see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή βαθμίδα: Καθηγήτρια

Γνωστικό αντικείμενο: Ειδική Αγωγή – Εκπαιδευτική Ένταξη

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Τηλ: 24210-74824

Βιογραφικό σημείωμα

 

Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις

Συγγραφική Ομάδα: Βλάχου Αναστασία, Σταυρούση Παναγιώτα, Διδασκάλου Ελένη, Γρηγορίου Φωτεινή, Πατρίκα Πηνελόπη

Για να κατεβάσετε το εγχειρίδιο πατήστε εδώ.


Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος
Ειδική Αγωγή
Ενταξιακή Εκπαίδευση
Ενταξιακές Πολιτικές και Πρακτικές
Σπουδές για την Αναπηρία
Κοινωνική Ένταξη
Αναπτυξιακές Αναπηρίες-Νοητική Καθυστέρηση
Ψυχολογία της Μάθησης
Πολιτισμική και πολυπολιτισμική συμβουλευτική

Μαθήματα ΠΤΕΑ
Εκπαίδευση και Αναπηρία (Προπτυχιακό)
Κοινωνική Ένταξη Μαθητών με Ε.Ε.Α./Α (Προπτυχιακό)
Παιδαγωγική της Ένταξης (Προπτυχιακό)
Εκπαιδευτική Αξιολόγηση στην Ειδική και Ενταξιακή Εκπαίδευση (Προπτυχιακό)
Εκπαίδευση και Αναπηρία (Μεταπτυχιακό)
Αποτελεσματικές Πρακτικές στην Ενταξιακή Εκπαίδευση (Μεταπτυχιακό)
Συνεργατικές Πρακτικές (Μεταπτυχιακό)
Πολιτισμική και Πολυπολιτισμική Συμβουλευτική (Μεταπτυχιακό)
Ψυχολογική Συμβουλευτική σε Άτομα με Αναπηρία (Μεταπτυχιακό)

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Δευτέρα: 12.00 – 14.00
  • Πέμπτη:  10.00 – 12.00

Επιπλέον όποια ημέρα και ώρα χρειαστεί μετά από συνεννόηση μέσω e-mail

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις σε Επιστημονικά Περιοδικά

