see uth banner

μενού

Το Προσωπικό του ΠΤΕΑ

Επαφή

Άλλες πληροφορίες

rousi

Ακαδημαϊκή βαθμίδα:  Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό αντικείμενο: Εκπαιδευτική Ψυχολογία

Γραφείο: Συγκρότημα Παπαστράτου, Νέο κτίριο, 2ος όροφος 12B

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλέφωνο: 24210-74878

Βιογραφικό σημείωμα

 
 

 


Τομείς επιστημονικού ενδιαφέροντος

Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζονται στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία και κινούνται γύρω από τους άξονες:

  • Θεωρίες Μάθησης και Κίνητρα
  • Συναισθηματικές διεργασίες κατά τη μάθηση
  • Εφαρμογές της Γνωστικής Συμπεριφορικής Θεωρίας στη Μάθηση
  • Αυτοέλεγχος και Αυτορρύθμιση
  • Ψυχοθεραπευτική Παιδαγωγική
  • Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Εκπαίδευση
  • Μεθοδολογία Έρευνας στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία
  • Ψυχομετρία στη Συμβουλευτική και στην Εκπαίδευση
  • Εφαρμογή Μεθόδων Κλινικής Ψυχολογίας για την προαγωγή της Μάθησης στην Εκπαίδευση
  • Προσωπικότητα και Ιδιοσυγκρασία στην διαδικασία της Εκπαίδευσης

Μαθήματα ΠΤΕΑ

  • Η Κοινωνική και Γνωστική Ανάπτυξη του Παιδιού – Νόηση (χειμερινό εξάμηνο)
  • Η Γνωστική – Συμπεριφορική Θεωρία στην Εκπαίδευση – Δεξιότητες Μάθησης (χειμερινό εξάμηνο)
  • Εκπαιδευτική Ψυχολογία (εαρινό εξάμηνο)
  • Χαρακτηριστικά του Εκπαιδευτικού και Μαθησιακή Διαδικασία (εαρινό εξάμηνο)

Ώρες συνεργασίας με φοιτητές

  • Πέμπτη       12.00-14.00
  • Παρασκευή 12:00-14:00

Διατριβή

Ρούση – Βέργου, Χ. Ι. (2008). Η Συμβολή της Προσωπικότητας των Νηπιαγωγών και των Δασκάλων στην Επαγγελματική Εξουθένωση και στην Επαγγελματική Ικανοποίηση. Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή. Βόλος: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. (Επιβλ. Μαρία Ζαφειροπούλου)

Δημοσιεύσεις (2010 και εξής)

Σε περιοδικά στην αγγλική

  • Skrzypiec, G., Alinsug, E., Amri, U., Andreou, E., Brighi, A., Didaskalou, E., Guarini, A., Kang, S.W., Kwon, S., Ortega-Ruiz, R., Romera, E., Roussi - Vergou, C., Sandhu, D., Sikorska, I., Wyra, M., & Yang, C.C. (2018). Self-reported Harm of Adolescent Peer Aggression in Three World Regions. Child Abuse and Neglect, 85 (November), 101-117. doi.org/10.1016/j.chiabu.2018.07.030
  • Didaskalou, E., Andreou, E., Roussi – Vergou, C., & Skrzypiec, G. (2018). Are Greek school students flourishing? Pastoral Care in Education, 36(3), 223-237. Online. DOI: 10.1080/02643944.2018.1480185 doi/pdf/10.1080/02643944.2018.1480185?needAccess=true
  • Kakana, D., Roussi – Vergou, C.J., Mavidou, A., Garagouni – Areou, F., Manoli, P., Theodosiou, S., Chatzopoulou, K., Androusou, A., Tsafos, V. & Avgitidou, S. (2017). Mapping the impact of economic crisis on Greek education: Teachers' views and perspectives. International Journal of Humanities and Social Sciences, 7(3), online. www.ijhssnet.com/journals/Vol_7_No_3_March_2017/16.pdf
  • Didaskalou, E., Roussi, C. & Andreou, E. (2015). Greek adolescents’ victimization experiences, reactions, ability to cope and sense of school safety. American Journal of Psychology and Behavioral Sciences, 2(2), 41-51. www.openscienceonline.com/journal/archive2?journalId=727&paperId=1670
  • Kakana, D., Roussi – Vergou, C., Karagkouni – Areou, F., Mavidou, A. (2015). Episodic memories among first and fourth graders early childhood university student teachers, concerning teachers’ behaviors: a mixed method approach. International Journal of Education and Practice, 3(1): 48-65. www.pakinsight.com/pdf-files/ijep-2015-3%281%29-48-65.pdf
  • Gidari, S., Roussi – Vergou, C. J., & Tziouvara, M. R. (2015). Psychosocial adaptation as a mediator between attachment to parents and social acceptance during late childhood and pre-adolescence. Open Science Journal of Psychology, 2(5), 24-31.
  • Nikolakopoulou, A., Fotini Garagouni–Areou, F., Roussi-Vergou, C., & Zafiropoulou, M. (2013). Schoolchildren’s familiarisation with the meaning of loss and death: the role of theatrical games. International Journal of Child Health & Human Development, 6(2), 217-222.
  • Papanikolaou, M., Roussi, C, Skenteris, N., Katsioulis, A., Pisperakis, S.M. (2013). Noise and perceived discomfort in Greek School children. Journal of Science Education, 14(1), 40-42.
  • Skrzypiec, G., Slee, P.T., Roussi – Vergou, C., & Andreou, E. (2013). Coping with school Bullying: A pilot cross national intervention study. Journal of Modern Greek Studies (Australia and New Zealand). Special Issue Crossing Boundaries: Greek Textual and Cultural Landscapes, 232-245. http://hdl.handle.net/2328/26847
  • Piperakis, S. M., Papanikolaou, M., Garagouni – Areou, F., Kritsi, A., Iakovidou – Kritsi, Z., & Roussi, C. J. (2010). Greek elementary school children’s beliefs about long-term effects of drinking and smoking. Journal of Science Education, 11(1), 13-16. www.accefyn.org.co/rec/source/rec2825ref.htm#4

