see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκή Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής

Γνωστικό ΑντικείμενοΕκπαιδευτική Παρέμβαση σε Άτομα με Αναπηρία Όρασης

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Τηλ: 24210-74860

Βιογραφικό σημείωμα


Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

  • Εκπαίδευση και ένταξη ατόμων με αναπηρία όρασης
  • Ζητήματα προσβασιμότητας στη γνώση και στο φυσικό περιβάλλον
  • Ζητήματα προσβασιμότητας στην πληροφορία σε τυπικά (πχ εκπαιδευτικές δομές) και μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης (πχ μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι, κλπ.)
  • Κώδικας γραφής και ανάγνωσης στον κώδικα braille
  • Γραμματισμός στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία όρασης
  • Καθολικός σχεδιασμός στη μάθηση
  • Σχεδιασμός και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού στην εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία όρασης
  • Διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα
  • Ζητήματα αξιολόγησης στην εκπαίδευση παιδιών με τύφλωση και επιπρόσθετες αναπηρίες

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Εισαγωγή στην εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα όρασης
  • Διδακτικές στρατηγικές και ζητήματα αξιολόγησης στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης και επιπρόσθετες αναπηρίες
  • Η διαφοροποίηση του αναλυτικού προγράμματος στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης
  • Εργαστήριο γραφής και ανάγνωσης στον κώδικα braille

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Οι συναντήσεις θα γίνονται εξ’ αποστάσεως για αυτό σε κάθε περίπτωση θα πρέπει ο φοιτητής/τρια να στείλει ένα email για διαθεσιμότητα και επιβεβαίωση.

Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά με κριτές

  1. Kouroupetroglou, G., Martos, A., Argyropoulos, V., & Papadopoulos, K. (in press). Tactile Identification of Embossed Lines and Square Areas in Diverse Dot Heights by Blind Individuals. Universal Access in the Information Society.
  2. Argyropoulos, V., Sideridis, G., Padeliadu, S., Martos, A., Koutsogiorgou, S., & Nikolaraizi, M. (2020). Refreshable Braille Displays and Reading Fluency: a pilot study in individuals with blindness. Education and Information Technologies. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10126-2
  3. Papadimitriou, V. & Argyropoulos, V. (2019). Tracing the effectiveness of braille reading patterns in individuals with blindness: handedness and error analysis. British Journal of Visual Impairment, 38(2), 209-221.
  4. Argyropoulos, V., Hathazi, A., & Nikolaraizi, M. (2019). Undergraduate Student Education Programs Regarding Braille Literacy: A Transnational Comparative Study. Higher Education Studies, 9(4), 44-57.
  5. Argyropoulos, V. & Padeliadu, S., Avramidis, E., Tsiakali, T., & Nikolaraizi, M. (2019). An investigation of preferences and choices of students with vision impairments on literacy mediums for studying. British Journal of Visual Impairment, 37(2), 154-198.
  6. Argyropoulos, V., Paveli, A. & Nikolaraizi, M. (2019). The role of DAISY digital talking books in the education of individuals with blindness: A pilot study. Education and Information Technologies, 24(1), 693-709.
  7. Papadimitriou, V. & Argyropoulos, V. (2017). The effect of hand movements on braille reading accuracy. International Journal of Educational Research, 85, 43-50.
  8. Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2017). Spelling accuracy and students with visual impairments: A quantitative and qualitative approach of spelling errors. International Journal of Educational Research, 83, 135-141.
  9. Vlachos, F., Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2017). Effects of handedness and blindness on braille reading accuracy. Advances in Neurodevelopmental Disorders, 1, 141-148.
  10. Argyropoulos, V., Masoura, E., Tsiakali, T., Nikolaraizi, M., & Lappa, C. (2017). Verbal working memory and reading abilities among students with visual impairment. Research in Developmental Disabilities, 64, 87-95. 