1. Georgiadou, I., Vlachou, A. & Stavrussi P. (in press). Development of the ‘SpecialVocational-Education-Service-Quality Scale’: listening to the voices of students with intellectual disability. Quality Assurance in Education.
2. Buchner, T., Shevlin, M.,, Donovan, M-A,, Gercke, M., Goll, H., Siska, J., Janyskova, K., Smogorzewska, J., Szumski, G.,Vlachou, A. & Deirdre, C. (under review, JPPID-19-0059).Same progress for all? Inclusive Education, the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities and Persons with Intellectual Disabilities. Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities.
3. Elefteriadou, D. & Vlachou, A. (in press). Inclusion and communities of practice: The reification of the role(s)/identities of teachers and parents of students with learning disabilities. International Journal about Parents in Education.
4. Vlachou, A. Roka, O. & Stavrussi, P. (2019). Experiences of workers with disabilities receiving supported employment services in Greece. Journal of Intellectual Disabilities. DOI:10.1177/1744629519871172
5. Foitzek N., Ávila C. C., Ivandic I., Bitenc C., Cabello M., Gruber S. Leonardi M., MuñozMurillo A., Scaratti Ch., Tobiasz-Adamczyk B., Vlachou A., Esteban E., Sabariego C., Coenen M. (2018). What Persons with Chronic Health Conditions Need to Maintain or Return to Work—Results of an Online-Survey in Seven European Countries. International Journal of  Environmental Research and Public Health. Vol. 15(3), 595-620. doi.org/10.3390/ijerph15040595
6. Carolina A. C., Ayuso-Mateos J. L., Muñoz-Murillo A., Scaratti Ch., Coenen M., Vlachou, A., Fheodoroff K., Pilat A., Tabaj A., Svestkova O., Kadyrbaeva A., Cabello M. (2018). Identifying the Employment Needs of People with Chronic Health Conditions in Europe. Journal of Occupational and Environmental Medicine. Vol 60(11), p. 618-624. doi: 10.1097/JOM.0000000000001425
7. Carla S., Michaela C., Ito E., Fheodoroff K., Scaratti Ch., Leonardi M., Vlachou, A., Stavroussi P., Brecelj V., Kovačič D. S., Esteban, E. (2018). Effectiveness of Integration and Re-Integration into Work Strategies for Persons with Chronic Conditions: A Systematic Review of European Strategies. International Journal of Environmental Research and Public Health. Vol. 15(3), 552-573. doi.org/10.3390/ijerph15030552
8. Vlachou A. & Papananou I. (2018). Experiences and perspectives of Greek higher education students with disabilities. Educational Research, Vol.60, (2), 206-221.
9. Vlachou Α., Stavroussi P., Roka O., Vasilou E., Papadimitriou D., Scaratti C., Kadyrbaeva A., Fheodoroff K., Brecelj V., Svestkova O., Tobiasz-Adamczyk B., Finnvold J.E., Gruber S., Leonardi M. (2018). Policy guidelines for effective inclusion and re-integration of people with chronic diseases in the workplace: National and European perspectives. International Journal of Environmental Research and Public Health. Vol. 15(3), 493-511. doi: [10.3390/ijerph15030493]
10. Βλάχου Α., Σταυρούση Π. & Ρόκα Ο. (2018). Αποτελεσματικές στρατηγικές επαγγελματικής (επαν)ένταξης των ατόμων με αναπηρία/χρόνιες παθήσεις και προβλήματα
11. Vlachou, A., Stavroussi, P. & Didaskalou E. (2017). Problem solving training: an intervention program for enhancing interpersonal problem solving skills in children with intellectual disabilities. Hellenic Journal of Psychology, Vol. 14(20), 114-138.
12. Βλάχου Α., Σταυρούση Π. & Βασιλού Ε. (2017). Οι διαθέσιμες στρατηγικές προώθησης της επαγγελματικής (επαν)ένταξης των ατόμων με χρόνιες παθήσεις στην Ελλάδα. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, ΙΖ΄ (68). 36-79.
13. Vlachou, A., Karadimou, S. & Koutsogeorgou, E. (2016). Exploring the views and beliefs of parents of typically developing children about inclusion and inclusive education. Educational Research, 58(4), 384-399. doi.org/10.1080/00131881.2016.1232918
14. Vlachou, A., & Fyssa, A. (2016). ‘Inclusion in practice’: Programme practices in mainstream preschool classrooms and associations with context and teacher characteristics. International Journal of Disability, Development and Education. doi:10.1080/1034912X.2016.1145629
15. Vlachou, A., & Stavroussi, P. (2016). Promoting social inclusion: A structured intervention for enhancing interpersonal problem-solving skills in children with mild intellectual disability. Support for Learning, 31(1), 27-45. doi:10.1111/1467-9604.12112
16. Vlachou, A., Stavroussi, P., & Didaskalou, E. (2016). Special teachers’ educational responses in supporting students with special educational needs (sen) in the domain of social skills development. International Journal of Disability, Development and Education, 63(1), 79-97. doi:10.1080/1034912X.2015.1111305
17. Vlachou, Α., Didaskalou, Ε., & Kontofryou, Μ. (2015). Roles, duties and challenges of special/support teachers at secondary education: Implications for promoting inclusive practices. European Journal of Special Needs Education, 30(4), 551-564. doi:10.1080/08856257.2015.1060073
18. Fyssa, A., & Vlachou, A. (2015). Assessment of quality for inclusive programs in Greek preschool classrooms. Journal of Early Intervention, 37(3), 190-207. doi:10.1177/1053815115606908
