see uth banner

μενού
Επιλογή επαφής:

Επαφή

Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Άλλες πληροφορίες

Academic Rank: Lecturer

Subject: Learning Disabilities - Instructional Approaches

Email: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Tel: (+30) 24210-74884

Research interests

  • Instructional and educational interventions for LD students
  • Strategy Instruction
  • Contemporary approaches in assessment and support for LD students
  • Response to instruction/intervention (RtI) model
  • Continuing professional development of educators and special educators
  • Parents of LD children
  • Lesson design and design of educational materials
  • e-courses for higher education and e-book construction

SED Courses

  • Learning Disabilities (1st Semester)
  • Educational interventions in LD (6th Semester)
  • Practice of students in inclusive schools and special settings (7th and 8th semester)

Office hours

  • Wednesday 12:00-14:00
  • Thursday    10:00-12:00

Selected Publications

  1. Tzivinikou S. (2004). Strengths and Weaknesses of Screening Reading Difficulties. Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Vol. 2(2), pp. 59-74. (http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/english/)
  2. Tzivinikou S. (2004). Developmental Speech Problems and Bilingualism: The Difficulties of Identification. International Education Journal Vol 5, No 4. pp. 466-474. (http://iej.cjb.net)
  3. Tzivinikou S. (2004). Intervention for a bilingual child with developmental speech problems. Early Child Development and Care. Vol. 174(7–8), pp. 607–619.
  4. Barbas G., Birbili M., Stagiopoulos P., Tzivinikou S. (2006). Factors a ffecting the process of integration in Greek nursery schools. European Journal of Special Needs Education, Vol.21 (2), pp. 217–226.
  5. Τζιβινίκου Σ., Κουτσοκώστα Β. (2012). Η αποτίμηση της λειτουργίας των τμημάτων ένταξης και η ανάδυση των χαρακτηριστικών που απαρτίζουν τη φυσιογνωμία τους. «Θέματα Ειδικής Αγωγής» τευχ. 58 (Μάιος – Ιούλιος 2012), σελ. 3-27.
  6. Τζιβινίκου Σ., Κουτσοκώστα Β. (2011). Τμήματα Ένταξης: Aπό τη διαχείριση της διαφορετικότητας στην αποδοχή της ποικιλότητας των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Eπιστημονικό Bήμα, τ. 15, σελ. 55-69.
Go to top