Δημοσιεύσεις σε Ελληνικά επιστημονικά περιοδικά με επετηρίδες και κριτές

  1. Παπαδημητρίου, Β. & Αργυρόπουλος, Β. (υπό δημοσίευση). Κώδικας braille και αλφαβητική στρατηγική ανάγνωσης: ανάλυση λαθών και εφαρμογές στην εκπαίδευση. Επιστήμες της Αγωγής
  2. Αργυρόπουλος, Β. & Κατσαντώνη, Σ. (2020). Μουσεία, καθολικός σχεδιασμός και άτομα με αναπηρία όρασης: μια οικολογική προσέγγιση. Επιστήμες της Αγωγής, 149-170.
  3. Αργυρόπουλος, Β., & Βλαχογιάννη, Α. (2019). Ερευνώντας τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαφοροποίηση μέσα από την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους. Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Καινοτόμες Δράσεις», Τομ. 31, 76-102, Παν/μιο Ιωαννίνων.
  4. Παπαδημητρίου, Β., & Αργυρόπουλος, Β. (2019). Ο ρόλος της προτίμησης χεριού στη μηχανική διαδικασία γραφής μέσω braille. Επιστήμες της Αγωγής, 106-119.
  5. Αργυρόπουλος, Β., Κανάρη, Χ., & Χαμονικολάου, Σ. (2017). Επιμορφωτικές δράσεις σε θέματα προσβασιμότητας ατόμων με αναπηρία σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους: Μια μελέτη περίπτωσης, Museumedu, 5, 35-53.
  6. Κανάρη, Χ., Αργυρόπουλος, Β., & Φιλιππάτου, Δ. (2017). Κοινωνική ένταξη και μουσεία: Απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για τη συνεισφορά των μουσείων στην κοινωνική ένταξη μαθητών με αναπηρία όρασης, Museumedu, 107-133.

Δημοσιεύσεις σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων μετά από κρίση

  1. Argyropoulos, V., Kanari, C., Papazafiri, M., & Nikolaraizi, M. (2020). Effective Communication for Individuals with vision impairment and multiple disabilities: the case of the PrECIVIM project. In M. Mira Tzvetkova-Arsova & M. Tomova (Eds), Proceedings of the 7th ICEVI Balkan Conference (pp. 143-149). Sofia, Bulgaria: ICEVI-Europe.
  2. Argyropoulos, V., & Nikolaraizi, M. (2019). Bridging the gap between teaching and researching in the field of visual impairment. Proceedings of IASTEM International Conference (pp. 33-36). London. United Kingdom.
  3. Argyropoulos, V., & Thymakis. P. (2018). Special education teachers and self-determination of students with vision disability. Proceedings of EDULEARN18 Conference (pp. 6598-6603). Palma de Mallorca, Spain.
  4. Papazafiri, M., & Argyropoulos, V. (2018). Assistive Technology and special education teachers: the case of students with multiple disabilities and vision impairment. Proceedings of EDULEARN18 Conference (pp. 5485-5492). Palma de Mallorca, Spain.
  5. Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., & Papazafiri, M. (2018). Disaster Education and children with visual impairment. Proceedings of the 20th International Conference on Advanced Pedagogical Sciences and Educational Policies (pp. 2134-2137). Sydney, Australia.
  6. Argyropoulos, V., & Papazafiri, M. (2017). Investigating tactile exploratory procedures of students with multiple disabilities and visual impairment: current trends in education. Proceedings of ICERI2017 (pp. 2023-2029). Seville, Spain.
  7. Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., Kanari, C., & Chamonikolaou, S. (2017). Current and future trends in museums regarding visitors with disabilities: the case of visitors with visual impairments. Proceedings of the 9th ICEVI “empowered by dialogue” (pp. 32-33). Bruges, Belgium.
  8. Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., Kanari, C., Chamonikolaou, S., Plati, M., Markou, E., & Leotsakou, B. (2017). Bridging theory and practice in developing inclusive practices in museum: The Greek case. Proceedings of the 9th ICEVI “empowered by dialogue” (pp. 40-41). Bruges, Belgium.
  9. Nikolaraizi, M., Chamonikolaou, S., Argyropoulos, V., & Kanari, C. (2017). Investigating risk perception and disaster management through perspectives of children with and without visual disability. Proceedings of the 9th ICEVI “empowered by dialogue” (pp. 69-70). Bruges, Belgium.

Βιβλία – Επιμέλειες

  1. Halder, S., & Argyropoulos, V. (Eds) (2019). Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World. Cham: Palgrave McMillan.
  2. Argyropoulos, V. (section-Ed, 2019). Subsection: Assistive Technologies for Special Education and People with Disabilities. In A. Tatnall (Ed) Encyclopedia of Education and Information Technologies. Heidelberg: Springer Nature publishing company.