18. Vlachou, A., & Papananou, I. (2015). Disabled students’ narratives about their schooling experiences. Disability and Society, 30(1), 73-86. doi: 10.1080/09687599.2014.982787
19. Αndreou, E., Didaskalou, E., & Vlachou, A. (2015). Bully/victim problems among Greek pupils with special educational needs: Associations with loneliness and self-efficacy for peer interactions. Journal of Research in Special Educational Needs, 15(4), 235-246. doi:10.1111/1471-3802.12028
20. Βλάχου, Α., & Ρόκα, Ο. (2015). Η υποστηριζόμενη απασχόληση ως μέθοδος εργασιακής ένταξης των ατόμων με αναπηρία και ο ρόλος του συμβούλου απασχόλησης, Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού, 106, 12-24.
21. Fyssa, A., Vlachou, A., & Avramidis, E. (2014). Early childhood teachers’ understanding of inclusive education and associated practices: Reflections from Greece. International Journal of Early Years Education, 22(2), 223-237. doi:10.1080/09669760.2014.909309
22. Vlachou, A., Eletheriadou, D., & Metallidou, P. (2013). Do learning difficulties differentiate elementary teachers’ attributional patterns for students’ academic failure? A comparison between Greek regular and special education teachers European Journal of Special Needs Education, 29(1), 1-15. doi:10.1080/08856257.2013.830440
23. Metallidou, P., & Vlachou, A. (2010). Children's self-regulated learning profile in language and mathematics: The role of task value beliefs. Psychology in the Schools, 47(8), 776–788. doi:10.1002/pits.20503
24. Βλάχου, A., & Zώνιου-Σιδέρη, Α. (2010). Σχολική ένταξη και συνεργατικές πρακτικές των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής. Hellenic Journal of Psychology, 7(2), 180-204.
25. Didaskalou, E., Andreou, E., & Vlachou, A. (2009). Bullying and victimization in children with special educational needs: Implications for inclusive practices. Interaccoes, 13, 249274.
26. Vlachou, A., Didaskalou, E., & Voudouri, E. (2009). Mainstream teachers’ instructional adaptations: Implications for inclusive responses. Revista de Educaciόn, 349, 179-203.
27. Andreou, E., Didaskalou, E., & Vlachou, A. (2008). Outcomes of a curriculum-based antibullying intervention program on students’ attitudes and behavior. Emotional and Behavioural Difficulties, 13(4), 235-248. doi:10.1080/13632750802442110
28. Andreou, E., Didaskalou, E., & Vlachou, A. (2007). Evaluating the effectiveness of a curriculum-based anti-bullying intervention program in Greek primary schools. Educational Psychology, 27(5), 693-711. doi:10.1080/01443410601159993
29. Βλάχου, A., Διδασκαλου, E., & Αργυρακούλη, E. (2007). Οι αντιλήψεις των μαθητών του δημοτικού σχολείου για την παραπομπή και φοίτησή τους στα τμήματα ένταξης. Επιστήμες Αγωγής, 4, 213-229.
30. Διδασκάλου, Ε., Βλάχου, Α., Ανδρέου, Ε., & Ματή-Ζήση, Ε. (2007). Εκπαιδευτικό
31. Metallidou, P., & Vlachou, A. (2007). Motivational beliefs, cognitive engagement, and achievement in language and mathematics in elementary school children. International Journal of Psychology, 42(1), 2-15. doi:10.1080/00207590500411179
32. Vlachou, A. (2006). Role of special/support teachers in Greek primary schools: Α counterproductive effect of inclusion practices. International Journal of Inclusive Education, 10(1), 39-58. doi:10.1080/13603110500221586
33. Zoniou-Sideri, A., & Vlachou, A. (2006). Greek teachers’ belief systems about disability and inclusive education. International Journal of Inclusive Education, 10(4-5), 379-394. doi:10.1080/13603110500430690
34. Vlachou, A., Didaskalou, E., & Argyrakouli, E. (2006). Preferences of students with general learning difficulties for different service delivery modes. European Journal of Special Needs Education, 21(2), 201-216. doi:10.1080/08856250600600919
35. Andreou, E., Vlachou, A., & Didaskalou, E. (2005). The roles of self-efficacy, peer interactions and attitudes in bully-victim incidents: Implications for intervention policypractices. School Psychology International, 26(5), 545-562. doi:10.1177/0143034305060789
36. Βλάχου, Α., & Παπαδημητρίου, Δ. (2004). Η διαδικασία της ένταξης ως συνέπεια βελτίωσης του σχολείου: Αναφορά στην εφαρμογή συγκεκριμένων «δεικτών ποιότητας». Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 37, 105-123.
37. Vlachou, A. (2004). Education and inclusive policy-making: Implications for research and practice. International Journal of Inclusive Education, 8(1), 3-21. doi:10.1080/1360311032000139449
38. Βλάχου, Α. (2001). Κοινωνική σχολική ένταξη: Οι σχέσεις μεταξύ αναπήρων και μη μαθητών. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, ΣΤ΄(31), 181-213.
39. Βλάχου, Α. (2000). Ομαλοποίηση, κοινωνικές δομές και εκπαίδευση. Εκπαιδευτική Κοινότητα, 54 , 34-39.
40. Vlachou, A., & Barton, L. (1994). Inclusive education: Teachers and the changing culture of schooling. British Journal of Special Education, 21(3), 105-107. doi:10.1111/j.14678578.1994.tb00101.x
41. Vlachou, A. (1993). Attitudes and the experience of integration. Down Syndrome Research and Practice, 1(2), 75-79. doi:10.3104/reports.14
42. Vlachou, A. (1993). Integration does make a difference. Down Syndrome Research and Practice, 1(3), 95-100. doi:10.3104/reports.19