Σε ελληνικά περιοδικά

  • Ρούση – Βέργου, Χ., (2018). Τόποι συνάντησης Συμβουλευτικής Ποιμαντικής και Συμβουλευτικής Ψυχολογίας: ιδέες για την επαγγελματική ανάπτυξη των συμβούλων. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού, ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π., 111 & 112, 92-105.
  • Κακανά, Δ.Μ., Γκαραγκούνη-Αραίου, Φ., Θεοδοσίου, Σ., Μανώλη, Π., Μαβίδου, Α., Ρούση – Βέργου, Χ., Χατζοπούλου, Κ., Ανδρούσου, Α., Αυγητίδου, Σ., & Τσάφος, Β. (2016). Το Πρόγραμμα TOCSIN: διαστάσεις και επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης, 2, 78-102. doi.org/10.12681/dial.10535
  • Ρούση – Βέργου, Χ., & Τσαλίκογλου, Ε. (2014). Βασικές έννοιες για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών σε πολυ-πολιτισμικά περιβάλλοντα: η πολιτισμική επάρκεια και η πολιτισμική ενημερότητα. Επιθεώρηση Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού, ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π., 104, 53-56.
  • Αγγελοσοπούλου, Α., Ρούση – Βέργου, Χ., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2012). Ο Αγχόσαυρος: ένα ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη διαχείριση του άγχους σε παιδιά. Κατασκευή και πιλοτική έρευνα. Ψυχολογία, 19(3), 245-262.
  • Ρούση - Βέργου, Χ., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2011). Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας της Ελληνίδας νηπιαγωγού βάσει του Ερωτηματολογίου των 16 Παραγόντων του Cattell. Ψυχολογία, 18(2), 211-223.
  • Ρούση – Βέργου, Ι. Χ., Ζαφειροπούλου, Μ., & Ανδρέου, Ε. (2010). Χαρακτηριστικά της Προσωπικότητας των Νηπιαγωγών και των Δασκάλων. Στο Δ. Βαβουγιός (επιμ.), Επετειακός Τόμος για τα 20 Χρόνια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, (σελ. 207-218). Βόλος: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας.

Κεφάλαια σε τόμους (αγγλική)

  • Roussi-Vergou, C., Andreou, E., & Didaskalou, E. (2019). Peer aggression and bullying in Greece. In G. Skrzypiec, M. Wyra, & E. Didaskalou (Eds.), A Global Perspective of Young Adolescents’ Peer Aggression and Wellbeing: Beyond Bullying (pp.195-206). Routledge.
  • Roussi-Vergou, C., Andreou, E., Didaskalou, E., Slee, P., & Skrzypiec, G. (2018). Evaluating the “Coping with Bullying” program in Greek secondary schools: a repeated measure approach. In J. Gordon (Ed.), Bullying Prevention and Intervention at School: Integrating Theory and Research into Best Practices (pp. 95-118). Springer Publishing Company.
  • Didaskalou, E., Roussi – Vergou, C.J., & Andreou, E. (2017). School belongingness and coping with victimization in bullied and non-bullied students: a discriminant analysis approach. In M. Tsianikas, G.. Couvalis, & M. Palaktsoglou (Eds.), Living in a Cultural Wilderness, Special Issue of Modern Greek Studies (Australia and New Zealand), (pp. 110-124). Proceedings of the 11th Biennial International Conference of Greek Studies, Flinders University, Adelaide SA, 26-27 June 2015.
  • Nikolakopoulou, A., Fotini Garagouni–Areou, F., Roussi-Vergou, C., & Zafiropoulou, M. (2014). Theatrical games: schoolchildren and familiarization with the meaning of loss and death. In J. Merrick, A. Tenenbaum, & H. A. Omar (Eds.), School, Adolescence and Health Issues (pp.109-116). N.Y.: Nova Science Publishers.
  • Skrzypiec, G., Roussi-Vergou, C., & Andreou, E. (2011). Common problems, common solutions? Applying a foreign ‘coping with bullying’ intervention in Greek schools. In R. Shute (Ed.), P. Slee & K. Dix (Assoc. Eds), International perspectives on mental health and wellbeing in education (pp.263-274). AU: Shannon Research Press

