International Conference on Interactive Collaborative Learning, 141-150
  • Eleni Kougioumtzidou, Kafenia Botsoglou, Apostolos Xenakis, Konstantinos Kalovrektis, (2021) Exploratory Analysis of the Nature and Extent in Digital Games and Physical Computing Activity for Elementary School Students. International Journal of Physical Computing, Wireless Sensor Networks and IoT applications [Volume 1– No.1, 2021]
  • Kafenia Botsoglou, Eleftheria Beazidou, Eleni Kougioumtzidou & Maria Vlachou (2017). Listening to Children: Using ECERS –R and Mosaic Approach to Improve Learning Environments: a case study. Early Child Development and Care, 1-DOI:10.1080/03004430.2017.1337006
  • Botsoglou, K., Hrisikou, S., Kakana, D-M. (2011). Measuring safety levels in playgrounds using environment assessment scales: the issue of playground safety in Early Child Development and Care, Volume 181, Issue 6, 749-760.
  • Vlachou, M., Andreou, E., Botsoglou, K. and Didaskalou, Ε. (2011) Bully/Victim problems Among Preschool Children: a Review of Current Research Evidence. Educational Psychology Review,          2(3),329-358
  • Beazidou, , Botsoglou,K., Vlachou, M. (2012) “Promoting emotional knowledge: strategies Greek preschool teachers employ during book reading”. Early Child Development and Care, 1-14.
  • Vlachou, , Botsoglou, K. and Andreou, E. (2013) “Assessing Bully/Victim Problems in Preschool Children: A Multimethod Approach,” Journal of Criminology, vol. 2013, Article ID 301658, 8 pages, 2013. doi:10.1155/2013/301658
  • Beazidou, , Botsoglou, K., Andreou, E., (2013). « Classroom behavior management practices in kindergarten classrooms: An observation study». Hellenic journal of research in education, 1, 93-108. ISSN 2241-7303
  • Vlachou M., Andreou, E., Botsoglou, K. (2014). Bully/Victim Problems among Preschool Children: Naturalistic Observations in the Classroom and on the Playground. The International Journal of Learning: Annual Review, Volume 20, 2013, pp.77-93.
  • Beazidou, , Botsoglou. K (2016). Peer acceptance and friendship in early childhood: the conceptual distinctions between them Early Child Development and Care,1-17, Routledge
  • Vlachou, , Botsoglou, K., Andreou, E. (2013). Bullying/Victimization in Preschool Children: Intrapersonal and Contextual Factors. In K. Dekker & M. Dijkstra (Eds.) SchoolBullying: Predictive Factors, Coping Strategies and Effects on Mental Health (pp. 97-122). Nova Publishers
  • Μπότσογλου, Κ., Κακανά Δ. (2010) Οι κλίμακες αξιολόγησης ως μέσο βελτίωσης της ποιότητας στην προσχολική εκπαίδευση. Στο Γερμανός Δ., Κανατσούλη, Μ.(Επιμ.) Η αλλαγή στην εκπαίδευση σς 22-55, Θεσσαλονίκη , Αφοι Κυριακίδη..
  • Σουλάνη, Ε., Μπότσογλου, Κ., (2016). “Η εξέλιξη του σχολικού χώρου στην Ελλάδα τον 19ο, 20ο και 21ο αιώνα”, στο Γουργιώτου, Ε., Ουγγρίνης, Κ-Α. Αρχιτεκτονικές και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις για τη δημιουργία τόπων μάθησης στο νηπιαγωγείο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Δίσιγμα, σελ.1-28
  • Κακανά, Δ-Μ., Μπότσογλου, Κ. (2016). “Θεωρητικές παραδοχές της μεθοδολογίας της παρατήρησης». Στο Αυγητίδου, Σ., Τζεκάκη, Μ., Τσάφος, Β. (επιμ) Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί , παρατηρούν παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται: Προτάσεις υποστήριξης της πρακτικής άσκησης. Αθήνα: Gutemberg.

Περισσότερες πληροφορίες

Η κα Μπότσογλου είναι Καθηγήτρια Παιδαγωγικών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο οποίο υπηρετεί από τον Οκτώβριο  του 2002. Ήταν επιστημονική υπεύθυνη και έχει συμμετάσχει ως μέλος ομάδας σε μια σειρά από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα στον τομέα της εκπαίδευσης και της διδακτικής μεθοδολογίας. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 60 άρθρα σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά διεθνών συνεδρίων. Από το 2020, είναι διευθύντρια του Ινστιτούτου Διδακτικής και Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών, του ερευνητικού κέντρου ΙΑΣΩΝ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι κάτοχος του Πτυχίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ (1990), Μεταπτυχιακού τίτλου στη Μεθοδολογία Έρευνας (Ε.Α.Π, 2004) και Διδάκτορας στις Επιστήμες της Αγωγής (Α.Π.Θ, 1998). Τα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην έρευνα και την εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών και διδακτικών προσεγγίσεων  στην εκπαίδευση καθώς και σε θέματα ποιότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Go to top