-Κεφάλαια σε Συλλογικούς Τόμους
1. Didaskalou, E., Stavroussi, P., & Vlachou, A. (2015). Defining and assessing social and personal skills difficulties of students with SENDs: Implications for social inclusion research and practice. In Ε. Kourkoutas & Α. Hart (Eds.), Innovative practices & interventions for children & adolescents with psychosocial difficulties and disabilities (pp. 295-325). U.K.: Cambridge Scholars Publishing.
2. Vlachou, A., & Koutsogeorgou, Ε. (2015). The role of social capital in promoting inclusive education {In Greek}. In Ε. Tressou, S. Mitakidou, & P. Karagianni (Eds.), The Inclusion of Romani/Roma - The International and the Greek Experience. Complexities in the Area of Inclusion (pp. 95-114). Thessaloniki: Copy City Publish.
3. Karagianni, P., & Vlachou, Α. (2015). Disability, health issues and Roma/Romani children’s’ education {In Greek}. In Ε. Tressou, S. Mitakidou, & P. Karagianni (Eds.), The Inclusion of Romani/Roma - The International and the Greek Experience. Complexities in the Area of Inclusion (pp. 95-114). Thessaloniki: Copy City Publish.
4. Didaskalou, E., Vlachou, A., & Andreou, E. (2013). Bullying and pupils with SENs: contemporary hermeneutic approaches and possibilities for intervention {In Greek}. In H. Kourkoutas, & T. Thanos (Eds.), School Violence and Delinquency (pp. 241-262). Athens: Topos Publications.
5. Vlachou, A., Didaskalou, E. & Papannanou, I. (2012). Conceptual approaches to disability and their implications for the education of persons with disabilities {In Greek}. In A. ZoniouSideris, E. Deropoulou-Derou, & A. Vlachou (Eds.), Disability and Educational Policy (pp. 6593). Athens: Pedio Publications.
6. Didaskalou, E., Andreou, E. & Vlachou, A. (2011). Dimensions of the social inclusion of students attending resource room settings {In Greek}. In P. Giavrimis, E. Papanis, & Α. Viki (Eds.), Research and Practice in Special Education (pp.7990). Thessalonica: Kiriakidis Publishers.
7. Nisiotou, I., Vlachou, A., & Fyssa, A. (2010). Early intervention for children with special educational needs and other “risk” factors {In Greek}. In Α.Ν. Kornilaki, Μ.Α. Κipriotaki, & G. Μanolitsi (Eds.), Early Intervention: Interdisciplinary Approach (pp. 19-44). Athens: Pedio.
8. Vlachou, Α., & Μavropalias, Τ. (2008). The education and inclusion of children with special educational needs: Parents’ perspectives {In Greek}. In Ε. Ftiaka (Ed.), School and Family Relationships at the Edge of Difference (pp. 87-115). Athens: Taxideutis.
9. Andreou, E., Vlachou, A., & Didaskalou, E. (2007). Emerging aspects in understanding bullying in schools: Implications for research and intervention. In E. M. Vargios (Ed.), Educational psychology research focus (pp. 185-189). New York: Nova Science Publishers.
10. Vlachou, A., Didaskalou, E., & Beliou, V. (2004). The need to establish support networks and collaborative structures to improve the operation of resource room settings: the views of special educators {In Greek}. In G. Kleftaras, & M. Zafiropoulou (Eds.), Applied Child Clinical Psychology, (pp. 65-107). Athens: Greek Letters Publications.
11. Vlachou, Α. (2004). Educational practices: Task analysis {In Greek}. In Α. Ζoniou-Sideris (Ed.), Contemporary Approaches to Inclusive Education (Volume B΄, pp.121-150). Athens: Ellinika Grammata. (Reprinted at 2011, Pedio Publishing Company).
12. Vlachou, Α. (2004). The implementation of inclusive programs for children with intellectual disabilities {In Greek}. In Α. Ζoniou-Sideris (Ed.), Contemporary Approaches to Inclusive Education (Volume B΄, pp.121-150). Athens: Ellinika Grammata. (Reprinted at 2011, Pedio Publishing Company)
13. Vlachou, Α. (2004). Formulating policies for promoting early childhood intervention programs for children with special educational needs and in particular for children with visual impairment {In Greek}. In Α. Ζoniou-Sideris & Η. Spandagou (Eds.), The Education of Individuals with Visual Disability: Contemporary Trends and Approaches (pp. 93-108). Athens: Ellinika Grammata.
14. Vlachou, Α., & Makridou, Α. (2002). The perspectives of people with physical disabilities on their relations with their parents and support they received by them during puberty {In Greek}. In Ν. Polemikos, Μ. Kaila, & F. Kalavasis (Eds.), Psychopathology and Education, Family, Politics (Volos Β΄, pp. 93-125). Athens: Αtrapos.
15. Vlachou, A. (2001). The process of change and the politics of resistance. In L. Barton (Ed.), Disability, politics & the struggle for change (pp. 110-125). London: David Fulton Publishers.
16. Vlachou, A., & Zoniou-Sideris, A. (2000). Greek policy-practices in the area of special/inclusive education. In F. Armstrong, D. Armstrong, & L. Barton (Eds.), Inclusive education: Policy, contexts and comparative perspectives (pp. 27-41). London: David Fulton Publishers.
17. Vlachou, A. (1999). Equality and full participation for all? School practices and special education-integration in Greece. Ιn F. Armstrong & L. Barton (Eds.), Disability, human rights and education: Cross-cultural perspectives (pp. 161-175). Buckingham: Open University Press.
18. Vlachou, A. (1995). Images and the construction of identities in a research context. In
P. Clough & L. Barton (Eds.), Making difficulties: Research and the construction of special education needs (pp. 109-125). London: Paul Chapman.
19. Vlachou, A. (1994). Education and disability in Greece. In the Specialized module comparative perspectives on special/inclusive education (pp. 1-16). University of Sheffield: Department of Educational Studies, U.K.
20. Vlachou, Α. (1994). In Lieu of a Préface. In the Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education. Adopted by the World Conference on Special Needs Education: Access and Disability, Salamanca, Spain, 7-10 June, 1994. The Greek Version of the National Committee of UNESCO.