Σε περιοδικά, τόμους και πρακτικά συνεδρίων (κατόπιν πρόσκλησης και με τη διαδικασία της κρίσης)

  • Ρούση – Βέργου, Χ., Ανδρέου, Ε., & Διδασκάλου, Ε. (2019). «Αντιμετωπίζω τον Εκφοβισμό στο Σχολείο»: ένα πρόγραμμα πρόληψης και υποστήριξης μαθητών/ριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ψυχολογία, 24(1), 73-92. elpse.com/JournalPsychology/24(1).html
  • Ανδρέου, Ε., & Ρούση – Βέργου, Χ. (2014). Ηλεκτρονικός εκφοβισμός σε εφήβους: εμπειρικά δεδομένα και θέματα συμβουλευτικής παρέμβασης. Στο Α. Γιοβαζολιάς & Μ. Μαλικιώση – Λοΐζου (επιμ.), Συμβουλευτική Ψυχολογία: Σύγχρονα ζητήματα έρευνας και πρακτικής (σελ. 313-334). Αθήνα: Πεδίο.
  • Ζαφειροπούλου, Μ., & Ρούση – Βέργου, Χ., Αγγελοσοπούλου, Α. (2014). Συμβουλευτική ομηλίκων: γνωσιακή – συμπεριφοριστική προσέγγιση. Στο Μ. Μαλικιώση (επιμ.), Συμβουλευτική ομηλίκων στην εκπαίδευση (σελ. 136-162). Αθήνα: Πεδίο.
  • Ρούση - Βέργου, Χ., Ανδρέου, Ε., Skrzypiec, G., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2014). Διαστάσεις της Συμβουλευτικής Ομηλίκων στο Πρόγραμμα «Αντιμετωπίζω τον Εκφοβισμό». Στο Μ. Μαλικιώση (επιμ.), Συμβουλευτική ομηλίκων στην εκπαίδευση (σελ. 211-227). Αθήνα: Πεδίο.

Κεφάλαια σε βιβλία – επετηρίδες

  • Ρούση – Βέργου, Χ. (2019). Η ανθρωποκεντρική προσέγγιση. Στο Α. Δερλώπας & Ε. Παυλάκης (Επιμ. Έκδ.), Οδηγός Coaching. Αθήνα: Σύγχρονη Εκδοτική.
  • Ρούση – Βέργου, Χ. (2019). Η γνωσιακή - συμπεριφοριστική προσέγγιση. Στο Α. Δερλώπας & Ε. Παυλάκης (Επιμ. Έκδ.), Οδηγός Coaching. Αθήνα: Σύγχρονη Εκδοτική.
  • Ρούση - Βέργου, Χ., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2012). Η διερεύνηση και η σύνδεση των σκέψεων των παιδιών με τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά τους: πιλοτική έρευνα. Στο Μ. Ζαφειροπούλου, Α. Αγγελοσοπούλου, & Π. Αβαγιαννού, Φ. Γκαραγκούνη – Αραίου, & Χ. Ρούση – Βέργου (Επιμ.. Έκδ.), Δυνατότητες και δυσκολίες παιδιού και εφήβου: Γνωσιακές – Συμπεριφοριστικές Προσεγγίσεις (σελ. 155-167). Αθήνα: Πεδίο.
  • Ρούση - Βέργου, Χ., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2012). Η συμβολή των γονεϊκών τρόπων ανατροφής στην ανάπτυξη των γνωστικών σχημάτων των παιδιών: τι μας λένε οι έρευνες. Στο Ν. Χαρίλα, Μ. Ζαφειροπούλου, & Π. Αβαγιαννού (επιμ. Έκδ.), Γνωσιακή – Συμπεριφοριστική θεραπεία οικογένειας: από τη θεωρία στην πράξη (σελ. 45-60). Αθήνα: Πεδίο.
  • Κορώνη, Μ., Ρούση – Βέργου, Χ., Ζαφειροπούλου, Μ., & Πιπεράκης, Σ. (2010). Διατροφικές επιλογές μαθητών Δημοτικού σχολείου: ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε παιδιά με φυσιολογικό και μη φυσιολογικό βάρος. Άρθρο κατόπιν πρόσκλησης στο βιβλίο: Στο Γ. Κουλιεράκης, Α. Πασχάλη, Β. Ρότσικα, & Μ. Τζινιέρη – Κοκκώση (Επιμ.), Κλινική Ψυχολογία και Ψυχολογία της Υγείας: Έρευνα και Πρακτική (σελ. 149-159). Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση).

Λοιπό συγγραφικό έργο

Ρούση – Βέργου, Χ., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2015). Αποτελεσματικοί γονείς; Υπάρχει τρόπος! Διαχείριση των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς. (Σειρά Ακαδημία Γονέων της Καθημερινής). Αθήνα: Εκδ. Πεδίο για Καθημερινή.

UTH Logo 30years GR20xronia ptea

Εγχειρίδιο μετάβασης

Μετάβαση μαθητών με αναπηρία από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πρόγραμμα μετάβασης: βήματα και δράσεις

Go to top