Κεφάλαια σε βιβλία

  1. Argyropoulos, V., Nikolaraizi, M., & Papazafiri, M. (in press). Alternative Routes Toward Literacy for Individuals with Deafblindness: The Role of Assistive Technology. In S. Easterbrooks & H. Dostal (Eds.), The Oxford Handbook of Deaf Studies in Literacy. London: Oxford University Press.
  2. Argyropoulos, V., & Gentle, F. (2019). Formal and non-formal education for individuals with vision impairment or multiple disabilities and vision impairment. In J. Ravenscroft (Εd.) The Routledge Handbook of Visual Impairment (pp. 118-142). Abingdon: Routledge.
  3. Αργυρόπουλος, Β. (2019). Οπτική Αναπηρία σε Τυπικά και μη Τυπικά Περιβάλλοντα Μάθησης μέσα από Θεωρίες Μετάβασης. Στο Α. Ζήση & Μ. Σαββάκης (Επιμ.), Αναπηρία και Κοινωνία: Σύγχρονες Θεωρητικές Προκλήσεις και Ερευνητικές Προοπτικές (σσ. 75-99). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Τζιόλα.
  4. Argyropoulos, V., & Halder, S. (2019). Disability within contemporary inclusion dynamics: a global point of view. Στο S. Halder & V. Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World (pp. 1-15). Cham: Palgrave McMillan.
  5. Halder, S., & Argyropoulos, V. (2019). Challenges and strategic pathways to participation, equity, and access. Στο S. Halder & V. Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World (pp. 665-688). Cham: Palgrave McMillan.
  6. Argyropoulos, V., & Papadimitriou, V. (2019). Examining the inclusion of people with visual disabilities in workplace: a Greek case study. Στο S. Halder & V. Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World (pp. 243-262). Cham: Palgrave McMillan.
  7. Argyropoulos, V., & Kanari, C. (2019). The role of non-formal learning environments in education and socialization of children with visual disability: the case of museums. Στο S. Halder & V. Argyropoulos (Eds), Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World (pp. 125-151). Cham: Palgrave McMillan.
  8. Argyropoulos V., Ravenscroft J. (2019) Assisting People with Vision Impairments through Technology. In: A. Tatnall (Ed.), Encyclopedia of Education and Information Technologies (pp. 1-10). Cham: Springer Nature.
  9. Αργυρόπουλος, Β. (2015). Αναπηρία Όρασης και θέματα προσβασιμότητας στα πολιτιστικά αγαθά και τα μουσεία. Στο Β. Αργυρόπουλος, Σ. Χαμονικολάου, & Χ. Κανάρη (Επιμ), ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ/ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων (σσ. 28-44). Βόλος: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Ερευνητικά και Επιμορφωτικά Προγράμματα

Ως Συντονιστής (Principal Investigator/Coordinator)

  1. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Early Intervention Services for Families with Children with Vision Impairment and Additional Disabilities” (ErISFaVIA). Χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus + Programme, KA2 (2019-2022), (Project Agreement Number 2019-1-EL01-KA201-062886).
  2. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Promoting Effective Communication for Individuals with a Vision Impairment and Multiple Disabilities” (PrECIVIM). Χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus + Programme, KA2 (2017-2020), (Project Agreement Number 2017-1-EL01-KA201-036289).
  3. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Bridging the Gap between Museums and Individuals with Visual Impairments” (BαGMIVI). Χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus + Programme, KA2 Programme (2014-2017), (Project Agreement Number 2014-1-EL01-KA200-001631).
  4. Ερευνητικό πρόγραμμα «Γραμματισμός στο braille και προτίμηση χεριού στα άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης» (HaBLISVI). Χρηματοδοτούμενο στο πλαίσιο της πράξης «ΑΡΙΣΤΕΙΑ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ. από το ΥΠΔΒΜΘ και τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (2012-2015).
  5. Επιμορφωτικό πρόγραμμα «Η πρόσβαση ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων», στο πλαίσιο της πρόσκλησης 144 «Πρόγραμμα Επικαιροποίησης Γνώσεων Αποφοίτων ΑΕΙ». Το Πρόγραμμα από το ΥΠΔΒΜΘ και την Ευρωπαϊκή Ένωση (2014-2015).

Ως Συντονιστής (με εταιρική ιδιότητα/ Partner)

  1. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Towards a Multisensory and Inclusive Museum for Individuals with Sensory Disabilities”. Χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus + Programme, KA2/ ToMiMEUs, 2019-2021) με συντονίστρια χώρα τη Ρουμανία.
  2. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Visually Impaired youth with Vested Autonomy –Social inclusion via social entrepreneurship”. Χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus + Programme, KA2/ VIVA, 2019-2021). Χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση με συντονίστρια χώρα τη Βουλγαρία.
  3. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Four-Minute BarrierS" Project (FMB)”. Χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Erasmus + Programme, 2020-2021). Χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση με συντονίστρια χώρα τη Βουλγαρία (Project Agreement Number 613251-EPP-1-2019-1-BG-SPO-SCP).

UTH Logo 30years GR20xronia ptea

Εγχειρίδιο μετάβασης

Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις

Go to top