-Πρακτικά Συνεδρίων
1. Georgiadou, I., Vlachou, A. (2017) «Students’ with disabilities perspectives of service quality in special vocational training: A critical review of the student-as-a-consumer paradigm», Kakana, D-M. & Manoli, P. (eds.) (2017). Digital Proceedings from the 3rd International Symposium on New Issues on Teacher Education-ISNITE 2015 (Volos, Greece, 11-13 September 2015). Volos: University of Thessaly Press
2. Vlachou, A. (paper accepted for publication). Employment and disability in an era of crisis. In Carrozzino, M. (Ed.), Proceedings of the VI Congress Internazionale Mediterraneo senza handicap ‘Uguaglianze Difficili e Mondi Della Disabilita’.
3. Φύσσα, Α., & Βλάχου, A. (2014). Διερεύνηση της ποιότητας των πρακτικών ένταξης που εφαρμόζονται στην προσχολική εκπαίδευση: Εμπειρική μελέτη συστηματικής παρατήρησης. Στο Μ. Τζεκάκη & Μ. Κανατσούλη (Επιμ. Εκδ.), Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή: Αναστοχασμοί για την παιδική ηλικία (σελ. 1307-1332). Θεσσαλονίκη: ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.
4. Fyssa, A., & Vlachou, A. (2012). Quality of social and educational processes in early childhood inclusive classrooms. In V. Prachalias (Ed.), Proceedings of the 8th International Conference on Education. Samos Island, Greece: Research and Training Institute of East Aegean (INEAG). ISBN: 978-618-5009-05-2.
5. Καραγιάννη, Γ., & Βλάχου, Α. (2011). Αναπηρία και παιδιά Ρομά: Σχολική πραγματικότητα και απόψεις των εκπαιδευτικών. Άρθρο που παρουσιάστηκε στο Παιδαγωγική, πολιτισμός, πολιτικές: Ο διάλογος της εκπαίδευσης. Το άρθρο ανακτήθηκε από http://roma.eled.auth.gr.
6. Βλάχου, Α., Διδασκάλου, Ε., & Πατρίκα, Π. (2008). Η εκπαιδευτική οικολογία των προβλημάτων συμπεριφοράς: Ερμηνευτικές προσεγγίσεις των μαθητών και ενταξιακές προοπτικές. Στο Α. Τριλιανός & Ι. Καράμηνας (Επιμ. Εκδ.), 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο & Ελληνική Παιδαγωγική Εκπαιδευτική Έρευνα (Τόμος Β΄, σελ. 1032-1041). Αθήνα: Ατραπός.
7. Βλάχου, Α., & Φύσσα, Α. (2008). Εκπαιδευτικές πρακτικές για την προώθηση της κοινωνικής ένταξης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό νηπιαγωγείο. Στο Α. Τριλιανός & Ι. Καράμηνας (Επιμ. Εκδ.), 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο & Ελληνική Παιδαγωγική Εκπαιδευτική Έρευνα (Τόμος Β΄, σελ. 556-563). Αθήνα: Ατραπός.
8. Βλάχου, Α. (2002). Η διαδικασία της ένταξης ως μέσο προσέγγισης των εκπαιδευτικών πρακτικών του γενικού σχολείου. Στο Γ. Δ. Καψάλης & Α. Ν. Κατσίκης (Επιμ. Εκδ.), Σχολική γνώση και διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (σελ. 401-413). Ιωάννινα: Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης.
9. Βλάχου, Α. (2002). Εκπαιδευτικά προγράμματα και πρώιμη παρέμβαση για την προώθηση της ένταξης των παιδιών με «ειδικές ανάγκες». Άρθρο που δημοσιεύθηκε στα Πρακτικά του Επιστημονικού Συνεδρίου Ψυχοπαιδαγωγική της Προσχολικής Ηλικίας (σελ.733-741). Ρέθυμνο: Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
10. Βλάχου, A. (2000). Κοινωνική σχολική ένταξη: H κοινωνική ταυτότητα της «αναπηρίας» στα πλαίσια δημιουργίας διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ μαθητών σχολικής ηλικίας. Στο Α. Κυπριωτάκης (Επιμ. Εκδ.), Πρακτικά Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής: Τάσεις και Προοπτικές Αγωγής και Εκπαίδευσης των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στην Ενωμένη Ευρώπη Σήμερα (σελ. 55-74). Ρέθυμνο: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
11. Sideri, A. Z., & Vlachou, A. (1997). Inclusive education: Teacher’s perspectives. Paper presented at the International Conference on Human Rights for Persons with Mental Handicaps (pp. 211-217). Prague: Czech Republic.

Ετεροαναφορές (Citations)
Έχουν γίνει πάνω από 1.700 αναφορές (σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων ISI, Scopus, Publish or Perish, Google scholar, h-index 17, h-10index 27) στο συγγραφικό έργο της κ. Αναστασίας Βλάχου στη διεθνή βιβλιογραφία σε επιστημονικά περιοδικά όπως : International Journal of Inclusive Education; Cambridge Journal of Education; International Journal of Rehabilitation Research; Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities; Educational and Training in Developmental Disabilities; Scandinavian Journal of Disability Research; British Journal of Special Education; European Journal of Special Needs Education; Educational Review; Disability & Society; Journal of Disability Studies; Journal of Research in Special Educational Needs; The Sociological Review; International Journal of Special Education; Intercultural Education; Support for Learning; Disability Studies Quarterly; Critical Social Policy;
International Studies in Sociology of Education; Africa Education Review; International Journal of Early Years Education; School Psychology International; Aggressive Behavior; Canadian Journal of School Psychology; Journal of Youth Studies; Contextualizing Inclusive Education; Mediterranean Journal of Educational Studies; Revista de Education Inclusiva; Topics in Early Childhood Special Education; Child & Youth Care Forum; Contemporary Educational Psychology; Educational Research and Evaluation; Canadian Journal of Education; Journal of Educational Change; Social Psychology of Education; Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities; Sustainability; Studies in Higher Education; The Asia-Pacific Education Researcher; κ.ά.

Σπουδές
1988: Πτυχίο Φιλοσοφικής Σχολής Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας με Κατεύθυνση Ψυχολογία, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ελλάδα.
1991: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική, McGill University, Montreal, Καναδάς.
1995: Διδακτορικό Δίπλωμα στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση, Faculty of Educational Studies, Sheffield University, Αγγλία.

Β1. Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος Εκπαιδευτικού Ψυχολόγου: Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατ. Αττικής. Αριθμός Άδειας ΔΥ. 5106.

Επαγγελματική Σταδιοδρομία - Θέσεις
2015-2019: Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή», Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
2010-2019: Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «"Συμβουλευτική Ψυχολογία & Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία"
2017- σήμερα: Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
2010- 2017: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
2007-2010: Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
2003-2007: Επίκουρη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
2001-2013: Διδασκαλία ως Συνεργαζόμενο Εκπαιδευτικό Προσωπικό [Σ.Ε.Π], στα πλαίσια της Θεματικής Ενότητας «Εξέλιξη του Παιδιού στο Κοινωνικό Περιβάλλον» (ΕΚΠ 50), Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα.
2001-2002: Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος του Τμήματος στη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
2001: Visiting Adjunct Faculty Member, στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας στο College of Education and Human Service, Department of Special Education, University of Wisconsin, Oshkosh, U.S.A.
2000-2001: Υπεύθυνη Εργασίας για το Θεματικό πεδίο «Κοινωνικός Αποκλεισμός» στο πλαίσιο Πιστοποίησης του Κ.Ε.Κ. του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας.
1999-2000/2004: Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος του Τμήματος στην Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
1999-2003: Λέκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
1998-1999: Ειδικός επιστήμονας (Π.Δ. 407/80) στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
1998-1999: Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, [Σ.Ε.Υ.Π], T.E.I. Πάτρα.
1996-1998: Επιστημονική Συνεργάτης στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας & στο Τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας [Σ.Ε.Υ.Π], T.E.I. Πάτρα.
1996-1997: Ειδικός Επιστήμονας (Π.Δ. 407/80) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Πατρών.
1996-1998: Ειδική Παιδαγωγός στο Ειδικό Γυμνάσιο-Λύκειο Αναπήρων, Ίλιον, Αθήνα.
1995-2000: Διδάσκουσα στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
1993-1994: Διδάσκουσα (Tutor) στο Department of Educational and Professional Studies του Πανεπιστημίου Sheffield, Αγγλία.
1988-1991: Εκπαιδευτικός στα εθνικά σχολεία της Ελληνικής κοινότητας στο Μόντρεαλ, Καναδάς, Fédération Hellenique des Parents et des Tuteurs de Montréal.

Ερευνητικά-Χρηματοδοτούμενα Προγράμματα
1. «Η επίδραση των συμπεριφορών «άδηλης» μικρο-επιθετικότητας (microaggressions) στην ακαδημαϊκή και ψυχο-κοινωνική προσαρμογή των φοιτητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΦμεΑ)». ΕΔΒΜ103 και τίτλο: «Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές-κύκλος Β'. Αναπληρώτρια Ακαδημαϊκός σύμβουλος. (2019 – σήμερα)
2. «Enhancing Disabled-people Greatness and their Employability – EDGE». Erasmus Plus Programme – KA2 – Strategic partnership in Vocational Education and Training System. Συνεργαζόμενες χώρες: Ιταλία, Αυστρία, Αγγλία, Πορτογαλία, Λιθουανία. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας (2018 – σήμερα)
3. «PATHWAYS: Participation to healthy workplaces and inclusive strategies in the work sector», 663474 (Συμμετοχή σε υγιή εργασιακά πλαίσια και ενταξιακές στρατηγικές στο χώρο εργασίας). European Commission: Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency (CHAFEA). Μέλος της Ερευνητικής Ευρωπαϊκής Ομάδας του Ευρωπαϊκού Προγράμματος και Leader του Πακέτου Εργασίας 7. (2015-2018)
4. «Στάθμιση εργαλείου αξιολόγησης κοινωνικών δεξιοτήτων-δεξιοτήτων ζωής για παιδιά και εφήβους με αναπηρία». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Επιστημονική Υπεύθυνη. (2015-2016)
5. «Υποκειμενική αντίληψη του χρόνου (παρελθόν, παρόν, μέλλον) και καταθλιπτική συμπτωματολογία σε άτομα με σωματικές δυσλειτουργίες». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (20122014)
6. «Ένταξη και εκπαίδευση των παιδιών Ρομά στις περιφέρειες της Κεντρικής, Δυτικής, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης». Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Ερευνητικό Πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση (ΕΣΠΑ 2007-2013). Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (2011-2013)
7. «Διαστάσεις της προσαρμοστικής συμπεριφοράς παιδιών & εφήβων με σύνδρομο Down». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (2011-2014)
8. «Εφαρμογή δράσεων για την ανάπτυξη πρότυπου δικτύου υπηρεσιών υποστήριξης παιδιών με αναπηρία που φοιτούν σε ειδικά σχολεία και ζουν στο ορφανοτροφείο του Βόλου». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας- Δράσεις Στοχευμένης Έρευνας). Επιστημονική Υπεύθυνη. (2011-2014)
9. «Κοινωνικές και συναισθηματικές δυσκολίες των μαθητών που φοιτούν σε τμήματα ένταξης: Οι απόψεις των ειδικών παιδαγωγών». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Mέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (2010-2011)
10. «Συγκριτική αξιολόγηση παρεμβατικών προγραμμάτων για την προώθηση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών διεργασιών ένταξης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό νηπιαγωγείο». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ερευνητικό πρόγραμμα «Ηράκλειτος ΙΙ», χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και Εθνικούς Πόρους μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς. Επιστημονική Υπεύθυνη. (2010-2013)
11. «Οι απόψεις των μαθητών με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς για το σχολείο και οι εμπειρίες τους στον ακαδημαϊκό και κοινωνικό τομέα». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Διατμηματικό ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (2008-2009)
12. «Κοινωνική ένταξη και θυματοποίηση/εκφοβισμός των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό πλαίσιο». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Διατμηματικό ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (2007-2008)
13. «Μελέτη λιμναζόντων σπουδαστών ΤΕΙ Πάτρα. Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πατρών, Σ.Ε.Υ.Π» . Πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (2003-2005)
14. «Πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης για την αντιμετώπιση της επιθετικής συμπεριφοράς στο χώρο του σχολείου». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Διατμηματικό ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (2003-2005)
15. «Η προσωπική εκτίμηση των ατόμων με νοητική καθυστέρηση για τη γονεϊκή και εκπαιδευτική στήριξη που δέχτηκαν και η σχέση της με την αυτοεκτίμηση και την ψυχική τους υγεία». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (2002-2003)
16. «Οι εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το βαθμό εφαρμογής συγκεκριμένων δεικτών ποιότητας στις σχολικές μονάδες - Επιπτώσεις στη διαδικασία της ένταξης». Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Επιστημονική Υπεύθυνη. (2001-2002)
17. «Οι στάσεις των εκπαιδευτικών προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γενικής και ειδικής αγωγής ως προς την ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες στο γενικό σχολείο». Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Υ.Π.Ε.Π.Θ.-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης. Αναπληρώτρια Επιστημονική Υπεύθυνη. (1997-2000)
18. «Inclusive education: Cross-cultural project». Έργο χρηματοδοτούμενο από το Πανεπιστήμιο του Sheffield στο οποίο συμμετείχαν τρία Πανεπιστήμια: Πανεπιστήμια Ιρλανδίας, Αγγλίας και Σουηδίας. Μέλος της Διακρατικής Ερευνητικής Ομάδας. (1997-1999)
19. «Δημιουργία, εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικών εφαρμογών (πρακτικών) για την κοινωνική ένταξη παιδιών με νοητική καθυστέρηση στην προσχολική αγωγή». Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή Ερευνών του Καποδιστριακού Παν/μιου Αθηνών. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (1996-1997)
20. «Έρευνα για την σχολική διαρροή των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς». Πανεπιστήμιο του Sheffield, Αγγλία. Ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτούμενο από το Γραφείο Επαγγελματικής Συμβουλευτικής (Career Adviser Office) του Πανεπιστημίου του Sheffield. Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας. (1993-1994)

 

UTH Logo 30years GR20xronia ptea

Εγχειρίδιο μετάβασης

Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις

Go to top